וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרור יריות מטווח אפס: מומחה בכיר לטרור חוסל בבגדאד

רויטרס וגיא אלסטר

7.7.2020 / 8:05

אלמונים התנקשו בהישאם אל-האשמי בבירת עיראק. לפי דיווחים, הוא זכה לאיומי המיליציות השיעיות, אך טהראן מיהרה לגנות. ראש הממשלה, המתקשה לרסן את המיליציות, הבטיח לתפוס את האחראים

-

אלמונים התנקשו אמש (שני) בחייו של פרשן בכיר ויועץ ממשלתי לשעבר בבגדאד. החיסול החריג של דמות כה בולטת כמו הישאם אל-האשמי זכה לגינויים מקיר לקיר ועדיין לא ברור מי עומד מאחוריו. גורמי ממשל אמרו כי היה זה חיסול ממוקד, אולם לא הפנו אצבע מאשימה לעבר שום ארגון ולא ידוע בשלב זה על קבלת אחריות כלשהי.

אל-האשמי עסק בפוליטיקה המקומית, בדאעש ובמיליציות השיעיות הפרו-איראניות, ובציוץ שפרסם כשעה לפני חיסולו הוא מתח ביקורת על הפוליטיקה העדתית בעיראק. לפי חלק מהדיווחים, הוא קיבל לאחרונה איומים מצד גורמים במיליציות השיעיות, שמצויות ביחסים מתוחים עם ראש הממשלה החדש מוסטפא אל-כאזימי. המיליציות וגורמים פוליטיים הקשורים אליהן מאשימים את אל-כאזימי, ראש המודיעין לשעבר, בשיתוף פעולה עם ארצות הברית.

ירי מטווח אפס בעיראק: מומחה לטרור חוסל במכוניתו בבגדאד
6.7.20. אין, מערכת וואלה!
מתח ביקורת על הפוליטיקה העדתית בעיראק. חיסול הפרשן הבכיר/מערכת וואלה!, אין

עם זאת, שגרירות איראן בבגדאד פרסמה הודעת גינוי להתנקשות וכך גם אל-חשד א-שעבי, ארגון הגג של המיליציות השיעיות, שרובן מקורבות לאיראן, שקרא לחקירת הירי הקטלני. אל-כאזימי הביע את תנחומיו על ההתנקשות, הבטיח שהאחראים לה ייתפסו והזהיר כי לא יאפשר את שובם של החיסולים למדינה.

גורמי משטרה אמרו לרויטרס כי שני חמושים רכובים על אופנוע אחראים לירי, כשאחד מהם ירה באל-האשמי מחוץ לביתו בשכונת זיונה שבמזרח בגדאד. תיעוד ממצלמות האבטחה במקום הראה אדם מתקרב לחלון מכוניתו ויורה כמה פעמים, בטרם נמלט מהמקום. בעקבות ההתנקשות, ראש הממשלה הדיח את האחראי המקומי על הביטחון באזור.

לפי גורם בממשלה, אל-האשמי, שהיה מקורב לפוליטיקאים, לפעילים ולגורמים במיליציות, עבד בתור יועץ של ראש הממשלה לשעבר חיידר אל-עבאדי וכן פעל בצורה לא רשמית יחד עם הממשלה הנוכחית. אל-כאזימי, שנמצא בשלטון מאז מאי, נתון ללחץ הולך וגובר מצד המיליציות.

ד"ר השאם אל-האשמי, מומחה ביטחוני אשר נורה למוות במארב של חמושים בבגדד, עיראק. -, אתר רשמי
פעל בצורה לא רשמית יחד עם הממשלה הנוכחית. אל-האשמי/אתר רשמי, -

פשיטה של כוחות הביטחון בחודש שעבר על מטה של גדודי חיזבאללה, אחת המיליציות הקיצוניות ביותר, התסיסה את הכוחות הפרו-איראניים בעיראק, ואלו לחצו על הממשלה לשחרר את העצורים. הלוחמים, שהיו חשודים במעורבות בירי רקטות על מתקנים אמריקניים במדינה, שוחררו כמעט מידית.

ממשלת עיראק מנסה לשמור על איזון בין האינטרסים המתחרים של ארצות הברית ושל איראן שכנתה, שהן גם שתי בעלות הברית המרכזית שלה. וושינגטון לוחצת על בגדאד לרסן את המיליציות, ואילו איראן ותומכיה בעיראק דורשים את נסיגת הכוחות האמריקניים מעיראק. הפלישה של ארצות הברית לעיראק ב-2003 שהפילה את משטרו של הרודן סדאם חוסיין הסוני סללה את הדרך לאיראן השיעית להרחיב את השפעתה על בגדאד.

אל-כאזימי, שהחליף את הממשלה שהתפטרה בשל מחאות הרחוב שפרצו בשנה שעברה, נתפס כמועמד המקובל הן על ארצות הברית והן על איראן.

שגרירות ארצות הברית בבגדאד גינתה את חיסולו של אל-האשמי, וצייצה בחשבון הטוויטר שלה כי היא "המומה ומצרה על הרצח הפחדני של הד"ר המכובד הישאם אל-האשמי. תנחומים עמוקים למשפחתו ולאנשי עיראק על האובדן הטראגי. אנו קוראים לממשלת עיראק להביא לדין את האחראים לרציחתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully