וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגר את הטלפון - ונעלם: חיפושים נרחבים בסיאול אחרי ראש העיר

9.7.2020 / 14:53

בתו של פארק וון-סון אמרה למשטרה שהוא הותיר אחריו סוג של צוואה, והשוטרים מתמקדים באזור שבו אותר האות האחרון מהטלפון שלו. על פי דיווחים, יום קודם לכן הגישה אחת ממזכירותיו תלונה מינית נגד מי שנחשב למועמד פוטנציאלי לנשיאות ופעל בתור עורך דין נגד אלימות מינית

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

המשטרה בסיאול מנהלת היום (חמישי) חיפושים נרחבים אחרי ראש העיר, שנעלם אחרי שהותיר אחריו מכתב, שאותו תיארה בתו כמעין צוואה. החיפושים המאסיביים אחרי פארק וון-סון מתמקדים בהר בוגאק בשכונת סונגבוק, שבה אותר האות הסלולרי האחרון מהטלפון שלו. השוטרים אמרו כי המכשיר הסלולרי שלו סגור עתה.

הבת התקשרה למשטרה בשעות אחר הצהריים, ואמרה כי אביה הותיר סוג של צוואה באמצעות הודעה שהשאיר לפני שיצא מהבית, ארבע עד חמש שעות קודם לכן. אחת השוטרות במשטרת מטרופולין סיאול, האחראית על מבצע החיפושים, אמרה כי הבת לא הסבירה מה נכתב באותה הודעה.

השוטרת, שדיברה בעילום שם משום שאינה מורשת לשוחח עם התקשורת על הנושא, אמרה כי הבת החליטה להתקשר למשטרה משום שלא הצליחה להשיג את אביה בטלפון. על פי המשטרה, במבצע משתתפים מאות שוטרים, הנעזרים במל"טים ובכלבי משטרה.

הסיבה להיעלמות שלו לא ברורה, אך בערוץ המקומי SBS דווח כי אחת המזכירות שלו הגישה יום קודם לכן תלונה למשטרה על הטרדות מיניות מצדו, שהחלו ב-2017. בערוץ, שלא ציטטו שום גורם בדיווח, אמרו כי המזכירה אמרה לחוקרים במשטרה כי כמה נשים נוספות העובדות בעירייה עברו הטרדות מיניות דומות על ידי פארק. בערוץ MBC פורסם דיווח דומה.

המשטרה ולשכתו של פארק מסרו כי הן לא יכולות לאשר את הדיווחים.

ראש עיריית סיאול פארק וון-סון במסיבת עיתונאים, 8 ביולי 2020. AP
הבת לא פירטה מה הוא כתב ב"צוואה". ראש עיריית סיאול, אתמול/AP

קים ג'י-היונג, גורם בממשל המקומי, אישר כי פארק לא התייצב לעבודה היום מסיבות לא ידועות וביטל את לוח הזמנים שלו, כולל פגישה עם גורם בלשכת הנשיאות במשרדו בעירייה.

פארק, שהיה פעיל ועורך דין ותיק לזכויות אדם, נבחר לראש עיריית סיאול ב-2011 והפך ביוני אשתקד לראש העיר הראשון שזוכה בכהונה שלישית. הוא חבר במפלגה הדמוקרטית הליברלית של הנשיא מון ג'ה-אין, ונחשב מועמד פוטנציאלי של הליברלים בבחירות לנשיאות ב-2022.

ראש העיר, שבתור עורך דין זכה לשבחים על כך שהצליח להשיג את ההרשעה הראשונה בהטרדה מינית בתולדות המדינה, שמר ברובו על אופיו האקטיביסטי בזמן כהונתו. הוא ביקר את מה שתיאר כאי-השוויון החברתי והכלכלי הגובר במדינה והקשרים בין העסקים הגדולים והפוליטיקאים, המושחתים באופן מסורתי.

בחלקים אחרים בכהונתו, פארק ביסס את עצמו כמבקר נוקב של הנשיאה השמרנית לשעבר פארק גון-הייה, ותמך בגלוי במיליוני המפגינים שהציפו את רחובות העיר בסוף 2016 וב-2017, וקראו להדחתה בשל פרשת שחיתות. היא הודחה רשמית מתפקידה במרץ 2017 וכעת היא מרצה עונש מאסר של עשרות שנים אחרי שהורשעה בשוחד ובאישומים אחרים.

עוד בוואלה!

השוטר שהרג את ג'ורג' פלויד הטיח בו: "תפסיק לצעוק"

לכתבה המלאה
חיפושים אחר ראש עיריית סיאול פארק וון-סון 9 ביולי 2020. AP
שוטרים, מל"טים וכלבים משתתפים במבצע. חיפושים אחרי ראש עיריית סיאול, היום/AP

סיאול, בה חיים עשרה מיליון תושבים, היא מוקד להתפרצות מחודשת של נגיף הקורונה במדינה, מאז ההקלות בחוקי הריחוק החברתי הנוקשים שלה בתחילת מאי. הרשויות מתקשות להתחקות אחרי המגעים של החולים בשל ריבוי מוקדי הדבקה הקשורים למועדוני לילה, לכנסיות, למחסן ענק למוצרי אלקטרוניקה ולמוכרים מדלת לדלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully