וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: המטוס האוקראיני הופל בשל מכ"ם לא מכוון

176 נוסעים ואנשי צוות נהרגו כשטיל נ"מ פגע במטוס שהמריא מטהראן לאוקראינה בינואר. זאת שעות אחרי שאיראן שיגרה טילים לעבר כוחות אמריקניים בעיראק בתגובה לחיסול סולימאני. "מפעיל המערכת טעה בזיהוי ולא קיבל אישור לשגר את הטילים"

קלטת מרשת הקשר חשפה: איראן ידעה מיד על הפלת המטוס האוקראיני/עריכה: עמית שמחה

מכ"ם לא מכוון הוביל להפלת המטוס האוקראיני באיראן בתחילת השנה - כך קובע דוח של רשות התעופה האזרחית במדינה. עוד נאמר בדוח, שפורסם במהלך הלילה (ראשון), כי טעות אנוש הובילה לשרשרת החלטות שהסתיימה בשיגור טיל נ"מ לעבר מטוס הבואינג 737 שהמריא מטהראן, ועליו 176 נוסעים ואנשי צוות, שנהרגו כולם.

"תקלה נגרמה בשל טעות אנוש בקיום הנהלים בהכוונת המכ"ם, מה שגרם לשגיאה של 107 מעלות", נמסר בהודעה. לפי דוח של רשות התעופה האזרחית, טיסה 752 של חברת התעופה הבינלאומית של אוקראינה, למרות המידע השגוי שהופיע במערכת המכ"ם לגבי המסלול של המטוס, מפעיל המערכת היה יכול לזהות את המטרה בתוך מטוס אזרחי, אולם במקום זאת הייתה "טעות בזיהוי".

האתר בו התרסק מטוס אוקראינה אינטרנשיונל לאחר ההמראה משדה התעופה בטהראן, איראן, 10 בינואר 2020. רויטרס
הפלת המטוס הובילה לזעם בינלאומי. אתר ההתרסקות באזור טהראן, ינואר/רויטרס

הדוח ציין עוד כי הטיל הראשון מבין שניים ששוגרו נורה על ידי מפעיל יחידת נ"מ שפעל "מבלי שקיבל תגובה ממרכז התיאום", שבו הוא תלוי. 30 שניות לאחר מכן, הטיל השני שוגר "אחרי שנצפה המשך במסלול של המטרה שזוהתה".

הפלת המטוס ב-8 בינואר, שהובילה לזעם בינלאומי, ומקומי, על המשטר, התרחשה שעות אחרי שאיראן שיגרה טילים לעבר כוחות אמריקניים בעיראק בתגובה לחיסולו של הגנרל קאסם סולימאני ימים קודם לכן. טהראן הייתה דרוכה לאפשרות שוושינגטון תגיב על ירי הטילים הבליסטיים, ויחידות הצבא נכנסו לכוננות גבוהה.

(עדכון ראשון: 12:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully