וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורו של ניצב בדימוס ניסו שחם; ירצה עשרה חודשי מאסר

14.7.2020 / 9:28

בית המשפט המחוזי בת"א הותיר על כנו את עונש המאסר בפועל שנגזר על הניצב בדימוס, אך הפיצוי שהוטל עליו לשלם לחלק לאחת השוטרות בוטל בהסכמת מח"ש. שחם, שהורשע במרמה, הפרת אמונים והטרדה מינית, צפוי להגיש ערעור נוסף לעליון. מח"ש: "מקווים שיהווה תמרור אזהרה"

בווידאו: נדחה רוב ערעורו של ניצב בדימוס ניסו שחם; ירצה עשרה חודשי מאסר/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

(בווידאו: בית המשפט דחה את מרבית ערערו של ניצב בדימוס ניסו שחם, היום)

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (שלישי) את ערעורו של ניצב בדימוס ניסו שחם, שהורשע בעבירות של מרמה, הפרת אמונים והטרדה מינית. השופטים מרדכי לוי, גיליה רביד ומרים דיסקין קבעו כי עונשו של שחם יישאר עשרה חודשי מאסר בפועל וחמישה חודשי מאסר על תנאי. עם זאת, הפיצוי שהוטל עליו לשלם לאחת מהשוטרות שאיתן קיים יחסים בוטל בהסכמת מח"ש.

לבקשת סנגורו של שחם, עו"ד בעז בן צור, יידחה מועד כניסתו של שחם למאסר כדי לאפשר לו לבקש רשות לערער לבית המשפט העליון. בהסכמת הפרקליטות המועד נקבע ל-6 בספטמבר, ועד אז הוא צפוי להגיש ערעור נוסף.

"ניהלנו הליך ארוך שנים בבית משפט השלום, שהסתיים בזיכוי, וניהלנו הליך קצר יותר במחוזי שהסתיים בהרשעה", מסר בן צור. "נדמה לנו שיש כאן שאלות עקרוניות שראוי שבית המשפט העליון יידרש אליהן. בהתאם, נגיש בקשת רשות ערעור ואנחנו מקווים שלאחר בירור ככל שיתקיים הדברים יחזרו למסלולם".

השמעת פסק דין - ערעורו של ניצב בדימוס ניסו שחם על גזר דינו. המחוזי ת"א , 14 ביולי 2020. מרים אלסטר / פלאש 90, פלאש 90
ירצה עשרה חודשי מאסר. שחם בבית המשפט, היום/פלאש 90, מרים אלסטר / פלאש 90

מנגד, במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) אמרו כי פסק הדין מהווה "השלמה מתבקשת" לקביעת בית המשפט, שממנה עולה כי "קצין בכיר המנצל את תפקידו ומעמדו באופן סדרתי, פוגע באמון הציבור וכן מבצע עבירות מין - דינו מאסר".

עו"ד רונן יצחק ועו"ד ליאת יונניאן מהמחלקה שבפרקליטות המדינה אמרו כי "בדחותו את הערעור על עונש המאסר, העביר בית המשפט המחוזי מסר חד וברור לפיו יידע כל מפקד שניצול רום הדרגה והמעמד לצורך קשירת יחסים מיניים במקום העבודה גורם לפגיעה חמורה בכבוד האדם של העובדות בארגון ובשוויון הזדמנויות שלהן במקום עבודתן, כמו גם למעילה באמון הציבור בטוהר המידות של המשטרה - ודינו מאסר מאחורי סורג ובריח".

עורכות הדין יצחק ויונניאן הוסיפו כי הן מבקשות לחזק את "השוטרות שהתייצבו על דוכן העדים - למרות הקושי הרב הכרוך בכך, ואנו תקווה כי פסק הדין שניתן בעניינו של ניסו שחם יהווה תמרור אזהרה ואבן דרך משמעותית במאבק ליצירת סביבת עבודה בטוחה, שוויונית ומוגנת לשוטרות בפרט ולנשים בכלל".

"פגיעה באמון הציבור": תולדות פרשת שחם

שחם, כך קבע בית המשפט, קיים מערכות יחסים עם שמונה שוטרות זוטרות, ולאחר מכן קיבל החלטות שונות בעניינן. השופט שהרשיע אותו, שמואל מלמד, הסביר כי לשיטתו אף ששחם הורשע בסעיף אחד בלבד של הפרת אמונים, יש להתחשב בכך שמדובר בשמונה פרשיות שונות, שנכללו תחת אותו סעיף אישום.

עוד הוסיף השופט מלמד כי "במשמעות הסעיף של הפרת אמונים, אין משמעות להסכמת הנשים. הפגיעה היא באמון הציבור". הוא הבהיר כי "כל עובד ציבור צריך לדעת שהוא מנוע מלטפל בעניינם של אנשים שיש לו קשר איתם, מעבר לקשר המקצועי הקורקטי, ומרגע שלא עשה זאת - הוא פגע בערכים המוגנים. הערך אינו הפגיעה בנשים, כפי שתופס אותו הנאשם, אלא באמון הציבור".

פרשת שחם עברה כמה גלגולים. באפריל 2018 הוא הורשע במעשה מגונה בשוטרת שנישק, אך זוכה מהאישומים בהפרת אמונים. רק לאחר שהפרקליטות ערערה על זיכויו, הוא הורשע גם בהטרדה מינית ובהפרת אמונים. התיק הוחזר לבית משפט השלום לצורך גזירת העונש, כשבפברואר הוחלט להטיל על שחם עשרה חודשי מאסר בפועל ותשלום פיצוי לחלק מהשוטרות שאיתן קיים יחסים. כעת, כאמור, נדחה ערעורו על העונש שקיבל.

(עדכון ראשון: 08:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully