וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמבודיה: מחוז הפופולרי בקרב תיירים אוסר על צריכת בשר כלבים

8.7.2020 / 16:27

סיאם ריפ, שבו שוכנים מקדשי אנגקור הפופולריים, הוציא צו האסור על קניה, מכירה או שחיטה של כלבים בתור מזון. בין 2 ל-3 מיליון כלבים נשחטים מדי שנה בקמבודיה לטובת צריכתם. הרשויות הסבירו זאת גם בסכנה להפצת מחלות והעובדה שכלבים הם "חיות מחמד נאמנות"

רויטרס

מחוז בקמבודיה הפופולרי בקרב תיירים אוסר על סחר בבשר כלבים, שלפי פעילי זכויות בעלי חיים רווח באזור. הרשויות בסיאם ריפ הוציאו ביום שני צו האוסר על קניה, מכירה ושחיטה של כלבים עבור מזון. ביתר חלקי המדינה, הסחר עדיין חוק.

על פי דוח שהוציאו לאחרונה שני ארגונים למען רווחת בעלי חיים, בין שניים לשלושה מיליון כלבים מומתים מדי שנה בקמבודיה עבור הבשר שלהם. המחוז הוא מקור אספקה מרכזי של כלבים, שלעתים הם חיות מחמד גנובות.

שני הארגונים, אחד מאוסטריה ואחד מקומי, זיהו 21 מסעדות במחוז ו-110 בבירה פנום פן המתמחות בבשר כלבים. מי שיעבור על הצו, שפורסם היום ברשת, עומד בפני מאסר של עד חמש שנים וקנס של שבעה עד 50 מיליון ריאל (בין 1,750 ל-12,500 דולר). הרשויות קישרו את האיסור לפופולריות של מחוז סיאם ריפ בקרב תיירים, שכשני מיליון מהם פוקדם את מקדשי אנגקור ווט מדי שנה. עם זאת, זרם התיירים הופסק השנה בשל התפרצות נגיף הקורונה.

דוכן לממכר בשר כלבים בפנום פן, קמבודיה, 30 במרץ 2020. AP
דוכן לממכר בשר כלבים בפנום פן, 2017/AP

הצו מתאר את הכלבים כחיות מחמד נאמנות וכמי שמגנים על בתים, שדות וחיות שד, וכן מכנה את הסחר בכלבים לא אנושי ומסוכן בשל הפוטנציאל להעברת מחלות.

עוד בוואלה!

למרות הקורונה, פסטיבל בשר הכלבים השנתי בסין יצא לדרך

לכתבה המלאה

הדור המבוגר יותר בקמבודיה אינו נוהג לצרוך בשר כלבים לאור האמונה שזה מביא מזל רע, אולם זה הפך לאופנתי במקצת בקרב צעירים. אכילת בשר כלבים נפוצה יותר בווייטנאם השכנה.

הדוח של שני הארגונים לרווחת בעלי חיים מצא כי בשנה שעברה, כ-2,900 כלבים בחודש - או 34,800 בשנה - מוגשים במסעדות בסיאם ריפ. הם אמרו כי החקירה שלהם מצאה משחטת כלבים בעיר סיאם ריפ וחמישהמ רכזי סחר מרכזיים מחוץ לעיר שמעבירים 3,750 כלבים בממוצע לחלקים אחרים בקמבודיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully