וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של טראמפ לשעבר נכנס לכלא: "יש עוד הרבה מה לספר"

6.5.2019 / 19:50

מייקל כהן, אחד ממקורבי הנשיא בעבר, החל לרצות את עונש המאסר בן שלוש השנים שלו. הוא תקף את טראמפ בחריפות: "מקווה שכשאשוב לחיק משפחתי, במדינה שלנו כבר לא ישלטו שנאת זרים וחוסר צדק"

צילום: רויטרס

מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, החל לרצות היום (שני) את עונש המאסר שלו. הוא נשלח לשלוש שנות מאסר על מתן עדות שקר לקונגרס במסגרת חקירת התובע המיוחד רוברט מולר ועל הסכמי שתיקה עם נשים שטענו שקיימו רומן עם טראמפ.

"יש עוד הרבה מה לספר", אמר כהן לכתבים הרבים שהתגודדו מחוץ לביתו במנהטן - שבשדרות פארק טראמפ - עם יציאתו לנסיעה לכלא, שלא חסך מילים קשות מהמעסיק שלו לשעבר. "אני מקווה שכשאשוב לחיק משפחתי וחבריי, זה יהיה מקום שבו שנאת זרים, חוסר צדק ושקרים לא שולטים במדינה שלנו", אמר כהן, שבעבר הכריז כי הוא מוכן "לקחת כדור" בשביל טראמפ. "אני ממתין ליום שבו אני יוכל לספר את האמת".

כהן בן ה-52 רמז לסודות נוספים שהוא אוצר בדרכו למכונית השחורה שהסיעה אותו למתקן המעצר, שאליו הגיע ב-11:30 (לפי שעון מקומי), כשעתיים וחצי לפני המועד האחרון שהוצב לו. בית הכלא הפדרלי נמצא באוטיסוויל, כ-11 ק"מ מצפון-מערב לעיר ניו יורק. זמן המאסר שלו עשוי להתקצר בכ-15% על התנהגות טובה.

טראמפ לא הגיב לכניסתו לכלא, אך כינה אותו "מלשן" אחרי שכהן החל לשתף פעולה עם החוקרים. הוא הכחיש כי הוא קיים יחסי מין עם אותן נשים או הנחה את כהן לעבור על החוק.

מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יוצא מדירתו לכיוון בית הכלא לרצות את עונשו, ניו יורק, ארה"ב 6 במאי 2019. רויטרס
מייקל כהן עם יציאתו מהדירה במנהטן, היום/רויטרס

בתיעוד מהאוויר נראה כהן יוצא ממכונית ה-SUV, הסיר את הז'קט שלו והותיר אותו במכונית לפני שצעד עם שני אנשים, ככל הנראה גורמים מבית הכלא, לתוך המבנה. לשכת בתי הכלא אישרה כי כהן החל לרצות את עונשו, והוא יוחזק במתחם עם אבטחה מינימלית.

כניסתו של כהן משלימה את נפילתו המטאורית של עורך הדין שליווה את טראמפ לאורך שנים משמעותיות בקריירה שלו. הוא היה במשך יותר מעשור עורך דינו של איל הנדל"ן מניו יורק, שהפך לכוכב ריאליטי ואז לפוליטיקאי, ותואר כ"מעאכר" של המשפחה. באפריל אשתקד פשטו סוכני FBI על משרדו ועל חדר במלון שלו כחלק מחקירה שהסתעפה מחקירתו של רוברט מולר. לאחר מכן, החל הקרע בין כהן לטראמפ.

כהן הודה בהפרת חוקי קמפיין מימון הבחירות, בהונאה ובהעלמת מס. התובעים אמרו כי טראמפ עצמו הנחה אותו לשלם 130 אלף דולר לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס ו-150 אלף דולר לדוגמנית קארן מקדוגל כדי שלא יספרו על הרומן שלהן עם טראמפ לפני הבחירות ב-2016. הוא גם הודה ששיקר לקונגרס כשהכחיש שהתנהלו שיחות בין קמפיין טראמפ לבין רוסיה על הקמת מגדל במוסקבה זמן שהוא התמודד על הנשיאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מברך את נבחרת הכדורגל הצבאית של ארה"ב בבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 6 במאי 2019. רויטרס
כינה את כהן "מלשן". טראמפ, היום/רויטרס

לני דיוויס, דובר מטעם כהן, שחרר הצהרה לפיה הפרקליט "ימשיך להיות נגיש לקונגס ולרשויות אכיפת החוק הפדרליות, המדינתיות ומהקומיות". הוא הוסיף: "אני אמשיך לחקור מדוע כהן הוא האדם היחיד בארגון טראמפ שהועמד לדין על פשעים שבוצעו בהכוונתו של מר טראמפ ולמען רווחתו". עוד הילל דיוויס את "החלטתו האמיצה" של כהן "לספר את האמת מדוע דונלד טראמפ מייצג סכנה לחוקה שלנו, לחירויות שלנו ולערכים המכוננים של ארצנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully