וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: עונש מוות לעיתונאי שהפיץ מידע על מחאות נגד המשטר

30.6.2020 / 13:54

רוחאללה זאם ניהל את האתר "אמד ניוז" שפרסם סרטונים מביכים על בכירים איראנים, ובהמשך עודד את ההפגנות הכלכליות ב-2017. הוא שוכנע לשוב לאיראן מצרפת, נעצר ו"הודה" במעשיו

עריכה: ניר חן

איראן גזרה עונש מוות על עיתונאי שעבודתו ברשת העניקה השראה למחאות הכלכליות שפרצו במדינה ב-2017 - כך הודיע היום (שלישי) דובר מערכת המשפט.

רוחאללה זאם ניהל את האתר "אמד ניוז" שפרסם סרטונים מביכים על בכירים איראנים. הוא חי ועבד בגלות בפריז, לפני ששוכנע לשוב לאיראן, ונעצר באוקטובר האחרון. בהמשך הוא הופיע בטלוויזיה והודה במעשיו והביע התנצלות, במה שלפי החשד הייתה הודאה כפויה.

זאם ניהל ערוץ בטלגרם שהפיץ מסרים על ההפגנות ב-2017 ופרסם סרטונים מהמחאה. הוא זכה לתהודה בעקבות זה, והרשויות האיראניות חיפשו אחריו בשל רצונן לשים קץ למחאה. אחרי שהממשלה האיראנית התלוננה על כך שהערוץ מפיץ מידע כיצד להכין בקבוקי תבערה, טלגרם סגרה אותו, אולם הוא המשיך לשדר תחת שם אחר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אביו התנער ממנו. רוחאללה זאם/מערכת וואלה!, צילום מסך

זאם הוא בנו של איש הדת השיעי עלי זאם הרפורמיסטי, שבעבר שירת בעמדה ממשלתית בתחילת שנות ה-80. ב-2017 הוא פרסם מכתב שהופץ בתקשורת הרשמית ובו הוא כתב שהוא לא תומך בבנו על הדיווחים והפצת ההודעות בערוץ הטלגרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully