וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים ופקחים פינו את מאהל המחאה בבלפור; שישה נפצעו קל

מפגיני מחאת הדגלים השחורים סמוך למעון ראש הממשלה פונו בפעם השנייה, לאחר שאתמול נטען כי המחאה "הפריעה לסדר הציבורי". לדברי המפגינים, כמה מהם נפצעו במהלך הפינוי, אך העירייה הגיבה: "טענה לאלימות משוללת כל יסוד". התנועה לאיכות השלטון: "התנהלות אלימה ומיותרת"

בווידאו: עימותים במהלך פירוק מאהל המחאה בבלפור/מערכת וואלה! NEWS

(בווידאו: עשרת אלפים מפגינים במחאה על המדיניות הכלכלית במשבר הקורונה

עיריית ירושלים ושוטרי יס"מ פינו היום (שני) את מאהל המפגינים ממחאת "הדגלים השחורים" ברחוב בלפור בירושלים, מול מעון ראש הממשלה. לטענת המפגינים, שישה מהם נפצעו באורח קל בידי שוטרים במהלך עימות שפרץ במקום. זו הפעם השנייה בה המפגינים מפונים מהמתחם, לאחר שאתמול פקחי עיריית ירושלים פינו ציוד שלהם בטענה כי המחאה "הפכה למאחז והפריעה לסדר הציבורי".

הבוקר, השוטרים והפקחים הגיעו למתחם סמוך לשעה 6:00. לדברי המפגינים, הכוחות הרסו את הציוד שהושאר במקום והתפתח עימות. מעיריית ירושלים נמסר כי "לאחר פינוי המאחז ברחוב בלפור אמש, שבו המפגינים והקימו אותו מחדש. לכן הבוקר, שוב, פונה משם הציוד שהוצב ללא היתר ופגע בסדר הציבורי, על ידי אגף האכיפה של עיריית ירושלים ומשטרת ישראל".

בעירייה שללו כי אנשיה הם אלו שגרמו לפציעתם שם המפגינים. "כל טענה בדבר שימוש באלימות על ידי אנשי אגף האכיפה כנגד המפגינים, ופגיעה באדם, נבחנה ונמצאה שקרית ומשוללת כל יסוד", נמסר מעיריית ירושלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המשטרה והעירייה פשטו על המתחם. סמוך למעון רה"מ, הבוקר/מערכת וואלה, צילום מסך

בשבועות האחרונים מפגיני הדגלים השחורים הקימו מאהל מחאה סמוך למעון ראש הממשלה, בקריאה להתפטרותו של בנימין נתניהו ולפתיחה בחקירת פרשת הצוללות. אתמול הסבירו בעיריית ירושלים לאחר הפינוי הראשון כי ההפגנה אושרה למשך כמה שעות, אך "הפכה למעשה להיאחזות בקרקע. זאת, תוך שימוש באלמנטים קבועים כמו מטבח, גנרטור, אוהלים, גדרות ואלמנטים אשר כולם יצרו הלכה למעשה הקמת היאחזות קבועה באמצע הרחוב ובלב שכונת מגורים. כל אלה גרמו מטרדים רבים שחייבו פעולה מידתית של פינוי האלמנטים הקבועים".

בעירייה הוסיפו כי התקבלו תלונות רבות מצד תושבים ומאורחי המלונות הסמוכים, כולל ממשטרת ישראל, על "הפרעה ממשית" לסדר הציבורי. "בדומה להפגנות אחרות כמו ההפגנה שהייתה אתמול בכיכר רבין, לאחר תום האירוע השטח פונה ונוקה. במקרה שלפנינו המצב היה הפוך - כשהסובלנות במשך מספר שבועות גרמה לצערנו להוספת אלמנטים של שהות קבע ללא אישור משטרה או עירייה", מסרו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
עימות פרץ במהלך הפינוי. סמוך למעון רה"מ, הבוקר/מערכת וואלה, צילום מסך

תא"ל (במיל') אמיר השכל, בכיר חיל האוויר לשעבר וממובילי המחאה שנעצר בחודש שעבר במהלך הפגנות התנועה, אמר אתמול בתגובה כי הפינוי בוצע ללא צו בית משפט. לדבריו, "המענה למה שקרה פה היום זו הגעה המונית לבלפור, כולל לינה בלילה".

ב-27 ביוני הפגינו כאלף בני אדם באותו מקום, במקביל לעשרות צמתים מרכזיים ברחבי הארץ, כחלק ממחאת הדגלים השחורים. נוסף על הקריאות נגד נתניהו, ביקשו המפגינים לשחרר את השכל, שנעצר יום קודם לכן.

לטענת המשטרה, השכל נעצר במהלך מחאה בלתי חוקית, בה "מאות מפגינים חסמו ציר מרכזי ומנעו מעבר רכבים לזמן ממושך תוך שהפרו את הסדר הציבורי. לכן עוכבו כמה מפרי סדר וביניהם, אדם שזוהה כמוביל ומארגן ההפגנה". עוד מסרה המשטרה כי לאחר שנחקר, ביקשו חוקרי המשטרה לשחררו בתנאים ובהרחקה מהמקום, אולם הוא סירב לכך מבחירה. לבסוף, אחרי ביקורת ציבורית רבה שהושמעה, קבע בית משפט השלום בירושלים כי השכל ישוחרר ללא תנאים מגבילים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"המאהל הוצב ללא היתר". סמוך למעון רה"מ, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

בתנועה לאיכות השלטון הגדירו את התנהלות המשטרה ופקחי העירייה כ"אלימה, בוטה ומיותרת". בתנועה פנו לראש העירייה ולבכירי המשטרה ואמרו: "משה ליאון, דורון ידיד ומוטי כהן, עליכם לזכור שתפקידכם הוא לשרת את האזרחים ולאפשר מחאה לגיטימית, ולא את משפחתו של הנאשם בפלילים. התנועה מעודדת את חבריה להשתתף במחאות לשמירה על איכות השלטון וטוהר המידות".

גם יו"ר סיעת מרצ ח"כ תמר זנדברג תקפה את פינוי המאהל. "אוהל מחאה מחוץ לבלפור הפך מזמן למוסד ירושלמי מוכר, בשלל נושאים ומול כל ראשי הממשלה. הבוקר, כשבבית גר ראש ממשלה נאשם בשוחד שסימן ההיכר שלו הוא מלחמה בשלטון החוק, פינתה המשטרה באלימות את מאהל המחאה המתרחבת נגדו", אמרה.

(עדכון ראשון: 08:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully