וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית הסיוע הכלכלית אושרה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה

14.7.2020 / 20:31

שני החוקים שנועדו ליישם את התכנית הכלכלית של הממשלה לסיוע למשק, עברו בהצבעה ברוב של 67 ו-65 ח"כים וללא מתנגדים. במסגרת התכנית, נכללים הארכת הזכאות לדמי אבטלה, מענק הסתגלות לבני 67 ומעלה, מתן מענקים לעצמאיים וסיוע לעסקים

בווידאו: ועדת הקורונה אישרה את פתיחת מכוני הכושר בניגוד לעמדת נתניהו/צילום: ערוץ הכנסת

(בווידאו: בניגוד לעמדת נתניהו, ועדת הקורונה החליטה לפתוח את הבריכות וחדרי הכושר)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) בקריאה ראשונה שני חוקים שנועדו ליישם את התכנית הכלכלית לסיוע למשק, בהתמודדות עם המשבר הכלכלי שנגרם כתוצאה מנגיף הקורונה. הצעת חוק-יסוד: משק המדינה, אושרה לאחר הצבעה שמית ברוב של 67 תומכים, ללא מתנגדים ושלושה נמנעים. בהצעת חוק התכנית לסיוע כלכלי תמכו 65 ח"כים, ללא מתנגדים ושלושה נמנעים.

החוקים שעברו בהצבעה לקריאה ראשונה, יסייעו בהתמודדות עם המשבר בארבעה רבדים מרכזיים: מתן מענה מיידי למשרדי הממשלה, פריסת רשת ביטחון סוציאלית, הבטחת המשכיות עסקית והאצת המשק.

הצעות החוק כוללות את הצעדים השונים שנכללים בתכנית הכלכלית, בהם הארכת הזכאות לדמי אבטלה לעובדים שהוצאו לחל"ת או שפוטרו בתקופת משבר הקורונה עד לחודש יוני 2021, וכן המשך קבלת מענקי הסתגלות לבני 67 ומעלה עד לתום שנת 2020.

כינוס מליאת הכנסת במסגרת הצבעה על חוק הרוטציה 7 במאי 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
החוקים עברו ברוב של 67 ו-65 ח"כים וללא מתנגדים. הצבעה במליאת הכנסת/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

כמו כן, נכללים בחוקים מענקים של עד 15 אלף שקלים, אחת לחודשיים, לעצמאים שנפגעו כתוצאה מההתמודדות עם משבר הקורונה, כרשת ביטחון סוציאלית אישית. זאת, נוסף על הסיוע שניתן לעסק עד לחודש יוני 2021. כמו כן, נכללת הארכת מנגנון החזר הוצאות קבועות לעסקים, שנפגעו ב-40% או יותר מהמחזור החודשי שלהם, והגדלת המענק המרבי ל-500 אלף שקלים לפעימה, וגם הוספת זכאות לעסקים בעלי מחזור של עד 100 מיליון שקלים חדשים שיעמדו בתנאים שנקבעו.

עוד בוואלה!

דמי האבטלה, המענקים והשאלות הפתוחות: מדריך לתכנית הכלכלית

לכתבה המלאה

עוד נכללו בחוקים, הארכת האפשרות לחיילים משוחררים להשתמש בכספי הפיקדון האישי שלהם לכל מטרה, והגדלת הסכומים שבהם יוכלו לעשות שימוש; מתן אפשרות למי שצברו כספים בקרנות השתלמות למשוך אותם גם לפני שחלפה התקופה הנדרשת מיום הפקדתם לראשונה, בלי שיחול עליהם מיסוי עודף, בתנאי שלא יעלו על סכום של 10,500 שקלים.

עוד אושרה הגדלת ההוצאה הממשלתית בשנים 2020 ו-2021 כדי לממן את הצעדים המוצעים, אך הגידול לא יהיה חלק מחישוב מגבלת ההוצאה לשנים הבאות, מכיוון שמדובר בהוצאות שצפויות להיות חד פעמיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully