וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ חוף השנהב פונה לבית חולים בזמן ישיבת ממשלה - ומת

אמאדו גון קוליבאלי יועד להיות הנשיא הבא במדינה המערב אפריקנית, אך לא חש בטוב ופונה לבית חולים. הוא חזר לאחרונה מחודשיים של טיפולים בלבו בצרפת. "חוף השנהב אבלה", אמר הנשיא אואטרה, שעשוי עתה להתעקש על כהונה שלישית ולערער את היציבות במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש ממשלת חוף השנהב אמאדו גון קוליבאלי מת אמש (רביעי) אחרי שלא חש בטוב במהלך ישיבת ממשלה. הוא היה מועמד מפלגת השלטון לקראת הבחירות לנשיאות באוקטובר, אחרי שהנשיא הנוכחי ופטרונו אלסאן אואטרה הודיע שלא יתמודד על כהונה שלישית.

גון קוליבאלי בן ה-61 שב רק לאחרונה מצרפת, שם עבר חודשיים של טיפולים בלב שהושתל בגופו ב-2012. הנשיא אמר כי הוא פונה לבית חולים בזמן ישיבת הקבינט השבועית, אך מת שם לאחר זמן קצר.

מותו מותיר את המדינה המערב אפריקנית, יצואנית הקקאו הגדולה ביותר בעולם, בחוסר ודאות גדול לקראת הבחירות שהיו אמורות לבשר על יציבות שלטונית. שר ההגנה האמד בקיוקו שימש ראש הממשלה הזמני בזמן שגון קוליבאלי טופל בצרפת.

"אחיי האזרחים, חוף השנהב אבלה. בכאב רב אני מכריז שראש הממשלה אמאדו גון קוליבאלי לא עמנו עוד", הכריז הנשיא בהצהרה שהוקראה בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית על ידי מזכיר הנשיאות.

ראש ממשלת חוף השנהב אמאדו גון קוליבאלי חובש מסיכה במרכז לבדיקות קורונה בבירה, 15 באפריל 2020. רויטרס
הותיר את המדינה בוואקום שלטוני. גון קוליבאלי/רויטרס

אואטרה ייעד את קוליבאלי כמועמד מפלגת השלטון במרץ, אחרי שהפתיע רבים בכך שלא התעקש על זכותו השנויה במחלוקת להתמודד על כהונה שלישית. לפי ההערכות, ייתכן שעתה יפנה הנשיא לאופציה זו.

"זה חבל מאוד, הוא היה בדרכו להוביל את חוף השנהב כנשיא", אמר ברט מלאן, תושב אבידג'ן הבירה, על מותו של ראש הממשלה.

עוד בוואלה!

בורקינה פאסו: 180 גופות נמצאו בקברי אחים בצפון המדינה

לכתבה המלאה

מבקריו ראו בו דמות לא כריזמטית, והוא הגיע למעמדו בתור בן החסות של אואטרה. הנשיא ספד לו בטוויטר: "אחי הצעיר, בני, אמאדו גון קוליבאלי, שהיה במשך 30 שנה שותפי הקרוב ביותר".

גון קוליבאלי היה מזכיר הנשיא בין 2012 ל-2017 לפני שמונה להיות ראש ממשלה. הוא אף כיהן כשר החקלאות תחת הנשיא הקודם לורן גבאבו. המועמד המוביל האחר בבחירות הוא הנשיא לשעבר הנרי קונאן בדי, שהכריז על ריצתו בחודש שעבר.

ראש ממשלה לשעבר אחר, גילום סורו, היה צפוי להתמודד אף הוא אך באפריל נגזרו עליו 20 שנות מאסר בהיעדרו, אחרי שהורשע במעילה.

אחרי הניצחון הראשון של אואטרה בבחירות ב-2010, פרצה מלחמת אזרחים קצרה שבה נהרגו כ-3,000 איש. המתיחות הפוליטית התגברה לקראת הבחירות באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully