וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל פגמים בחוות הדעת הפסיכיאטרית: הליך ההסגרה נגד מלכה לייפר לא יקודם

הנאשמת בעשרות עבירות מין בקטינות באוסטרליה לא תוסגר בשלב זה בעקבות "פגמים רבים שעלו בחוות הדעת מטעם הפסיכיאטר המחוזי". בית המשפט קבע כי ימונה פאנל מומחים על מנת להכריע האם לייפר מתחזה או חולת נפש. בהתאם לפסיקת המומחים, יוחלט האם להמשיך בהליך

צילום: חדשות 12, עריכה: עמית שמחה

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט היום (שני) כי בשלב זה לא יקודם הליך ההסגרה נגד מלכה לייפר, הנאשמת בעשרות עבירות מין בקטינות באוסטרליה, וימונה פאנל מומחים שאמור להכריע האם לייפר מתחזה או חולת נפש. השופטת הסבירה כי מינוי הפאנל מגיע בשל "פגמים רבים שעלו בחוות הדעת מטעם הפסיכיאטר המחוזי, שבין היתר התבססו על עובדות שגויות שהוצגו בפני הרופאים, והדבר השפיע על דעתם בטרם חוות הדעת".

לייפר הואשמה בביצוע עשרות עבירות מין בקטינות שלמדו בסמינר החרדי "עדת ישראל" במלבורן, שאותו ניהלה בשנים 2001 ועד 2008. היא נמלטה לישראל לפני שהועמדה לדין באוסטרליה. בתחילת 2014 ביקשה אוסטרליה מישראל את הסגרתה - מה שהחל מאבק משפטי שנמשך עד היום. במסגרת הדיונים, בדק את את לייפר פסיכיאטר מחוזי וקבע כי היא כשירה לעמוד לדין ולכן ניתן להסגירה. לפי ממצאי המשטרה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, פנה אל הפסיכיאטר והבהיר לו כי מבחינתו דרושה חוות דעת שונה. בתוך מספר חודשים, אותו פסיכיאטר הוציא חוות דעת מנוגדת לחלוטין, שקובעת שלייפר לא כשירה לעמוד לדין ואינה ברת הסגרה.

בהמשך ההליך נזקק בית המשפט לחוות דעת נוספת. אותו פסיכיאטר חש אי נוחות בשל התערבותו של ליצמן, והעביר את המשימה לסגנו. הסגן כתב חוות דעת שקבעה כי לייפר כשירה לעמוד לדין - ועל פי המשטרה זכה גם הוא לשיחה אישית מסגן השר, שהבהיר לו כי חוות הדעת אינה לרוחו. אחד הפסיכיאטרים שהעידו בתיק אמר לחוקרי המשטרה: "מה אתם רוצים ממני? אני פקיד. יושב מולי שר בכיר, אני יודע בדיוק מה מקומי ומה מקומו ומה נדרש ממני". לפני כחודש הודיעה המשטרה כי היא ממליצה להעמיד לדין את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בחשד שניסה להשפיע על חוות הדעת הפסיכיאטריות בעניינה של לייפר על מנת שלא תוסגר לאוסטרליה.

החשודה בעבירות מין בקטינות באוסטרליה. אוליבייה פיטוסי, הארץ, אתר רשמי
מלכה לייפר בבית המשפט/אתר רשמי, אוליבייה פיטוסי, הארץ

עורכי הדין המייצגים את לייפר אמרו בעקבות ההחלטה שיעתרו לשחרורה ממעצר. עו"ד טל גבאי אמר כי "החלטת בית המשפט לא מותירה מקום לספק, היא מקעקעת את חוות הדעת שהוגשה מטעם הפסיכיאטר המחוזי. למען הזהירות, לאחר שפירט את הפגמים, קבע בית המשפט שיש למנות פאנל מומחים פסיכיאטריים". עם זאת, הבהיר עו"ד גבאי כי "ההחלטה לא מותירה מקום לספק. היא מקעקעת וסותרת לחלוטין את חוות הדעת של המדינה, חוות דעת שקבעה שהיא כשירה לעמוד לדין וסותרת לחלוטין חוות דעת אחרות". עו"ד פריד הוסיף: "צר לנו על משנה הזהירות שנקט בית המשפט ודיברו על פאנל שגם אנחנו וגם המדינה לא הסכמנו לו". הוא ציין כי "אנחנו נעתור בימים הקרובים לשחרורה ממעצר. אין סיבה שתוחזק עוד במעצר".

מארגון JCW, המלווה את הנשים שנפגעו מלייפר, נמסר: "הצטערנו לשמוע כי לאחר 57 דיונים החליט בית המשפט לדחות את החלטתו ולמנות פאנל מומחים". בארגון הוסיפו כי "כפי שכבר קבעה ועדת מומחים מלכה לייפר כשירה לעמוד לדין ואנו הבאנו, באמצעות חוקר פרטי, הוכחות ברורות לכך. אנו משוכנעים כי גם פאנל המומחים שמינה בית המשפט יקבע כי מדובר העבריינים מסוכנת שהינה כשירה לעמוד לדין, וניתן יהיה להסגירה כדי למצות עימה את הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully