וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב ואיראן במו"מ חשאי על שחרור אסירים

14.7.2020 / 0:35

שלושה גורמים באזור אמר כי הצדדים הגיעו ל"הבנות עקיפות", שכבר הובילו לשחרור שלושה אנשים, האחרון שבהם מלבין כספים של חיזבאללה שיצא מהכלא בארה"ב. עורך דינו ומחלקת המדינה מכחישים, אך אותם גורמים צופים שחרורים נוספים

צילום: רויטרס

ארצות הברית ואיראן מנהלות שיחות עקיפות על שחרור אסירים, שכבר הניבו שלושה כאלו וצפויים להביא לשחרורים נוספים בעתיד - כך אמרו היום (שלישי) שלושה גורמים בכירים באזור.

האחרון שבהם היה איש העסקים הלבנוני קאסם תאג' א-דין, שזכה לשחרור מוקדם ב-11 ביוני מהכלא בארצות הברית, ושב בשבוע שעבר ללבנון. על פי שני מקורות, הוא שוחרר כחלק מאותו מסלול שהוביל לשחרור איש העסקים הלבנוני-אמריקני ניזאר זאקה מהכלא בשנה שעברה, וסם גודווין, אזרחי אמריקני שהוחזק בסוריה.

בוושינגטון הכחישו זאת. לטענת דובר מטעם מחלקת המדינה, תאג' א-דין שוחרר בשל בעיות רפואיות וחרף התנגדות הממשל לכך. עורך דינו של איש העסקים הלבנוני בן ה-65, שיבי מלאט, הכחיש אף הוא כי לשחרור יש קשר לאסירים אחרים. "זאת הייתה החלטה משפטית בלבד", אמר.

איש העסקים הלבנוני-אמריקני ניזאר זאקה, ששוחרר מהכלא בשנה שעברה, בעסקת אסירים עם ארה"ב. נובמבר 2019.. אי-פי, AP
איש העסקים הלבנוני-אמריקני ניזאר זאקה, ששוחרר מהכלא בשנה שעברה, בעסקת אסירים דומה/AP, אי-פי

תאג' א-דין הודה ב-2018 בעבירות הקשורות להפרת הסנקציות האמריקניות שהוטלו עליו, נשלח לחמש שנות מאסר ונקנס ב-50 מיליון דולר. הוא הוגדר עוד ב-2009 כתומך כספי מרכזי של חיזבאללה, הנתמך על ידי איראן ומוגדר ארגון טרור בארצות הברית. הוא הוסגר ב-2017 אחרי שנעצר במרוקו.

עוד בוואלה!

בשל המשבר הכלכלי בלבנון, חיזבאללה מציע לרכוש נפט מאיראן

לכתבה המלאה

עורך דינו אמר כי תאג' א-דין הכחיש כל העת את תמיכתו בחיזבאללה ודחה את הגדרתו בתור מממן טרור. הוא הוסיף כי שופט בארצות הורה ב-27 על שחרורו בתום בידוד של 14 יום, אחרי שעורכי דינו אמרו שיש לשחררו מחדש להתפשטות הקורונה בכלא. הסיבות הרשמיות לקיצור מאסרו תחת איסור פרסום בארצות הברית.

שלושת המקורות שדיברו עם רויטרס - גורם בכיר במזרח התיכון, גורם לבנוני בכיר ודיפלומט אזורי בכיר - אמרו כי השחרור היה כתוצאה מ"הבנות לא ישירות" בין טהראן לבין וושינגטון.

"השחרור של תאג' א-דין הגיע אחרי דרך ארוכה למבצע חילופים שיקרה בהמשך ברמה נרחבת יותר. אמורים להיות שחרורים נוספים מצד שני הצדדים. המבצע הזה יימשך", אמר הגורם המזרח תיכוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully