וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ התנגד להוספת הגבלות; בכיר בליכוד: "כחול לבן מובילים לסגר מלא"

לדברי הבכיר, נתניהו זעם על גנץ ומפלגתו, מאחר שלדבריו הם "מכשילים משיקולים פוליטיים את הצעדים לבלימת המחלה". בכיר בכחול לבן בתגובה: "נתניהו בורח מאחריות". המתקפה מגיעה לאחר ההתייעצות בה גנץ הביע התנגדות להגבלות נוספות מבלי שנבחנו השפעות הצעדים הקודמים

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(בווידאו: עימות בין גנץ לנתניהו על זכות הדיבור בפתח ישיבת הממשלה)

בכיר בליכוד תקף הערב (שלישי) את כחול לבן, לאחר התנגדות היו"ר בני גנץ להטלת צעדים נוספים במאבק בקורונה. "נתניהו זועם על בני גנץ וכחול לבן שמשיקולים פוליטיים מכשילים את הצעדים הדרושים לבלימת המחלה והצלת חיים", אמר. "חוסר האחריות של כחול לבן מוביל בהכרח לסגר מלא ומחירים כלכליים מיותרים".

הגורם הוסיף כי "גנץ התנגד היום לכל צעד לבלימת התפשטות הקורונה שיכול למנוע את הצורך בסגר כללי בהמשך. גנץ וכחול לבן חייבים להפסיק מיד את המשחק הפוליטי בענייני הקורונה שמסכן את חייהם של אזרחי ישראל". לדבריו "כיוון שממשלת האחדות מחייבת החלטות בהסכמה בין הליכוד וכחול לבן, הם מטרפדים כל החלטה שלא תואמת את השיקולים הפופוליסטיים שלהם".

בתגובה לכך, אמר בכיר בכחול לבן כי נתניהו בורח מאחריות לנגיף הקורונה. "במקום להסיר אחריות מניהול משבר הקורונה, נתניהו צריך לתת לצה"ל לנצח ולמשרד הביטחון לפקד על המערכה בשטח.
זה לא זמן לפוליטיקה, ולא לשום קרב שאינו בשיקום הכלכלה, הבריאות והחברה. מוטב להתרכז בלהעביר את הכסף לחשבונות העצמאים שעדיין ממתינים לו. יש מי שדואג להם ויש מי שבורח מאחריות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת הממשלה, 21 ביוני 2020. מארק ישראל סלם, פול צלמים
"חוסר האחריות יוביל לסגר מלא". נתניהו וגנץ/פול צלמים, מארק ישראל סלם

בטקס החתימה על תקנות סדר הדין האזרחי החדשות, שר המשפטים אבי ניסנקורן מתח ביקורת על התבטאויות בכירים בליכוד נגד גנץ. "שמעתי כמו רבים אמירות מבכירים עלומי שם. דבר ראשון, שאף אחד לא יסתתר מאחורי אמירות של 'גורמים בכירים'. דבר שני, אף אחד לא ילמד את שר הביטחון, ראש הממשלה החליפי והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ מהי התנהלות אחראית לטובת הציבור. הוא מוכיח את זה מדי יום ומתנהל באחריות, בשקיפות, בלי פזיזות תוך התחשבות במצב שאנחנו נמצאים בו".

אבי ניסנקורן במליאת הכנסת, 17 ביוני 2020. דוברות הכנסת, אתר רשמי
"אף אחד לא ילמד את גנץ מהי התנהלות אחראית למען הציבור". ניסנקורן/אתר רשמי, דוברות הכנסת

המתקפה מגיעה שעות לאחר ההתייעצות בעניין הקורונה שבה גנץ הביע התנגדות להטלת הגבלות חדשות על המשק והציבור מבלי שעבר מספיק זמן לבחינת השפעתן של ההחלטות הקודמות. ואולם, זו לא המחלוקת היחידה בעניין התנהלות הקורונה בין נתניהו וגנץ, שכן ראש הממשלה ושר הבריאות מסרבים בעיקשות לדרישת גנץ להעביר את הסמכויות לטיפול בקורונה לידי פיקוד העורף ורשות החירום הלאומית במשרד הביטחון.

המתיחות בסוגיית הקורונה מתווספת למחלוקת בין הליכוד וכחול לבן על התקציב. בעניין זה גנץ מסרב בשלב זה לתוכנית של נתניהו ושר האוצר ישראל כץ להעביר תקציב חד שנתי ל-2020 ודורש להעביר תקציב ליותר משלושה חודשים, בהתאם להסכם הקואליציוני שבו הצדדים סיכמו על העברת תקציב דו שנתי ל-2020-2021.

ההסכם הקואליציוני קבע שהתקציב יעבור עד סוף אוגוסט, לוחות הזמנים לוחצים, ובמשרד האוצר הכינו בשלב זה רק תקציב חד שנתי בהתאם להנחיות נתניהו והשר ובגיבוי עמדת הגורמים המקצועיים, אך גנץ ונתניהו טרם שוחחו השבוע בנושא וכל עוד הם לא מסכימים, התקציב מתעכב.

(עדכון ראשון: 00:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully