וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הקורונה, פסטיבל בשר הכלבים השנתי בסין יצא לדרך

22.6.2020 / 15:25

האירוע, הנמשך עשרה ימים בעיר יולין שבדרום-מערב המדינה, משך בדרך כלל אלפי מבקרים, אך פעילים למען זכויות בעלי חיים טוענים כי המספרים היו קטנים יותר השנה. הממשלה מקדמת חוקים חדשים להגנה על בעלי חיים לאור המגיפה, והפעילים מקווים כי זו השנה האחרונה של הפסטיבל

רויטרס

פסטיבל בשר הכלבים הידוע לשמצה בסין נפתח היום (שני) חרף קמפיין ממשלתי לשיפור רווחת בעלי החיים והפחתת סיכוני הבריאות שעלו לכותרות בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.

הפסטיבל השנתי, שנמשך עשרה הימים בעיר יולין שבדרום-מערב סין, מושך בדרך כלל אלפי מבקרים, שרבים מהם רוכשים כלבים המוצגים בכלובים צפופים, אך פעילים למען זכויות בעלי חיים אמרו כי מספר דעך השנה. הממשלה מגבשת חוקים חדשים האוסרים על סחר בחיות בר ולהגנה על חיות מחמד, ופעילים מקווים כי זו השנה האחרונה של הפסטיבל.

משרד החקלאות גם החליט לסווג כלבים בתור חיות מחמד ולא בתור חיות משק, אולם לא ברור כיצד זה ישפיע על המסחר ביולין.

ז'אנג קיאנקיאן, פעילת זכויות בעלי חיים שביקרה ביום שבת בעיר, אמרה כי זו רק שאלה של זמן עד שייאסר על קיום הפסטיבל. "ממה שאנחנו מבינים מהשיחות עם מוכרי הבשר, המנהיגים אמרו שצריכת בשר כלבים לא תורשה בעתיד", אמרה. "עם זאת, זה הולך להיות קשה וייקח זמן".

כלבים בכלוב בשוק בעיר יולין, סין, 22 ביוני 2020. רויטרס
פעליים מזהירים גם מסכנה בריאותית. כלבים בשוק ביולין, היום/רויטרס

"אני מקווה שיולין תשתנה לא רק למען בעלי החיים, אלא גם למען בריאותם ובטיחות תושביה", אמר פיטר לי, מומחה למדיניות הסינית בארגון זכויות בעלי החיים Humane Society International. "לאפשר התכנסויות המוניות לצורך שכר ואכילת בשר כלבים בשווקים ובמסעדות צפופים כחלק פסטיבל מהווה סיכון משמעותי לבריאות הציבור", אמר.

נגיף הקורונה, שלפי ההערכות מקורו בעטלפים, שהעבירו אותו לבני אדם בשוק בעיר ווהאן, אילץ את סין לבחון מחדש את יחסיה לבעלי החיים. היא הבטיחה לאסור על סחר בחיות בר. באפריל, העיר שנז'ן הפכה לעיר הראשונה בסין שאסרה על צריכת בעלי חיים, וערים אחרות צפויות ללכת אחריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully