וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתלוננות נגד מלכה לייפר: "הממשלה יכולה הייתה לעשות יותר"

שלוש האחיות שהתלוננו באוסטרליה נגד מנהלת המוסד החינוכי החשודה בעבירות מין הגיעו לדיון ה-47 במספר בתוך שנתיים בעניין זה. מובילות המאבק להסגרתה טוענות כי לייפר "מנסה להונות את המערכת כפי שהונתה אותנו" וקראו לשופט "להחליט אם הוא ירשה למשחקים האלה להימשך"

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

שלוש האחיות שהתלוננו באוסטרליה נגד מלכה לייפר הגיעו היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים, שם נערך דיון נוסף בעניין הסגרתה של מנהלת המוסד החשודה בעשרות עבירות מין. הן הביעו תקווה שייעשה צדק בעניינה והביעו תסכול מכך שההליך נמשך זמן כה רב. "מתוסכלות שזה לוקח כל כך הרבה זמן", אמרו האחיות דסי ארליך, אלי סאפר וניקול מאייר בפתח הדיון שהתקיים בדלתיים סגורות. הן הסבירו כי הגיעו היום "כדי להזכיר לכולם שיש קורבנות לתיק הזה ולוודא שזה לא יקרה שוב".

"אני חושבת שהשופט כעת צריך להחליט אם הוא ירשה למשחקים האלה להימשך", אמרה ארליך, ממובילות המאבק להסגרתה של לייפר. "אנחנו באמת מאמינות שהיא מנסה להונות את המערכת כפי שהונתה אותנו". לדבריה, באוסטרליה זוכות המתלוננות לתמיכה רבה, אולם היא "חושבת שממשלת ישראל יכולה הייתה לעשות יותר".

הדיון שהתקיים היום הוא ה-47 במספר בתוך שנתיים. "אנחנו יודעות שזה עוד אחד, אבל אנחנו מקוות שזה יהיה משמעותי ואנחנו מקוות שהשופט יקבל את ההחלטה הנכונה. אף אחד לא יכול לפגוע ולהתחמק מעונש", הוסיפו האחיות. "היו לנו המון שאלות לפני ששמענו על מעורבות ליצמן ועכשיו אנחנו מקוות לצדק".

לקריאה נוספת בנושא
מבוקשת שנים בגין 74 עבירות מין: זו המורה שליצמן חשוד כי סייע לה
ליצמן על החשדות נגדו: "לא ידעתי על מה מדובר ועזרתי" | צפו
ליצמן ייחקר שוב במהלך השבוע; חשד למעורבות במקרים נוספים

האחיות שהתלוננו על הטרדה מינית מצד מלכה לייפר רגע לפני הדיון בעיניינה של ליפר בבית המשפט המחוזי, ירושלים 6 במרץ 2019. רוני כנפו
"אף אחד לא יכול לפגוע ולהתחמק מעונש". האחיות המתלוננות בבית המשפט, היום/רוני כנפו

לפני כחודש נחקר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ביחידת הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) שבלהב 433 בחשד שניסה להשפיע על חוות דעת שתמנע את הסגרתה של לייפר לאוסטרליה. במשטרה חושדים כי סגן השר "עשה שימוש בסמכויותיו שלא כחוק". מקורביו אמרו לוואלה! NEWS: "זה ממש שטויות, סגן השר לא עשה דבר". מלשכתו נמסר כי ליצמן "מסר את גרסתו המלאה וענה לכל השאלות כנדרש" וכי הוא "סמוך ובטוח בניקיון כפיו וימשיך לסייע לכל פנייה שמגיע ללשכתו, בכפוף לחוק ולנוהל הקיים".

באוגוסט 2014, הוגשה בקשה להכריז על לייפר כבת הסגרה לאוסטרליה משום שהיא מבוקשת על עבירות מין בשלוש קטינות. על פי החשד, היא ניצלה את מעמדה בבית הספר שבו עבדה כמורה ומנהלת ופגעה בהן. בבקשת ההסגרה מיוחסים לה יותר מ-70 אישומים בגין אונס ומעשים מגונים בשנים 2004-2008. לייפר שנמלטה לישראל, נעצרה בספטמבר 2014, אולם שוחררה למעצר בית כחודש אחריכן.

עוד באותו נושא

המתלוננות נגד החשודה בפדופיליה: "מקוות שהשחיתות תצא לאור"

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה, 6 בינואר 2019. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
חשד ש"עשה שימוש בסמכויותיו של כחוק". ליצמן/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

ביוני 2016, החליט בית המשפט שדן בבקשת ההסגרה להורות על הפסקת ההליכים, משום שהפסיכיאטר המחוזי קבע כי היא אינה כשירה לעמוד לדין והורה על מתן טיפול כפוי לעשר שנים. לייפר טופלה במרפאה של הפסיכיאטר המחוזי בירושלים עד לינואר אשתקד. אז הפרקליטות אמרה כי יש לה ראיות שלייפר התחזתה לחולת נפש בפני הרופאים והוועדות הפסיכיאטריות כדי לחמוק מהסגרה. בין היתר הציגה הפרקליטות תיעוד של לייפר מנהלת אורח חיים לבדה, הולכת לקניות, כותבת המחאות ומשוחררת עם חברים ובני משפחה.

בעקבות זאת, פנתה הפרקליטות בבקשה לבחון מחדש את כשירותה וכן את ההחלטה לשחרר אותה למעצר בית. הפרקליטות הגישה לבית המשפט חוות דעת שנערכה על ידי סגן נהל בית החולים "איתנים" איגור ברש ועל ידי הפסיכיאטר דניאל ארגו, שקבעו שלייפר מבינה את משמעות ההליך המשפטי וכשירה לעמוד לדין. עם זאת, השופט רם וינוגרד דחה את הבקשה והחליט כי תשהה במעצר בית.

החשודה בעבירות מין בקטינות באוסטרליה. אוליבייה פיטוסי, הארץ, אתר רשמי
"התחזתה כחולת נפש". לייפר/אתר רשמי, אוליבייה פיטוסי, הארץ

בעקבות זאת, הגישה הפרקליטות ערר לבית המשפט העליון. השופט ג'ורג' קרא קיבל את הערר וקבע כי היא תישאר במעצר עד להחלטה בנוגע למעצר. "אין כל מקום לתת אמון במשיבה ובכך שהיא תקיים את תנאי שחרורה. דומה כי המשיבה שחקה עד דק את האמון שניתן בה וניצלה אותו לשם הימלטות מהדין", נכתב בהחלטת העליון בשנה שעברה. "לדידי, התחזותה כחולת נפש הייתה בבחינת בריחה מאימת הדין ושיבוש מהלכי משפט. שהרי הצלחת ההתחזות הביאה להפסקת ההליכים נגדה והיא הפכה לאדם חופשי, ולבד מצו עיכוב יציאה מן הארץ שנותר נגדה כל שאר הערבויות שניתנו על ידה בוטלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully