וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס פתח בגל מעצרים אחרי עריקת בכיר הארגון לישראל

יפעת רוזנברג

13.7.2020 / 8:11

על פי רשת "אל-ערביה", מנגנון הביטחון של הארגון עצר את האחראי על מערכות התקשורת האלקטרונית בשג'עיה, על רקע בריחת מפקד הקומנדו הימי לישראל. החשד שהוא ריגל לטובת המודיעין הישראלי עורר בהלה בקרב בכירים בעזה והוביל להחלפת רשתות התקשורת ומספרי הטלפון

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידיאו: הפגנת הפלסטינים ברצועת עזה נגד תכנית הסיפוח הישראלית, החודש)

חמאס עצר כמה מאנשי הארגון באשמת שיתוף פעולה עם ישראל לאחר עריקת בכיר הארגון לישראל - כך דווח היום (שני) ברשת "אל-ערביה". על פי הדיווחים, הבכיר נמלט מחופי רצועת עזה על גבי סירה של צה"ל, כשברשותו מחשב נייד עם "חומרים מסווגים", כמו גם סכומי כסף ומכשירי ציתות שהיו ברשותו.

זהות הבכיר טרם ברורה, אך על פי הדיווחים מדובר במפקד יחידת הקומנדו הימי של חמאס, שהחומרים המסווגים נוגעים בין היתר אליה. גם ב"אל-ערביה", רשת ערבית הממוקמת בדובאי, דווח כי הבכיר נמלט כשהוא נושא מסמכים רגישים וצוטטו גורמים פלסטיניים הטוענים כי מפקד הקומנדו הימי הוא זה שנמלט.

במקביל, דווח גם על הפתיחה במעצרים על ידי מנגנון ביטחון הפנים של חמאס, בין היתר של מפקד בזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם, בשג'עיה ואחיו. לפי הדיווחים, מחמד עמר אבו עג'ווה היה האחראי על מערכת התקשורת האלקטרונית של הזרוע הצבאית בשכונה שבמזרח העיר עזה. ההערכות הן כי הוא הבריח לישראל מידע אסטרטגי על רשת התקשורת של הארגון ועל אבטחת חמאס בתוך הרצועה.

אנשי עז א-דין אל-קסאם של חמאס נוסעים ברכב עם משגר רקטות במהלך מפגן במחנה הפליטים רפיח, רצועת עזה. 21 באוגוסט 2016. AP
"היסטריה ביטחונית". אנשי גדודי עז א-דין אל-קסאם במחנה הפליטים רפיח/AP

אבו עג'ווה, תושב שג'עיה, הוא בוגר לימודי הנדסת מחשבים ופעיל במסגד המקומי. הקשר שלו לכאורה עם המודיעין הישראלי החל בשנת 2009, כשניצל את תפקידו האסטרטגי כבכיר במנגנון ביטחון הפנים האמון על התקשורת האלקטרונית באזור. מערכת תקשורת זו כוללת מצלמות מעקב ורשתות תקשורת פנימיות מתחת לאדמה. כחלק מתפקידו, אבו עג'ווה פיקח על קורסים לאיסוף מידע, ביטחון אישי וריגול נגדי.

העובדה כי הוא פיקח על מערכת חיונית ואסטרטגית עוררה בהלה בקרב בכירים בעזה, וגרמה להם לשנות את רשתות התקשורת, המצלמות, המפות הקוויות ואפילו מספרי הטלפון, לאחר שהתברר כי ישראל מודעת לכל הפעילות החשאית.

עוד בוואלה!

דיווח פלסטיני: מפקד הקומנדו הימי של חמאס נמלט מהרצועה לישראל

לכתבה המלאה

למרות הדיווחים, אתמול דובר חמאס מיהר להכחיש זאת וטען כי מדובר בשקרים המשרתים את "המטרה הישראלית" לערעור היציבות הפנימית ברצועה.

קשריו לכאורה של אבו עג'ווה עם ישראל נחשפו כשביקש מאחיו שיאסוף עבורו סכום כסף שנשאר בסמוך לפח אשפה. בדיווחים הקודמים, טענו גורמים בעזה כי הזרוע הצבאית של חמאס נמצאת תחת "היסטריה ביטחונית". לאחרונה דווח כי חמאס תפס סכום של כ-500 אלף דולר במזומן ומכשירים אלקטרוניים רבים המיועדים לריגול וציתות. הגורמים אמרו כי "חקירת האירועים נערכת בסתר כיוון שבארגון חוששים שמפקדים בכירים בזרוע הצבאית עשויים להיות מעורבים בריגול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully