וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן הוציאה להורג אדם שהורשע במכירת סודות טילים ל-CIA

14.7.2020 / 12:04

הרשויות אמרו כי רזא אסגרי, לשעבר עובד במשרד ההגנה, מכר את המידע על תכנית הטילים לסוכנות הביון האמריקנית. בנוסף לכך, הוצאו להורג שני חמושים כורדים וכן הותר על כנו עונש מוות שנגזר על שלושה מפגינים מהמחאה נגד המשטר בנובמבר

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: הפיצוץ במתקן העשרת האורניום בנתנז)

איראן הוציאה להורג "סוכן איראני" שהיה מקושר לסוכנות הביון האמריקנית - כך הודיעה היום (שלישי) מערכת המשפט ברפובליקה האסלאמית, באמצעות האתר הרשמי שלה. לפי האתר, מיזאן, רזא אסגרי, לשעבר עובד במשרד ההגנה, מכר מידע על תכנית הטילים של איראן ל-CIA. הוא הוצא להורג בשבוע שעבר. הוא סיים את עבודתו במשרד לפני ארבע שנים.

במקביל, דובר מערכת המשפט אמר כי עונש המוות של מחמוד מוסאווי-מג'ד, שמואשם בריגול עבור ארצות הברית וישראל, טרם בוצע. מוסאווי-מג'ד, שנעצר ב-2018, הואשם בריגול אחרי מפקד כוח קודס לשעבר גנרל קאסם סולימאני, אך הוא לא נקשר לחיסולו בתחילת השנה על ידי ארצות הברית. בשנה שעברה הכריזה טהראן כי לכדה 17 מרגלים שעבדו עבור ה-CIA.

היחסים בין שתי האויבות הוותיקות החריפו מאז שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין ב-2018, וביתר שאת מאז חיסולו של סולימאני בעיראק בינואר השנה. בתגובה, שיגרה טהראן טילים לעבר כוחות אמריקניים בבסיסים בעיראק.

בחודש שעבר הוצא להורג עובד לשעבר אחר במשרד ההגנה. ג'לאל חאג'יזוואר הורשע בריגול ונטען כי הוא הודה שקיבל תשלום מה-CIA.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי חובש מסיכה בשיחה וירטואלית עם מחוקקים בטהראן, 13 ביולי 2020. רויטרס
חמינאי חובש מסיכה בשיחה וירטואלית עם מחוקקים בטהראן, אתמול/רויטרס

בנוסף לכך, מערכת המשפט הודיעה היום על הוצאתם להורג של שני אנשים שהורשעו באחריות למתקפה על מצעד צבאי ב-2010. במתקפה בעיר מהאבד, שבאזור הכורדי בצפון-מערב המדינה, נהרגו 12 איש ויותר מ-70 איש. המשטר האשים אז חמושים "אנטי-מהפכניים" המגובים על ידי כוחות זרים.

בהמשך, הודיעה הרשות כי בית המשפט העליון של איראן הותיר על כנו את עונש המוות שנגזר על שלושה אנשים שהורשעו במעשי אלימות במהלך המחאה נגד המשטר בנובמבר. בתגובה, נפוץ בטוויטר ההאשטג "לא להוצאה להורג" בפרסית, במחאה על עונשם של השלושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully