וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הקורונה: סין תתחיל להגדיר כלבים בתור חיות מחמד

10.4.2020 / 14:30

אף שבשר כלבים נחשב למנה מבוקשת באזורים רבים במדינה, משרד הבריאות הודיע כי הם לא יוכרו עוד כבעל חי בתעשיית אספקת המזון, הפרווה והתרופות. זאת, בצל התפרצות נגיף הקורונה שעפ"י ההערכות מקורו ביונקים שנמכרו בשווקים. ארגוני בעל החיים: "משנה את כללי המשחק"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

סין תכיר בכלבים כחיות מחמד ולא כבעלי חיים בתעשיית הבשר - כך הנחה השבוע משרד החקלאות במדינה, זאת בצל התפרצות נגיף הקורונה.

למרות שבשר כלבים נותר מנה מבוקשת באזורים רבים בסין, משרד הבריאות המקומי הודיע כי כלבים לא ייחשבו עוד כ"מקנה" או כבעל חי אותו מגדלים לצורכי אספקת חלב, מזון, פרווה ותרופות, כמו גם לצרכי ספורט או ביטחון.

כלב עם מסיכת פנים בשנגחאי, סין - ה-22 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
כלב עם מסיכת פנים בשנגחאי, סין/רויטרס, רויטרס

"בכל הקשור לכלבים, יחד עם התקדמות התרבות האנושית והדאגה הציבורית להגנת בעלי חיים, כלבים, שבעולם אינם נחשבים לבהמות, יוכרו בזין כבעלי חיים נלווים באופן מוסדר", כך בהודעת המשרד.

על פי הערכות, מקורו של נגיף הקורונה בעטלפי הפרסף, וייתכן והועבר לבני האדם על ידי מינים הקרובים לעטלף זה, הנמכרים בשווקי העיר ווהאן, מוקד התפרצות הנגיף. סין כבר אסרה גידול, צריכה וסחר של חיות בר, וביטלה את כל הרישיונות הקיימים. בנוסף, המדינה הבטיחה לשנות את החקיקה בכדי להפוך את האיסור לקבוע.

עוד בוואלה!

אחרי 11 שבועות, הוסר העוצר על מוקד התפרצות הקורונה בסין

לכתבה המלאה
כלב רחוב בעיר ווהאן, סין - ה-29 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
כבר לא מוגדרים כ"מקנה". כלב עזוב בעיר ווהאן, סין/רויטרס, רויטרס

בטיוטת הנחיית משרד החקלאות שפורסמו השבוע ושנפתחו לקהל הרחב להתייעצות, נרשמו 18 מיני בעלי חיים מסורתיים - כולל בקר, חזירים, עופות וגמלים. כמו כן, צוינו עוד 13 מינים "מיוחדים" שיהיו פטורים גם הם ממגבלות הסחר בחיות בר כולל איילים, אלפקות, פסיונים, יענים ושועלים.

צריכת כלבים למאכל הפכה עם הזמן לפחות פופולארית בסין, והעיר שנזן הדרומית הפכה לראשונה לאסור על עליה בחודש שעבר. עם זאת, ארגוני הגנה על בעלי חיים מעריכים כי בסביבות העשרה מיליון כלבים בשנה עדיין נשחטים בסין עבור בשרם. העיר יולין שבמחוז גואנגשי מקיימת מדי שנה פסטיבל מכירת בשר כלבים.

וונדי היגינס, דוברת האגודה ההומאנית הבינלאומית, אמרה כי "טיוטת ההצעה הזו יכולה לסמן רגע ששינה את כללי המשחק בהגנה על בעלי חיים בסין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully