וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שסירב לעצור את פרסום ספרו: מייקל כהן הוחזר לכלא ממאסר בית

10.7.2020 / 17:05

פרקליטו לשעבר של טראמפ שוחרר זמנת במאי בשל הקורונה. עורך דינו אמר כי בהסדר שהוצג לו היה כהן אמור להתחייב שלא להוציא לאור את ספרו ולא להתבטא בתקשורת או ברשת: "לא ראיתי דבר כזה בחיים". כהן מרצה 3 שנות מאסר על הסדרי שתיקה שחתם בשם טראמפ עם שתי נשים

צילום: רויטרס

מייקל כהן, לשעבר עורך דינו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הוחזר אתמול (חמישי) לבית כלא פדרלי אחרי שסירב להסכים שלא להתראיין כתנאי להמשך ריצוי עונשו בבית - כך אמר עורך דינו ג'פרי לווין. לדבריו, כהן, בן 53, נלקח למתקן כליאה במנהטן, אחרי ששוחרר מבית סוהר במדינת ניו יורק בחודש מאי מחשש להתפשטות נגיף הקורונה בין כותלי הכלא. לווין אמר כי יפעל לביטול צו המעצר.

כהן השלים כשנה מתוך שלוש שנגזרו עליו בשל תפקידו בגיבוש הסדרי השתקה עם שתי נשים שסיפרו כי קיימו יחסי מין עם טראמפ, בנוסף לעבירות כלכליות ומתן עדות שקר לקונגרס במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירתו של טראמפ. במקור, הוא היה זכאי לשחרור מוקדם החל מנובמבר 2021.

עורך דינו אמר כי אתמול נאמר לכהן להגיע לבית משפט פדרלי במנהטן כדי להמיר את שחרורו הזמני למאסר בית. לדבריו, הוצג בפניהם הסכם שמנע מכהן להתראיין לכלי תקשורת, סרטים או הוצאות לאור, וכן מהתבטאויות ברשתות החברתיות. "לא ראיתי הסכם כזה בחיי", אמר לווין. הוא הוסיף כי אחרי התנגדותם, שירותי המרשלים הגיעו עם "אזיקים" והחזירו את כהן לכלא. לשכת בית הסוהר הפדרלית אמרה כי כהן סירב לתנאי מאסר הבית ולכן נלקח למתקן מעצר.

מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יוצא מדירתו לכיוון בית הכלא לרצות את עונשו, ניו יורק, ארה"ב 6 במאי 2019. רויטרס
הסכים לוותר על הכול לפני שהוחזר לכלא. כהן/רויטרס

ביום חמישי שעבר צייץ כהן כי הוא קרוב להשלמת ספרו, שצפוי לצאת לאור בספטמבר. עם שחרורו במאי, כתב הפרקליט בטוויטר כי "יש לי כל כך הרבה דברים שאני רוצה ומתכוון לספר, אבל זה לא הזמן המתאים כרגע. בקרוב".

כהן אמר בעבר כי הוא מוכן "לקבל כדור" עבור טראמפ, אך בהמשך יצא נגדו ושיתף פעולה עם חקירות הדמוקרטים בקונגרס. הנשיא כינה אותו "מלשן", בעוד שכהן הטיח בו בעדותו בבית הנבחרים כי הוא "גזען, נוכל ורמאי".

עוד בוואלה!

מחבר רב-מכר על טראמפ בספר חדש: "התלונן שהיהודים תמיד מלשינים"

לכתבה המלאה

טראמפ, שעומד בפני בחירות מאתגרות בנובמבר, נאלץ לאחרונה להתמודד עם שני ספרים אחרים שלא החמיאו לממשלו ולמשפחתו. אחד של היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון ובולטון, והשני של אחייניתו מרי טראמפ.

"זה לא בשליטתנו"

בשבוע שעבר דווח בניו יורק טיימס כי כהן נצפה סועד במסעדה הסמוכה לדירתו במנהטן. עורך דינו אמר לעיתון כי ארוחת הערב לא הפרה את תנאי השחרור של כהן מהכלא. לני דייוויס, עורך דינו הקודם של כהן, אמר אתמול כי האחרון הדגיש בפניו כי הרשויות מעולם לא אמרו לו שהוא הפר את המגבלות המוטלות עליו כשהלך למסעדה.

דייוויס הוסיף כי לווין אמר לו שאחרי שכהן התנגד לוותר על פרסום ספרו וזכויות אחרות הנוגעות לחופש הביטוי, הרשויות אמרו כי הן ינסו לפתור זאת. עם זאת, שעה וחצי לאחר מכן, הגיעו נציגי שירות המרשלים עם אזיקים ועם צו מעצר לכהן.

בשלב זה, לפי דייוויס, כהן אמר כי הוא מוכן לחתום על כל מה שהם רוצים, אולם אחד המרשלים אמר בזמן שהוא נאזק: "זה לא בשליטתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully