וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שקט נפשי לנפגעות": מלכה לייפר תישאר במעצר עד להכרעה בעניינה

10.10.2019 / 20:15

בית המשפט העליון קיבל את הערר וקבע כי לייפר, הנאשמת באוסטרליה בעבירות מין בתלמידותיה, תישאר מאחורי הסורגים. בעקבות ההחלטה למנות פאנל שיכריע בשאלת כשירותה לעמוד לדין אמרה השופטת: "הספק הלא מבוטל בסוגיית מצבה הנפשי עודנו מהדהד"

עריכה: עמית שמחה

בית המשפט העליון קיבל היום (חמישי) את הערר שהגישה המדינה וקבע כי מלכה לייפר תישאר במעצר עד שיוכרע אם תוסגר לאוסטרליה. השופטת ענת ברון התייחסה להחלטת בית המשפט המחוזי בירושלים למנות פאנל מומחים שיכריע האם לייפר, שנאשמת באוסטרליה בעשרות עבירות מין בתלמידותיה, אינה כשירה לעמוד לדין - או שמא היא מתחזה.

"עצם ההחלטה למנות פאנל מומחים שייתן דעתו לעניין מצבה הנפשי של המשיבה מדברת בעד עצמה", כתבה השופטת ברון. בעניין זה בא כוחה של המשיבה אף טען כי בית המשפט המחוזי 'הטיל פצצה' כשהחליט על מינוי הפאנל; אך לא בפצצה מדובר, אלא בספק הלא מבוטל שעודנו מהדהד בסוגיית מצבה הנפשי של המשיבה ובשאלת מהימנותה".

מארגון JCW המלווה את הנפגעות נמסר כי "אנו שמחים כי בית משפט העליון אימץ את טענות הפרקליטות והורה שלא לשחרר את הפדופילית מלכה לייפר למעצר בית. מאז החלטת בית משפט המחוזי, היו הנפגעות במשבר עמוק, ואנו מקווים כי ההחלטה על המשך המעצר תיתן להן מעט שקט נפשי".

החשודה בעבירות מין בקטינות באוסטרליה. אוליבייה פיטוסי, הארץ, אתר רשמי
"עצם ההחלטה למנות פאנל מדברת בעד עצמה". לייפר/אתר רשמי, אוליבייה פיטוסי, הארץ

בשבוע שעבר החליט בית המשפט המחוזי בירושלים לשחרר למעצר בית את לייפר, העצורה מזה כשנה וחצי במסגרת קידום הליך הסגרתה. זאת לאחר שעלו ראיות לכאורה שהיא מתחזה לסובלת מבעיות נפשיות, ובמהלך השנים התקיימו כבר עשרות דיונים בעניינה.

לייפר הואשמה בביצוע עשרות עבירות מין בקטינות שלמדו בסמינר החרדי "עדת ישראל" במלבורן, שאותו ניהלה בשנים 2001 ועד 2008. היא נמלטה לישראל לפני שהועמדה לדין באוסטרליה. בתחילת 2014 ביקשה אוסטרליה מישראל את הסגרתה - מה שהחל מאבק משפטי שנמשך עד היום. במסגרת הדיונים, בדק את את לייפר פסיכיאטר מחוזי וקבע כי היא כשירה לעמוד לדין ולכן ניתן להסגירה. לפי ממצאי המשטרה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, פנה אל הפסיכיאטר והבהיר לו כי מבחינתו דרושה חוות דעת שונה. בתוך מספר חודשים, אותו פסיכיאטר הוציא חוות דעת מנוגדת לחלוטין, שקובעת שלייפר לא כשירה לעמוד לדין ואינה ברת הסגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully