וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליקוי החמה בישראל הוא תחילת סוף העולם" טוענים מומחים שבטוחים שאפוקליפסה שתגיע עוד השנה

22.6.2020 / 0:01

האם ליקוי החמה שנראה בשמי ישראל בתחילת השבוע הוא סימן נוסף לאפוקליפסה שתגיע בקרוב? יחד עם מגפת הקורונה העולמית ומכת הארבה במזרח התיכון, חובבי הקונספירציות בטוחים שסוף העולם יגיע השנה - ואולי אפילו כבר בקיץ הקרוב

יוני 2021: ליקוי חמה בשמי ישראל: הירח הסתיר שליש מהשמש/צילום: מצפה הכוכבים גבעתיים, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

האם ליקוי החמה האחרון הוא סימן נוסף לסוף העולם הקרב ובא? המצב כל כך עגום שאנחנו נוטים להאמין לזה. ליקוי חמה חלקי נראה אתמול (ראשון) בשמי ישראל, במהלכו הירח כיסה כ-35% משטחה של דסקת השמש. התופעה מתרחשת כשהירח עובר בין כדור הארץ לבין השמש, כך שהגודל של שניהם כפי שהם נראים מכדור הארץ כמעט זהה. בליקוי חמה מלא, הירח מכסה את כל דסקת השמש, אך ליקוי החמה האחרון היה חלקי - כשבשיא הליקוי, מעל צפון הודו, נראתה טבעת העוטפת את הדסקה האפלה של הירח.

בסך הכל תופעת טבע נדירה אך שגרתית, אבל לא אם תשאלו את המטיף האוונגליסט הנוצרי פול בגלי שמאמין שליקוי החמה מסמן לנו כי העולם מגיע לסופו והוא מחזק את טענותיו באמצעות אירועים קטסטרופליים נוספים שקרו בשנה האחרונה. "חבר'ה, אנחנו נמצאים בימי מכות סוף העולם", אמר בסרטון שפורסם לאחרונה בערוץ היוטיוב שלו, לו יש יותר מ-335,000 מנויים. "מספרים גבוהים של ארבה, ברמה של מכות מצרים, מציפים מדינות כמו תימן, אתיופיה, קניה, סומליה, סודן, פקיסטן והודו". אכן, מדינות במזרח אפריקה ובמזרח התיכון נאבקות בחודשים האחרונים במספרים חסרי תקדים של ארבה לאחר עונת גידול פוריה במיוחד, כשיכולת הדברתם נפגמה בידי מגפת הקורונה.

ליקוי חמה חלקי, 21 ביוני 2020. ראובן קסטרו
ליקוי חמה חלקי, 21 ביוני 2020/ראובן קסטרו

בגלי מאמין כי ליקוי החמה האחרון הוא סימן נוסף לסוף העולם, בהתייחסו למכה מקראית אחרת - חושך. ליקוי החמה נראה גם בשמי בישראל, מה שהוביל את בגלי להעלות השערה כי אם ארץ הקודש מוכה בחשכה, משמע שבאמת הענו לימי הדין. "יש כמה סימנים עיקריים בשמיים שעומדים להתרחש מעכשיו ועד לסוף השנה", הוא אומר, אחד מהם הוא ליקוי החמה שאירע השבוע והשני הוא ליקוי ירח שיהיה חופף ליום העצמאות האמריקאי ב-4 ביולי.

נחילי ארבה ענקיים ברג'סטאן, הודו. 10 במאי 2020. AP
נחילי ארבה ענקיים ברג'סטאן, הודו. 10 במאי 2020/AP

תכניתו המלאה של פול בגלי:

בגלי אינו לבד כאן. מספר לא מבוטל של חובבי תיאורייות קונספירציה טענו שהאפוקליפסה שעל פי כל התחזיות המוקדמות שלהם הייתה אמורה בכלל להתרחש ב-2012, תתרחש למעשה רק עכשיו. איך נעשתה הטעות? לדבריהם, הם פענחו חזון של בני המאיה לפי לוח השנה היוליאני ולא על פי לוח השנה הגרגוריאני. בראשון התאריך יוצא 21 לדצמבר 2012 ובשני 21 ביוני, 2020. וזה התאריך בו התרחש ליקוי החמה בשמי ארץ הקודש. הלם, נכון?

רבים מהמאמינים סבורים שמה שישים פיזית קץ לחיינו הוא כוכב הלכת המיתולוגי ניבירו שעלול להתרסק בכדור הארץ בכל רגע ולשים קץ לאנושות. בסרטון שהתפרסם השבוע ברשת טענו גם שישנן עדויות לכך שניבירו אכן קרוב לכדור הארץ ועושה את דרכו אלינו. יש גם כאלה שטענו כי גורמים בממשלה השתמשו במגפת הקורונה כדי להשתיק את התיאוריות על כוכב הלכת ניבירו. בנאס"א טענו מספר פעמים כי ניבירו כלל לא קיים וכי זוהי לא יותר ממתיחה אינטרנטית וכי אם כוכב לכת שכזה היה נוכח במערכת השמש, הוא היה נראה לעין בלתי מזוינת.

אם לא נמות עד אז, ליקוי החמה הבא יתרחש בחודש דצמבר הקרוב, אך לא ניתן יהיה לצפות בו מישראל. ליקוי החמה הבא שייראה בשמי ישראל יהיה בשנת 2027, וזה שאחריו יהיה רק בשנת 2180. מאחר שהירח מתרחק מכדור הארץ ב-3.8 סנטימטרים בכל שנה, דסקת הירח הולכת וקטנה, ובעוד 563 מיליון שנים היא כבר לא תוכל לכסות את החמה במלואה.

ליקוי חמה חלקי, ניירובי, 21 ביוני 2020. רויטרס
ליקוי חמה חלקי, ניירובי, 21 ביוני 2020/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully