וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת מלכה לייפר: הוגשו ערעור לעליון ובקשה לעיכוב של הליך הסגרתה

פרקליטיה של לייפר, שהואשמה בעבירות מין, הגישו ערעור על החלטת המחוזי לפיה היא כשירה לעמוד לדין ותוסגר לאוסטרליה. בערעור, הציגו הפרקליטים החלטה משפטית שהתבססה על חוות דעת לפיהן היא סובלת ממחלת נפש

צילום: רוני כנפו, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: החלטת בית המשפט בנוגע לכשירות מלכה לייפר לעמוד לדין)

פרקליטה של מלכה לייפר, שהואשמה בעבירות מין באוסטרליה, הגישו היום (רביעי) לבית המשפט העליון ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים לפיה היא כשירה לעמוד לדין. הם אף הגישו בקשה לעיכוב ביצוע החלטת בית הדין על חידוש הליך הסגרתה מישראל לאוסטרליה.

בהחלטתו, קבע בית המשפטי המחוזי כי לייפר "מתחזה לגבי כושר שיפוטה ויכולת תפקודה". עם זאת, עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי המייצגים את לייפר, ציינו החלטה של בית המשפט ב-2016 להפסיק את כל ההליכים נגדה שהתבססה על מסמכים רפואיים לצד חוות דעת מפורטות, שקבעו כי לייפר סובלת ממחלת נפש סכיזואפקטיבית וגם מסוג דיכאון פסיכוטי ואינה כשירה לעמוד לדין.

מלכה לייפר, מנהלת בית הספר באוסטרליה שחשוד בעבירות מין בתלמידותיה וישראל לא מסגירה בחזרה לשם, 28 בדצמבר 2019. AP
ערעור על כשירותה לעמוד לדין. לייפר בבית המשפט ב-2019/AP

עו''ד פריד וגבאי מציינים בערעור כי למרות קביעת בית המשפט לפיה לייפר כביכול מתחזה לחולת נפש, היא מקבלת טיפול תרופתי אנטי פסיכוטי במינון משמעותי העלול לפגוע בבריאותה עד כדי סיכון חיים. כמו כן, הם הוסיפו כי היא מאובחנת מזה למעלה משנתיים כחולת נפש על ידי פסיכיאטריים מומחים בשב"ס.

בנוסף הגישו עורכי הדין בקשה להוספת ראיה חדשה: מסמך של קצין רפואה ראשי בשב"ס לבא כוחה האזרחי של משפחת לייפר וממנו עולה כי הוא דוחה לחלוטין את החלטת בית המשפט המאמצת את הקביעה לפיה לייפר מתחזה לחולת נפש. במסמך אף נטען כי הפסיכאריים מטעם שב"ס עומדים מאחורי האבחנה שמדובר בחולת נפש.

"שוכנעתי כי לייפר מבינה את האישומים"

החלטת בית המשפט המחוזי התקבלה לפני כחודש וחצי, לאחר עשרות דיונים על בסיס חוות דעת של מומחים בנושא, ואפשרה את חידוש הליכי ההסגרה. לייפר הואשמה בביצוע עשרות עבירות מין בקטינות שלמדו בסמינר החרדי "עדת ישראל" במלבורן, שאותו ניהלה בשנים 2001 ועד 2008. היא נמלטה לישראל לפני שהועמדה לדין באוסטרליה. בתחילת 2014 ביקשה אוסטרליה מישראל את הסגרתה - מה שהחל מאבק משפטי שנמשך עד היום.

האחיות האוסטרליות אלי סאפר, דסי ארליך וניקול מאייר שהתלוננו על עבירות מין מצד מלכה לייפר כשהיו נערות, דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים. 6 במרץ, 2019. יונתן סינדל/פלאש 90, פלאש 90
המתלוננות נגד לייפר בבית המשפט בירושלים ב-2019/פלאש 90, יונתן סינדל/פלאש 90

"במקרה הנוכחי שוכנעתי, לאור האמור בחוות דעת הפאנל, כי לייפר מבינה את האישומים שבגינם היא תעמוד לדין באוסטרליה, וכן מבינה את מהות הליך ההסגרה", נימקה השופטת חנה מרים לומפ. "מבדיקות שנערכו לה ניכר שהיא מבינה את תפקידו של עורך הדין ואת הצורך לשתף עימו פעולה. כל זאת בנוסף לממצאים אליהם הגיעו המומחים כמפורט בחוות דעתם".

היום, עם הגשת הערעור מארגון "מגן לקהילות" המלווה את הנפגעות נמסר בתגובה: "לא באמת הופתענו שעבריינית המין מלכה לייפר הגישה ערעור על ההחלטה. אנחנו מקווים כי בית משפט העליון ידחה את הבקשה על הסף ויאפשר את העמדתה לדין. אנו מחזקים את הנפגעות ומקווים שהסגרתה של לייפר לאוסטרליה והעמדתה לדין, תיתן להם ולו מעט נחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully