וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א מזהירים מאסטרואיד שמתקרב במהירות לכדור הארץ - ויש איש דת שבטוח שזה הסוף שלנו

26.7.2020 / 0:03

האסטרואיד 2011 ES4 סומן על ידי סוכנות החלל כבעל פוטנציאל מסוכן, כיוון שתוך קצת יותר מחודש הוא יחלוף לידנו במהירות אדירה ויתקרב אלינו יותר מהירח - ויש לפחות איש דת אחד שבטוח שהוא יביא לקץ האנושות

הפלנטה בסיכון? "יש סבירות גבוהה לפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ"/עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

האם אנחנו צריכים לחשוש מאסטרואיד מפחיד שמתקרב לפלנטה שלנו? מדעני נאס"א מזהירים בפני אובייקט גדול שיתקרב לפלנטה במרחק קרוב יותר מאשר הירח והוא צפוי לחלוף ממש לידינו ב-1 בספטמבר. האסטרואיד ES4 s2011 הוגדר בסוכנות החלל האמריקאית כ"אובייקט שמיימי מסוכן", גודלו המוערך של האסטרואיד היחסית קטן הזה הוא בין 19 ל-43 מטר בלבד ובנקודה הקרובה ביותר שלו אלינו תגיע מהירותו ל-7.9 ק"מ לשנייה יחסית לכדור הארץ.

באופן מדהים המדענים טוענים שלמרות שהגודל והמהירות של האסטרואיד הזה הם די סטנדרטים, מה שמייחד אותו זה שהוא יתקרב אלינו יותר מאשר הירח. הם מעריכים שב-1 בספטמבר המרחק בינו לכדור הארץ יהיה בערך 72 אלף ק"מ, כשלשם השוואה הירח נמצא במרחק של כ-400 אלף ק"מ מאיתנו.

נאס"א לא סימנו את האסטרואיד הזה כאיום ממשי על הכוכב שלנו בשל גודלו והעובדה שלא צפוי שינוי במסלולו והוא רק יחלוף בשמיים, אבל הוא צפוי לחלוף קרוב מספיק כדי להיחשב כמסוכן פוטנציאלית וקרוב יותר לכדור הארץ מאשר כל אסטרואיד אחר ברשימה שלהם. גם בסוכנות החלל הישראלית יעקבו אחריו ובאתר שלהם נכתב שהוא "אסטרואיד קטנטן שבנקודה הקרובה ביותר שלו אלינו תגיע מהירותו ל-7.9 ק"מ לשנייה יחסית לכדור הארץ. אסטרואידים המגיעים קרוב כל כך לכדור הארץ מעניקים לנו הזדמנות נדירה לאסוף עליהם מידע חיוני, ובכך להכין אותנו לביקור האסטרואיד הבא, שאולי יהיה קצת יותר קרוב והרבה פחות נימוסי". בנוסף מזכירים שם ש"כיום אנו כבר מודעים לסכנה האורבת לנו מצד סלעי החלל. הם רבים מאוד ובעלי מסה קטנה והתמדה נמוכה, ולכן כל התנגשות וכל שינוי קל בכוחות הכבידה הפועלים עליהם משפיעים עליהם ועלולים להעלות אותם על מסלול התנגשות עם הפלנטה השברירית שלנו, ולגרום כאן חורבן ממשי. הדרך היחידה להתגונן מפניהם היא לערוך איתם היכרות מעמיקה, וכאשר סלע שמימי שכזה מתקרב מספיק לכדור הארץ - זוהי הזדמנות מצוינת לעשות זאת".

למרות שבנאס"א לא מתרגשים יותר מדי מהאסטרואיד מעבר לחוויה האסטרונומית של צפייה בו, יש מי שבטוח שהוא יביא לקץ שלנו. המטיף הנוצרי פול ביגלי, שמתמחה בנבואות חורבן וקץ האנושות, פרסם סרטון בו הוא טוען ש\בפני מאות אלפי העוקבים שלו ביוטיוב שהעובדה שהשביט NEOWISE נצפה לאחרונה בבהירות בשמיים והיה ניתן לרואותו מכדור הארץ, זהו סימן לכך שהאסטרואיד שאמור לחלוף לידינו יתנגש בכוכב שלנו.

עוד בוואלה!

האסטרואיד העצום שיחלוף ליד כדור הארץ ויש לו פוטנציאל לשים קץ לאנושות "חובש מסיכה נגד קורונה"

לכתבה המלאה

צפו במטיף הנוצרי שמזהיר שיום הדין מגיע ב-1/9/2020

"יש אסטרואיד שגורם לרבים להיות מודאגים", אמר ביגלי, "נאסא אומרים שהוא בעל פוטנציאל מסוכן ושהוא יחלוף לידינו יותר קרוב מהירח. הדבר הזה קרוב מדי. האם יום הדין הוא ב-1 בספטמבר?". לטענתו, אירועים אסטרונומיים כמו השביט שנצפה וכמו ליקוי החמה שהיה לא מזמן מוכיחים שהאפוקליפסה מגיעה. "מה עם השביט ניווויז? עד כמה אתם מודעים אליו?", שאל ביגלי, "הוא כל כך בהיר ואומרים שהגרעין האטומי שלו עצום. יש המון סימנים בשמיים לקץ המתקרב. רק לאחרונה היה ליקוי חמה מעל ארץ הקודש, ממש מעל לירושלים - וזה מטורף". אנחנו לא נתווכח איתו, רק נזכיר שהשביט, האסטרואיד וליקוי החמה כולם תופעות מוכרות ושכיחות בעלות הסברים מדעיים שמוכיחים שאין בהם כל סכנה ושאותו ביגלי חזה את קץ האנושות בשלל תאריכים שונים בעבר - ללא הצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully