וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה מקדמת חוק שיקרא לישראל להסגיר את מלכה לייפר

10.2.2020 / 11:47

ההצעה, שמקודמת על ידי הממשלה והאופוזיציה, מגיעה על רקע הסאגה המשפטית סביב הסגרתה של המורה לשעבר, הנאשמת בתקיפה מינית של עשרות קטינות. "מספיק זה מספיק", אמר דייב שרמה, לשעבר השגריר בישראל שמקדם את החוק

צילום: רויטרס

הפרלמנט של אוסטרליה צפוי להעביר היום (שני) חוק הקורא לישראל להסגיר את מלכה לייפר, המבוקשת בחשד לניצול עשרות תלמידות. ההצעה קודמה על ידי מחוקקים מהממשלה השמרנית והן מהאופוזיציה, במטרה להגביל את הלחץ על ישראל לסיים את המאבק המשפטי סביב הסגרתה של לייפר, שלה אזרחות אוסטרלית.

לייפר בת ה-52 נמלטה מאוסטרליה ב-2008, עם התלונות על שתקפה מינית תלמידות בזמן שהיה מורה ומנהלת בבית ספר חרדי במלבורן. אוסטרליה ביקשה את הסגרתה ב-2014 באשמת 74 אישומים בתקיפה מינית של קטינים, ומאז התקיימו יותר מ-60 דיונים בבתי המשפט בישראל.

בחודש שעבר אישר בית המשפט המחוזי בירושלים את בקשת עורכי דינה של לייפר לבחון מחדש את תוצאות הבדיקה הפסיכיאטרית שקבעו כי היא כשירה לעמוד לדין לצורך הסגרה. הדיונים אמורים להתקיים החודש או בחודש הבא.

מלכה לייפר, מנהלת בית הספר באוסטרליה שחשוד בעבירות מין בתלמידותיה וישראל לא מסגירה בחזרה לשם, 28 בדצמבר 2019. AP
הדיונים על כשירותה יתקיימו בקרוב. לייפר/AP

דייב שרמה, חבר פרלמנט מטעם הקואליציה, המקדם את החוק לבקשת ההסגרה, אמר כי הממשלה והפרלמנט "לא ינוחו עד שייעשה צדק". שרמה, השגריר לשעבר בישראל, אמר כי "היינו סבלים בצורה יוצאת דופן בתיק הזה, אבל מספיק זה מספיק". הוא הוסיף: "לחברינו בישראל, אנחנו אומרים: הגיע הזמן לפעול. עשו את הדבר הנכון ותמכו בצדק עבור הקורבנות בשתי המדינות".

בהצעה מצוינים שמותיהן של שלוש קורבנות - האחיות דסי ארליך, ניקול מאייר ואלי סאפר, שמדברות בפומבי על הפרשה ונאבקות למען עשיית צדק. "חשוב שסוגיה זו תישאר בראש מעייניו של ממסד החוקי והפוליטי בישראל", הצהירה ארליך. היא הוסיפה כי "אנחנו מרגישות מעודדות מכך שאוסטרליה לא תתעלם מהתהליך המתסכל הזה עד שישראל תכבד את בקשת ההסגרה".

ראש הממשלה סקוט מוריסון אמר שאחרי שנפגש עם ארליך ומאייר בפרלמנט, בחודש אוקטובר, שהוא יעלה עם ממשלת ישראל את הצורך בפתרון מהיר לתהליך ההסגרה. בחודש שעבר, הרכב של פסיכיאטרים קבע כי לייפר שיקרה בטענתה כי היא סובלת מבעיות נפשיות. הם החליטו כי היא כשירה לעמוד לדין.

משרד המשפטים אמר לאור הממצאים האלה שהוא יפעל לזירוז הסגרתה של לייפר, אך בשבוע שעבר, נעתר בית המשפט לבקשת סנגורה של לייפר נגד החלטת הפסיכיאטרים. הם צפויים לעמוד בפני חקירה נגדית בחודשים פברואר או מרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully