וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת אוסטרליה קורא להסגיר את מלכה לייפר: "מחוייבים לעשות הכל"

סקוט מוריסון נפגש עם שתיים מהמתלוננות נגד מלכה לייפר ופרסם הצהרה בה הבהיר שהוא מחוייב לפעול להסגרתה של לייפר, הנאשמת בעבירות מין בתלמידותיה, ולהעמדתה לדין באוסטרליה. "קוראים לפתור את העניין באופן מהיר ושקוף", אמר

עריכה: עמית שמחה

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, נפגש אמש (רביעי) עם שתיים מהמתלוננות נגד מלכה לייפר, דסי ארליך וניקול מאייר, שמבקשות שישראל תסגיר אותה לאוסטרליה. מוריסון פרסם הצהרה בה מסר כי הוא שוחח עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בשנה שעברה, וביקש ממנו לקדם את הסגרתה. מוריסון הוסיף כי הוא מתכוון להמשיך כעת לפעול בנושא ולהפעיל לחץ על הרשויות בישראל. בהצהרה שפרסם, הביע מוריסון תמיכה "במאבק האמיץ שלהן", והוסיף: "אנחנו מחוייבים לעשות הכל כדי שלייפר תחזור לאוסטרליה ותעמוד לדין".

מוריסון הוסיף בהצהרה כי "הסוגיה נידונה בימים אלו במערכת המשפט בישראל, ואנו קוראים לפתור את העניין באופן מהיר ושקוף". הוא הסביר כי "הידידות בין ישראל ואוסטרליה מבוססת על דברים רבים, כולל מחוייבותנו המשותפת לצדק, לדמוקרטיה ולשלטון החוק".

דסי ארליך וניקול מאייר, שהיו תלמידותיה של לייפר, הגישו נגדה תלונות על תקיפות מיניות מצדה וחשפו את הפרשה. לייפר הואשמה בביצוע עשרות עבירות מין בקטינות שלמדו בסמינר החרדי "עדת ישראל" במלבורן, שאותו ניהלה בשנים 2001 ועד 2008. היא נמלטה לישראל לפני שהועמדה לדין באוסטרליה.

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, נפגש עם דסי ארליך וניקול מאייר, שתיים מהמתלוננות נגד מלכה לייפר, 23 באוקטובר 2019. רשתות חברתיות, צילום מסך
ראש ממשלת אוסטרליה בפגישה עם דסי ארליך וניקול מאייר/צילום מסך, רשתות חברתיות

בתחילת שנת 2014 ביקשה אוסטרליה מישראל את הסגרתה - מה שפתח מאבק משפטי שנמשך עד היום. במסגרת הדיונים, בדק את את לייפר פסיכיאטר מחוזי וקבע כי היא כשירה לעמוד לדין ולכן ניתן להסגירה. לפי ממצאי המשטרה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, פנה אל הפסיכיאטר והבהיר לו כי מבחינתו דרושה חוות דעת שונה. בתוך מספר חודשים, אותו פסיכיאטר הוציא חוות דעת מנוגדת לחלוטין, שקובעת שלייפר לא כשירה לעמוד לדין ואינה ברת הסגרה.

בתחילת החודש קיבל בית המשפט העליון את הערר שהגישה המדינה, וקבע כי מלכה לייפר תישאר במעצר עד שיוכרע אם תוסגר לאוסטרליה. השופטת ענת ברון התייחסה להחלטת בית המשפט המחוזי בירושלים למנות פאנל מומחים שיכריע האם לייפר אינה כשירה לעמוד לדין, או שמא היא מתחזה.

"עצם ההחלטה למנות פאנל מומחים שייתן דעתו לעניין מצבה הנפשי של המשיבה מדברת בעד עצמה", כתבה השופטת ברון. בעניין זה בא כוחה של המשיבה אף טען כי בית המשפט המחוזי 'הטיל פצצה' כשהחליט על מינוי הפאנל; אך לא בפצצה מדובר, אלא בספק הלא מבוטל שעודנו מהדהד בסוגיית מצבה הנפשי של המשיבה ובשאלת מהימנותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully