וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכסות למסגרות לבעלי מוגבלויות יוגדלו, אך שביתת העו"סיות מעכבת את היישום

משרד הרווחה הודיע על תוספת של כ-200 מכסות לדיור חוץ ביתי רק במקרים דחופים, לעומת 400 שנוספו בשנת 2019. המהלך צפוי לצאת לפועל רק בתום שביתת העובדות הסוציאליות, שאחראיות להשמות

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(בווידאו: בג"ץ דן בהגבלת המפגשים בין הורים לילדיהם בעלי מוגבלויות)

משרד העבודה והרווחה הודיע השבוע כי יגדיל את התקציב להשמות של אנשים עם מוגבלות במסגרות לדיור חוץ ביתיות. במשרד אמרו כי התקציב שסוכם עם משרד האוצר יאפשר מתן מגורים במסגרות ל-200 אנשים נוספים במקרים דחופים, וזאת לעומת 400 מכסות שנוספו ב-2019. ההשמות במסגרות ייצאו לפועל רק בתום שביתת העובדות הסוציאליות שאחראיות להן.

בשבוע שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי מאות צעירים עם אוטיזם עלולים להיוותר ללא מסגרת מתאימה, מאחר והמשרד לא העביר תקציבים מספיקים להשמה במסגרות דיור חוץ ביתיות וכן במרכזי יום ותעסוקה. הורים לצעירים עם אוטיזם סיפרו כי ילדיהם מסיימים את שנת הלימודים, אך ברשויות המקומיות נאמר להם כי אינם יכולים לעבור למסגרות המתאימות להם משום שאין תקציב.

הגדלת התקציב צפויה לסייע רק חלקית כיוון שישנם צעירים רבים הצריכים לעבור למסגרות דיור חוץ ביתיות, ואינם נחשבים למקרים דחופים. כמו כן, ישנם צעירים ומבוגרים עם אוטיזם שאמורים להשתלב במסגרות יום ותעסוקה, ובחלק מהרשויות המקומיות אמרו כי אין להם תקציב גם עבור השמות במסגרות אלה.

עובדים סוציאלים מפגינים בצומת המשטרה חדרה, 2 ביולי 2020. שלומי גבאי
ההשמות ייצאו לפועל רק בתום שביתתם. הפגנת עובדים סוציאלים בחדרה, שבוע שעבר/שלומי גבאי

במשרד הרווחה הסבירו כי הפער בין המכסות לצרכים נוצר בעקבות התקציב ההמשכי המבוסס על שנת 2019. "השמה של אנשים עם מוגבלויות במסגרות שעונות לצרכיהם נמצאת בליבת העשייה של המשרד. התקציב ההמשכי יצר פערים מול הצרכים שעולים מן השטח אשר מותאמים לשנת 2019. הצורך במסגרות של הרווחה גדל ב-2020 ולא נאפשר שהחלשים ביותר ייפגעו כתוצאה מכך", אמר שר העבודה והרווחה איציק שמולי.

עם זאת, שביתת איגוד העובדים הסוציאליים, הנמשכת זה היום הרביעי, צפויה לעכב את ההשמות. העובדות הסוציאליות מוחות על תנאי העסקתן, העומסים הרבים והאלימות המופגנת כלפיהן, ודורשות ממשרד האוצר לנהל משא ומתן עמם. באיגוד הודיעו כי במסגרת השביתה, לא נערכות גם חקירות ילדים, לא ניתנים צווי הגנה לילדים ונוער בסיכון, לא מתקיימות ועדות להפסקת הריון, לא ניתן מענה לפניות קשישים, לא מטופלים מקרי אלימות במשפחה, לא נערכות השמות לפנימיות, ולא מוגשים תסקירי עובדות סוציאליים לעבריינים ועצירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully