וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים לחימי: המרוץ על כיסא לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים מתחמם

1.6.2020 / 15:03

הלשכה תבחר בקרוב נציג שיכהן בשנים הקרובות בוועדה במקומו של היו"ר הקודם נוה. הגשת המועמדויות טרם החלה, אך מאחורי הקלעים ההכנות כבר בעיצומן. כולם מחכים לראות במי יתמוך היו"ר, אלא שבינתיים הוא מעדיף לשבת על הגדר

עריכה: ליר שפיגלר

(בווידאו: יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי, דצמבר 2019)

סעיפי ההסכם הקואליציוני שנוגעים לנציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים הגיעו לאחרונה עד לדיון בבג"ץ, אלא שבמקביל מתנהלות בשקט כמעט מוחלט ההכנות לקראת בחירת נציגי לשכת עורכי הדין לוועדה. אף שהמרוץ לא נפתח רשמית, בלשכה מדברים על שישה או שבעה מועמדים אפשריים, שאף אחד מהם לא מראה בינתיים יתרון ברור במרוץ. כולם מחכים לראות במי יתמוך היו"ר, אבי חימי, אלא שבינתיים הוא מעדיף לשבת על הגדר.

ללשכת עורכי הדין יש שני נציגים בוועדה לבחירת שופטים. יו"ר הוועדה הוא שר המשפטים, אבי ניסנקורן, ולצדו צפויה לכהן בה מטעם הממשלה מירי רגב. מטעם הכנסת אמורים להישלח חברי הכנסת צבי האוזר (דרך ארץ) ואסנת הילה מארק (הליכוד). יחד איתם מכהנים נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות והשופטים חנן מלצר וניל הנדל. עד סוף 2023 צפויים לפרוש חמישה שופטים מבית המשפט העליון, כך שזהות נציגי הלשכה בוועדה עשויה להיות קריטית.

בלשכה צפויים לבחור בשבועות הקרובים נציג אחד, במקומו של היו"ר הקודם אפי נוה, שפרש בשל הסתבכותו בפרשת ההברחה בנתב"ג ובפרשת "מין תמורת מינויים". מי שבוחר את הנציג הם חברי המועצה הארצית של הלשכה, אשר מונה 44 חברים שנבחרו על ידי כלל עורכי הדין.

עו"ד אבי חימי 12 במאי 2019. ראובן קסטרו
מעדיף לשבת על הגדר. עו"ד חימי/ראובן קסטרו

נכון להיום טרם החל הליך הגשת המועמדויות הרשמי. היחיד שהכריז עד כה באופן פומבי כי בכוונתו להתמודד על התפקיד הוא עו"ד אבי ללום, שהעלה בסוף אפריל פוסט בעניין בפייסבוק. ללום, בעל משרד שעוסק בעיקר בעסקאות נדל"ן, הוא ראש ועדת המנגנון של הלשכה. הוא נבחר למועצה דרך הרשימה של חימי ונחשב מקורב אליו, וניתן להעריך שהוא מצפה לזכות בתמיכתו.

עוד בוואלה!

פרשת נוה: בג"ץ מנע מהלשכה למנות נציג חדש לוועדה לבחירת שופטים

לכתבה המלאה
עו"ד אברהם ללום, מגשר מוסמך ובורר במרכז לפתרון סכסוכים - המרכז לגישבור. יחצ,
נחשב מקורב לחימי. עו"ד אבי ללום/יחצ

אלא שללום אינו היחיד שבונה על תמיכת חימי. אחד השמות שמוזכרים כמועמדים הוא עו"ד דוד פורר, ראש מחלקת ליטיגציה במשרד GKH, מהמשרדים המובילים בישראל בתחום המסחרי. בבחירות האחרונות בלשכה התמודד פורר לצדו של חימי על תפקיד יו"ר מחוז תל אביב, אך הפסיד. כיום הוא אינו חבר במועצה הארצית, וקשה לראות מצב שיחליט להתמודד בלי תמיכה פומבית מצד היו"ר. ואולם, גם עם תמיכתו של חימי, חברי המועצה לא ימהרו לוותר על האפשרות לבחור נציג מטעמם לוועדה לבחירת שופטים.

עורך הדין דוד פורר המייצג את בני משפחתו של אורון ירדן - 10/7. שלומי גבאי
התמודד לצד חימי על תפקיד יו"ר מחוז תל אביב. עו"ד דוד פורר/שלומי גבאי

על פי ההערכות, מועמד נוסף שעשוי לראות עצמו ראוי לתמיכתו של חימי הוא עו"ד איציק נטוביץ', ראש הסיעה הדתית "אמונה במשפט". זאת, אחרי שבבחירות לראשות הלשכה קראה הרשימה של נטוביץ' לתומכיה להצביע לחימי. בבחירות הודיע חימי פומבית שיציב את שופט העליון בדימוס יורם דנציגר כנציג הלשכה בוועדה - מהלך שעורר התנגדות עזה בקרב חברי מועצה רבים, ולבסוף נגנז. נטוביץ' התגאה בריאיון לאתר "סרוגים" כי סיעתו היא שהובילה את ההתנגדות למהלך.

חברי מועצה נוספים שצפויים להתמודד הם יו"ר הלשכה לשעבר דורון ברזילי, עו"ד ערן גולן מסיעת "לתכלית ראויה", עו"ד מוחמד נעאמנה שעומד בראש מחוז צפון של הלשכה, ועו"ד יצחק (יצי) גורדון. האחרון הוא ראש סיעת "עורכי דין בשירות הציבור", שמייצגת במועצה את עורכי הדין במגזר הציבורי. גורדון עצמו עומד בראש איגוד המשפטנים בהסתדרות, שמייצג עורכי דין בשירות המדינה, מלבד אנשי הפרקליטות שמיוצגים על ידי ארגון נפרד. אם יצליח להיבחר, גורדון בוודאי לא יתקשה לשתף פעולה עם שר המשפטים, שכן השניים מכירים מהתקופה בה עמד ניסנקורן בראש ההסתדרות, ואף שיתפו פעולה בעבר.

תמיכת חימי שווה 10-8 קולות

במועצה הארצית, כאמור, מחכים לראות במי יתמוך חימי. עם זאת, גם תמיכת היו"ר לא תבטיח ניצחון. היו"ר הקודם נוה שלט בצורה כמעט מוחלטת במועצה הארצית, והנציג שנוה חפץ ביקרו היה יכול להיות בטוח שייבחר. חימי, בהקשר הזה, אינו נוה. לפי הערכות של גורמים בלשכה, תמיכתו שווה 10-8 קולות, והיא אף עשויה לעורר מול המועמד שיזכה בה התנגדות פעילה של חברי מועצה שמתנגדים ליו"ר וישמחו להביך אותו.

הגשת המועמדויות בלשכה לא תחל לפני שהכנסת תסיים לבחור את נציגיה, הליך שיקרה בשבועות הקרובים. עד אז עשויים לעלות שמות נוספים, מתוך המועצה או מחוצה לה. בינתיים איש לא מסתכן בהימור על זהות המועמד שייבחר, וברקע כבר מתחילות ההכנות למרוץ על הכיסא השני בוועדה, שיתפנה בעוד כמה חודשים ומובטח בחוק לנציגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully