וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ בליכוד על טיבי להצביע למארק בוועדה לבחירת שופטים; "מוכר את המגזר"

במפלגתו של נתניהו פועלים לשכנע את רע"מ לבחור בנציגתם בהצבעה החשאית היום, בעוד באופוזיציה מעוניינים לסכל את בחירתה. לפיד תקף את טיבי: "לא מאמין שימכור לביבי את הציבור הערבי בישראל". בכחול לבן התחייבו לבחור במארק והאוזר בהתאם להסכם הקואליציוני

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

(בווידאו: ניסנקורן על בחירת נציגי הוועדה לבחירת שופטים: נעמוד בהסכמים)

באופוזיציה מפעילים היום (רביעי) לחץ פוליטי כדי לסכל את בחירתה של ח"כ אסנת מארק (הליכוד) לחברת הוועדה למינוי שופטים. ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר הבוקר לאתר פאנט, מכלי התקשורת המובילים במגזר הערבי, כי הוא "לא מאמין שטיבי ימכור לביבי את הציבור הערבי בישראל ויצביע בשבילו לוועדה למינוי שופטים" וקרא לציבור הערבי "למנוע את המהלך".

את הדברים אמר לפיד ברקע לחץ שמפעילים בליכוד על סיעת רע"מ ברשימה המשותפת ועל ח"כים נוספים במפלגה שיצביעו למארק. זאת, בשל חשש שלא כל הח"כים במפלגה או בכחול לבן יצביעו מאחורי הפרגוד למארק.

ח"כ טיבי מסר בתגובה לפאנט כי "לפיד משקר וכנראה קפץ לו 'הזועביז' והיהירות האופיינית. כיו"ר סיעה אני אומר כי הידיעה כי ח"כים מרע"ם סיכמו עם הליכוד היא לא נכונה והסיעה כולה תצביע יחד". באופוזיציה סבורים כי אם יצליחו לסכל לחלוטין אפשרות שהח"כים הערבים יצביעו למארק, ייתכן ויצליחו לסכל את בחירתה.

אחמד טיבי בדיון ועדת הכלכלה של הכנסת, 17 ביוני 2020. דוברות הכנסת, עדינה ולמן, אתר רשמי
לחץ מצד הליכוד להצביע למארק. טיבי/אתר רשמי, דוברות הכנסת, עדינה ולמן

במליאת הכנסת תתקיים היום הצבעה חשאית לבחירת שני נציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים ולוועדה למינוי דיינים. בהסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, סוכם כי ח"כ מארק (הליכוד) וח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) יכהנו כנציגי הקואליציה בוועדה למינוי שופטים. לתפקיד מתמודדות גם ח"כ איילת שקד מימינה וח"כ קארין אלהרר מיש עתיד.

בליכוד חששו כי בכחול לבן יתמכו בשקד ולא במארק, והעבירו מסר לבכירים במפלגה כי משמעות המהלך תהיה בחירות. בכחול לבן הדגישו קודם ההצבעה כי יעמדו בהסכם הקואליציוני. לקואליציה יהיו שני נציגים נוספים בוועדה - שר המשפטים אבי ניסנקורן ושרת התחבורה מירי רגב.

אסנת מארק וצבי האוזר. -, אתר רשמי
ייבחרו בהתאם להסכם הקואליציוני. האוזר ומארק/אתר רשמי, -

לפיד אמר הבוקר כי אם מארק תיבחר לתפקיד "זה אומר דבר אחד: שגנץ וכחול לבן הצביעו בשבילה", כלשונו. לדבריו, "במקרה כזה, אפשר לזרוק לפח את כל קשקושי 'אנחנו שומרים על בית המשפט'. אתם לא. אתם סייענים של חשוד בפלילים".

שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן) נשאל בטקס החתימה על תקנות סדר הדין האזרחי החדשות האם בחירת נציגים שאינם אלו שבהסכם תביא למשבר קואליציוני. "אני אעמוד תמיד על קיום הסכמים, כחול לבן תקיים את ההסכם. נבחר את המועמדים שהתחייבנו עליהם", הבהיר ניסנקורן.

יאיר לפיד במהלך ישיבת סיעת יש עתיד-תל״ם כנסת, ירושלים 15 ביוני 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
"סייענים של חשוד בפלילים". לפיד/אתר רשמי, אלעד גוטמן

חברי הכנסת יצביעו היום בחשאיות גם על חברי הקואליציה והאופוזיציה לוועדה למינוי דיינים. המועמדים לתפקיד הם ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) ח"כ איילת שקד (ימינה) וח"כ מרב מיכאלי מהעבודה. אתמול הודיע יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר כי הליכוד תתמוך בשקד כחברת הוועדה מטעם האופוזיציה, אך בכחול לבן הודיעו כי יעניקו חופש הצבעה על מועמדות נציג האופוזיציה בוועדה. במליאה תתקיים גם הצבעה על חברי הוועדה לבחירת קאדים.

(עדכון ראשון: 09:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully