וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת עבודה בבסיס בצפון: חייל נדרס ממלגזה במחסן מזון ונפצע קשה

החייל פונה לבית חולים רמב"ם בחיפה לקבלת טיפול רפואי לאחר שנפגע מכלי עבודה בבסיס מזון. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע מתוחקר והמשטרה הצבאית פתחה בחקירה. הודעה נמסרה למשפחתו. אחותו סיפרה לוואלה! NEWS כי "הוא חזק, וצעיר, ויהיו לו את כל הכוחות להתגבר"

בסיס שיבטה לפני שיפוץ. דובר צה"ל
בסיס צבאי/דובר צה"ל

חייל צה"ל בן 20 נפצע הבוקר (ראשון) באורח קשה מדריסת כלי עבודה במחסן מזון בבסיס בצפון הארץ. החייל, רב"ט בדרגתו, פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים רמב"ם בחיפה. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע מתוחקר והודעה נמסרה למשפחתו. כמו כן, המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות התקרית, ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית.

מבדיקה ראשונית של התאונה הקשה עולה כי במהלך עבודה שגרתית בבסיס מזון בפיקוד צפון ומסיבות שלא התבהרו עד כה, נדרס החייל על ידי מלגזה. צוות רפואי הגיע לו עזרה רפואית ראשונית ולאחר שמצבו הוגדר קשה עם פגיעה רב מערכתית הוא פונה לבית החולים.

"היה נס, לכבוד חודש אלול", אמרה לוואלה! NEWS מלכה, אחותו של החייל, תושב טירת כרמל המשרת כמשגיח כשרות בבסיס המזון בעיר, "אנחנו אנשים מאמינים ואנחנו מאמינים שהכל יהיה בסדר". על פי הידוע אירעה התאונה בסביבות השעה עשר בבוקר. רבים מתושבי טירת כרמל עובדים בבסיס והידיעה הגיעה גם לאחותו, עוד לפני ההודעה הרשמית מצה"ל.

בית החולים רמב"ם בחיפה. יואב איתיאל
בית החולים רמב"ם בחיפה, בו מאושפז החייל/יואב איתיאל

"נסעתי ישר לבית החולים רמב"ם", סיפרה. החייל נותח כבר בגפיים והלילה לפני חצות אושפז ביחידה לטיפול נמרץ, שם הוא מורדם ומונשם אך במצב יציב. הוא יצטרך לעבור עוד סדרת ניתוחים, בהם ניתוח באגן ולאחר מכן שיקום ארוך. "הוא חזק, וצעיר, ויהיו לו את כל הכוחות להתגבר", אמרה. מלכה הוסיפה כי כמה חיילים מהיחידה ביקרו אותו במהלך היום אבל עוד לא בדיוק אמרו מה קרה. "חשבנו שהוא במקום הכי הבטוח בעולם, קרוב לבית. עכשיו אנחנו בדאגה גדולה אבל גם מאמינים גדולים", אמרה.

בתחילת החודש נפצע קשה הלוחם דניאל מרדר מפגיעת אבן בראשו

בתחילת החודש סמ"ר דניאל מרדר, חייל צה"ל מאגד תותחנים 215, נפצע באורח קשה מפגיעת אבן בראשו. מרדר, בן 21 ממגדל העמק, אושפז במחלקה הנוירוכירורגית בבית החולים לגליל בנהריה. מחקירת המקרה החריג עלה כי התקרית התרחשה במוצב זעורה של חיל התותחנים. החייל, שאמור היה להשתחרר בעוד כחודשיים, נפגע במהלך משחק: החיילים השליכו אבנים על תא שירותים כימיים בזמן שמרדר היה בתוכו, הוא יצא ממנו, נפגע מאבן ונפצע קשה בגולגולת.

משפחתו של החייל מתחה ביקורת על התנהלות המפקדים בעת פציעתו של מרדר. "לקח שעות עד שהוא פונה לבית חולים", סיפרה אחותו, דיאנה רויטמן מרדר, לוואלה! NEWS. "הם היו בשטח בלי טלפונים, כאב לו הראש והוא שמע צפצופים. הוא יצר קשר ואמר שלא מאמינים לו, כי לא איבד את ההכרה. רק אחרי שהקיא שבע פעמים לקחו אותו אחרי שעות לבית החולים זיו ורק בלילה אחרי CT העבירו אותו לבית החולים בנהריה".

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "נפתחה חקירת מצ"ח בנושא, ועם סיומה יועברו הממצאים לפרקליטות הצבאית. בנוסף, האירוע יתוחקר על ידי מפקדי היחידה וגורמי הרפואה".

(עדכון ראשון: 21:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully