וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטענות לאלימות משטרתית: מח"ש תחקור לוחם מג"ב שהפיל מפגין חרדי

המשטרה הודיעה על הרחקתו מפעילות מבצעית של שוטר שתועד רץ ומפיל מפגין בירושלים. זאת, כחלק מהמחאות המתקיימות בימים האחרונים נגד הטלת הסגר בשכונות החרדיות, שהידרדרו לעימותים עם כוחות הביטחון. המשטרה: "מאות מתפרעים השליכו חפצים, רואים בחומרה פגיעה באזרחים"

בווידאו: הפגנת חרדים נגד הטלת הסגר על שכונות בירושלים/מערכת וואלה! NEWS

(בווידיאו: העימותים בין כוחות הביטחון למפגינים חרדים בירושלים, הלילה)

המשטרה הודיעה היום (שלישי) כי תיעוד לוחם מג"ב שרץ והפיל אזרח במהלך הפגנה בירושלים הועבר לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). בשלב זה, לפי הודעת המשטרה, הלוחם הורחק מכל פעילות מבצעית עד לקבלת החלטה.

לצד זאת, הבהירו במשטרה כי "בהפגנה השתתפו מאות מתפרעים שהשליכו חפצים וירו זיקוקים לעבר השוטרים. שלושה לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי". במשטרה הבהירו כי הם "רואים בחומרה" כל מקרה של אלימות כלפי אזרחים הנוגדת את נהלי השימוש בכוח, "ומטפלים באופן יסודי בכל מקרה שמובא לידיעתנו".

עימותים בין המשטרה לתושבי שכונות רוממה וקריית בעלז, ירושלים, 13 ביולי 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
העימותים בין המשטרה לבין המפגינים החרדים בירושלים, הלילה/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

המקרה מצטרף לחקירה נוספת שנפתחה במח"ש, בחשד ששוטר יס"מ המשרת בירושלים תקף מפגין בשכונת רוממה בעיר. על פי החשד, בשני מקרים השוטר - שבהמשך הורחק אף הוא מכל מתקן משטרתי - תקף מפגינים ללא סיבה הנראית לעין. גם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הגיב בטוויטר לאחד מהמקרים, וכתב כי "השוטר אותר, ויטופל במלוא חומרת הדין".

התושבים החרדים בירושלים מנהלים בימים האחרונים מחאה נגד הסגר שהוטל על השכונות רוממה ובקריית בעלזא, וחלק מההפגנות הידרדרו לעימותים עם כוחות הביטחון. בין היתר, מפגינים התפרעו, שרפו רכוש, זרקו מחסומים וחסמו כבישים לתנועת כלי רכב. כמו כן, אחרים קראו קריאות גנאי לעבר השוטרים, בהן "נאצים", וחלקם זרקו לעברם ביצים והתגרו בהם.

עוד בוואלה!

החרדים בממשלה זועמים על התנהלות המשטרה: "לא נשלים עם האלימות"

לכתבה המלאה

תגובת המשטרה על סרטון הפלת המפגין:

לצד זאת, הציבור החרדי ונציגיו בכנסת הפנו טענות קשות על האלימות המשטרתית. המפלגות החרדיות הביעו זעם על התנהלות המשטרה, בהם יו"ר ש"ס אריה דרעי שאמר בישיבת הממשלה בתחילת השבוע כי מתבצעת "אכיפה בררנית נגד הציבור החרדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully