וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת ועד ראשי האוניברסיטאות: נשיא העברית פרופ' אשר כהן מונה ליו"ר

15.7.2020 / 13:06

כהן נבחר לתפקיד על ידי נשיאי האוניברסיטאות, יממה לאחר חילופי המהלומות בין היו"ר המתפטר פרופ' רון רובין והשר להשכלה גבוהה אלקין. פרופ' כהן תקף גם הוא את השר: "מכניס ברגל גסה שיקולים פוליטיים למדע ולמחקר"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: סטודנטים מפגינים במחאה על הרעה בתנאיהם במהלך הגבלות הקורונה)

נשיאי האוניברסיטאות בחרו היום (רביעי) בפרופסור אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, לכהן בתפקיד יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות. זאת, יממה לאחר הודעתו של נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופסור רון רובין, על סיום תפקידו כיו"ר, במחאה על התנהלותו של השר להשכלה גבוהה זאב אלקין.

"אנחנו נמצאים בתקופה קשה בה כולנו חייבים לשמור על מערכת ההשכלה הגבוהה, המחקר והמדע", אמר כהן. "אני מעריך את פרופ' רון רובין על הצעד האמיץ שנקט כמחאה על התנהלות השר אלקין וניסיונותיו להכניס ברגל גסה שיקולים פוליטיים למחקר והמדע בישראל. המשמעות של פגיעה במחקר ובמדע היא אחת - פגיעה בציבור הרחב ובעתידה של מדינת ישראל ואסור לנו לתת לזה לקרות".

פרופ' כהן משמש כנשיא האוניברסיטה העברית מאז ספטמבר 2017 ונחשב לאחד מהחוקרים המובילים בתחום המדעים הקוגניטיביים. בחמש השנים שקדמו למינויו כנשיא, כיהן בתפקיד רקטור האוניברסיטה. בין השנים 2012-2008 כיהן בתפקיד ראש המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה.

נשיא האונ' העברית, אשר כהן. הדס פרוש / Flash90, אתר רשמי
"חייבים לשמור על המערכת". יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות הנכנס, אשר כהן/אתר רשמי, הדס פרוש / Flash90

אמש התפתח עימות בין פרופ' רובין לשר אלקין, לאחר הודעת התפטרותו של הראשון במחאה על החלטתו של השר להשכלה גבוהה להזיז מתפקידה את ממלאת מקום מנכ"לית המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), מיכל נוימן.

בהודעה על התפטרותו, רובין מתח ביקורת חריפה על אלקין, שאותו כינה "קומיסר ההשכלה הגבוהה". הוא כתב כי "ידענו בעבר מאבקים על חופש הביטוי ועצמאות ההשכלה הגבוהה, אך הרס חסר מורא המונע מאינטרסים פוליטיים צרים, טרם חווינו. תקופה קשה דורשת צעדים קשים. ולכן, כצעד של מחאה ומתוך תחושה של סכנה אמיתית לעתיד ההשכלה הגבוהה בישראל, החלטתי לנקוט בצעד חריף שאף יו"ר ור"ה בעבר לא נקט - החלטתי להתפטר מתפקידי כיור ור"ה".

עוד בוואלה!

יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות התפטר ותקף את אלקין: "טורקיה זה כאן"

לכתבה המלאה
פרופסור רון רובין. דוברות אוניברסיטת חיפה, אתר רשמי
"החלטתי לנקוט בצעד חריף". פרופ' רון רובין/אתר רשמי, דוברות אוניברסיטת חיפה

בריאיון לוואלה! NEWS תקף אתמול אלקין בחזרה את נשיא אוניברסיטת חיפה. "יש פה קרטל ובריונות של אנשים שהתרגלו לא לספור את הסטודנטים", אמר השר על הודעתו של פרופ' רובין. "יש פה קרטל של אנשים שמרגישים שמישהו רוצה להזיז להם את הגבינה, שהם התרגלו לא לספור את הסטודנטים, שהם בסוף הלקוח העיקרי של המערכת להשכלה גבוהה".

השר הוסיף כי "הוועד מנסה לשלוט באופן בלעדי על כל התקציבים, לשלוט באופן בלעדי על 12 מיליארד שקלים בלי שקיפות". לדבריו, "לא חסרים דוחות של מבקר המדינה, שמצביעים על ליקויים בניהול כספים במוסדות השונים, ועל בורות תקציביים שנעשו בגלל זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully