וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן ייחקר שוב במהלך השבוע; חשד למעורבות במקרים נוספים

16.2.2019 / 19:59

על פי החשד, ליצמן פעל למנוע את הסגרתה של מלכה לייפר, החשודה בעבירות מין בילדות באוסטרליה. עוד חושדים במשטרה כי ליצמן פעל באופן דומה במקרים נוספים. "סגן השר ניצל את הסמכות שלו ואת מעמדו ותפקידו כדי לחבל בהליך משפטי ובהליך אכיפת החוק"

צילום: חדשות עשר, עריכה: תום זואילי

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ייחקר פעם נוספת באזהרה, ככל הנראה כבר בשבוע הקרוב. ליצמן חשוד בעבירות בתחום טוהר המידות. ביום חמישי האחרון הוא נחקר באזהרה במשך שעות ארוכות במשרדי יאח"ה, בלהב 433, בלוד.

במשטרה חושדים כי ליצמן פעל למנוע את הסגרתה של מלכה לייפר, שניהלה מוסד חינוך חרדי לבנות באוסטרליה, ועל פי חשד הרשויות במדינה, היא ביצעה עבירות מין בילדות בתקופת עבודתה. עשרות תלונות הוגשו נגדה אולם בבקשת ההסגרה של משרד המשפטים האוסטרלי שהועבר למשרד המשפטים הישראלי, גובשו ראיות ל-11 כתבי אישום נגד לייפר. לייפר עצמה נעצרה אולם קו ההגנה שלה היה כי היא אינה ברת הסגרה בשל מצבה הנפשי.

לקריאה נוספת בנושא:
"התערב למניעת הסגרת חשודה בפדופיליה": ליצמן נחקר בחשד לשחיתות
הביקור בהדסה והאיום מהרופאים: ליצמן בניסיון אחרון למנוע שביתה

אריה דרעי יעקב ליצמן מפוצלת בחירות חיבורים. ראובן קסטרו
יחקר פעם נוספת באזהרה, ליצמן/ראובן קסטרו

על פי חשד המשטרה, סגן שר הבריאות פעל בקרב מספר רופאים בכירים מתחום בריאות הנפש ועל פי החשד איים עליהם כי אם לא יכתבו חוות דעת פסיכיאטרית הקובעת כי לייפר אינה קשירה לעמוד בהליך הסגרה, הוא יפעל נגדם בין היתר כדי למנוע קידומם במערכת הבריאות ועל פי החשד בכמה מקרים אף איים לפעול להעברתם מתפקידם. על פי חשד המשטרה, חלק מהאיומים הועברו באופן ישיר וחלק דרך מקורביו בשמו. עוד חושדים במשטרה כי ליצמן פעל באופן דומה במקרים נוספים.

גורם במשטרה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "מדובר בפרשה חמורה. סגן השר ניצל את הסמכות שלו ואת מעמדו ותפקידו כדי לחבל בהליך משפטי ובהליך של אכיפת חוק. במהלך השבועות האחרונים נגבו עדויות רבות בפרשה והחשד נגד סגן השר התגבש. אנחנו מתכוונים לבקש ולחקור אותו לפחות עוד פעם אחת בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully