וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן עצרה פעיל אופוזיציה גולה במבצע "מתוחכם"

רוחאללה זאם הפעיל ערוץ טלגרם שליבה את ההפגנות נגד המשטר בסוף 2017, וחי לפי ההערכות בפריז. לא ברור בדיוק מתי והיכן הוא נתפס, אך הוא "הודה" בסרטון כי הוא סמך על ממשלות זרות. בטהראן טוענים שהוא הופעל בידי הביון הצרפתי

עריכה: עמית שמחה

איראן עצרה פעיל אופוזיציה גולה, במבצע של משמרות המהפכה - כך אמרו הרשויות ברפובליקה האסלאמית. ההודעה על מעצרו של רוחאללה זאם פורסמה אתמול (שני), ובהמשך היום שודר סרטון שבו נראה זאם החסון במושב האחורי של מכונית, כשהוא אזוק ועיניו מכוסות. הוא חי, לפי הדיווחים, בפריז, אולם טהראן לא פירטה היכן ומתי בדיוק הוא נתפס. לפי משמרות המהפכה, זאם היה "אנטי-מהפכן" שהופעל על ידי שירותי הביון של צרפת ונעצר במבצע "מתוחכם".

אותו אדם נראה בסרטון שני כשהוא יושב על כורסה, כשלצדו דגלי איראן ומשמרות המהפכה. הוא הזדהה בתור זאם, מייסד "אמאד ניוז", ערוץ טלגרם שלפי הרשויות באיראן שלהב את ההמונים בעת המחאה נגד המשטר בדצמבר 2017. הוא הביע חרטה "על מה שקרה בשלוש או ארבע השנים האחרונות", ואמר כי הוא "טעה" כשבטח בממשלות זרות, "במיוחד בממשלת צרפת". בסרטון השני הוא לא נראה אזוק והוא לא דיבר ישירות עם המצלמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מואשם בהיותו סוכן צרפתי. רוחאללה זאם/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה לא נכון לבטוח בממשלות, במיוחד לא בממשלות שיש להן קשרים טובים עם הרפובליקה האסלאמית", אמר, כשהתייחס לארצות הברית, ישראל, ערב הסעודית וטורקיה, בטרם התנצל על מעשיו.

ההודאות המצולמות שאיראן מוציאה מחשודים זכו לביקורת מצד ארגוני זכויות אדם. אמנסטי אינטרשיונל דוחק בה לחדול מכך בטענה ש"ההודאות" מפרות את זכויות החשודים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"ההודאה" של זאם

טלגרם סגרה בשנה שעברה את "אמאד ניוז" לבקשת טהראן, שאמרה כי הוא מסית ל"מרד מזוין". לפחות 25 בני אדם נהרגו בהפגנות נגד השלטונות שטלטלו את איראן בין 28 בדצמבר 2017 ל-3 בינואר 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully