וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התערב למניעת הסגרת חשודה בפדופיליה": ליצמן נחקר בחשד לשחיתות

סגן שר הבריאות חשוד שהשפיע על חוות דעת פסיכיאטרית כדי למנוע את הסגרתה של מלכה לייפר, מנהלת מוסד חינוכי באוסטרליה החשודה בעשרות עבירות מין שנמלטה לישראל. מלשכתו נמסר כי "הוא סמוך ובטוח בניקיון כפיו". אחת הנפגעות: "ההמתנה ארוכת השנים לצדק הייתה קשה וכואבת"

צילום: חדשות עשר, עריכה: תום זואילי

ליצמן נחקר במשטרה - עדכונים אחרונים:

-סגן השר נחקר בלהב 433 בחשד לשחיתות
-במשטרה חושדים: הוא התערב בחוות דעת למניעת הסגרת ישראלית
-הישראלית, תושבת השומרון, ניהלה מוסד חינוכי באוסטרליה ונמלטה לישראל
-היא חשודה בעשרות עבירות מין קשות בקטינות
-מקורביו: "זה ממש שטויות, הוא לא עשה דבר"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נחקר היום (חמישי) ביחידת הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) שבלהב 433 בחשד לעבירות טוהר המידות. על פי החשד, ליצמן ניסה להשפיע על חוות דעת שתמנע את הסגרתה של ישראלית החשודה בפדופיליה לאוסטרליה. במשטרה חושדים כי סגן השר "עשה שימוש בסמכויותיו שלא כחוק".

החשודה, מלכה לייפר, היא מנהלת מוסד חרדי באוסטרליה שנמלטה לישראל. היא נעצרה אחרי תקופה ארוכה והליך ההסגרה שלה נמצא בעיצומו. לפני כמה חודשים החלה חקירה סמויה שלדברי המשטרה מתנהלת בליווי פרקליטות מחוז ירושלים ובאישורם של פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

החשד נגד ליצמן הוא כי הוא עשה שימוש בסמכותו להשיג לה חוות דעת רפואית שקרית כדי שיהיה ניתן למנוע את הסגרתה. מקורביו אמרו לוואלה! NEWS: "זה ממש שטויות, סגן השר לא עשה דבר". מלשכתו נמסר כי ליצמן "מסר את גרסתו המלאה וענה לכל השאלות כנדרש" וכי הוא "סמוך ובטוח בניקיון כפיו וימשיך לסייע לכל פנייה שמגיע ללשכתו, בכפוף לחוק ולנוהל הקיים".

עוד בוואלה! NEWS:
110 תחנות לאורך 140 ק"מ: פרויקט המטרו של תל אביב יוצא לדרך
א-סיסי בדרך לשלוט עד 2034: הפרלמנט של מצרים אישר שינויים בחוקה
בת 15 נפצעה קשה מפגיעת מוט ברזל שנפל עליה מאתר בניה בירושלים

ישיבת ממשלה, 6 בינואר 2019. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
נחקר בלהב 433. ליצמן/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

אחת מנפגעותיה של לייפר, דסי ארליך, מסרה בתגובה כי "ההמתנה ארוכת השנים לעשיית צדק הייתה קשה וכואבת מאוד. עם זאת חיכינו בסבלנות מתוך הבנה כי ההליך הפלילי לוקח זמן". עוד הוסיפה ארליך בשם חברותיה כי "לצערנו הגילוי שההמתנה נגרמה לכאורה בשל שחיתות ברמות הגבוהות ביותר גורם לנו לתחושה קשה מאוד. אנו מקוות שהגילוי יהיה צעד משמעותי ולמרות כל ניסיונות הסיכול - ההחלטה על ההסגרה תתקבל בקרוב".

לייפר, תושבת השומרון, מבוקשת באוסטרליה בחשד של לא פחות מ-74 עבירות מין קשות בקטינות, בהן גם 11 מעשי אונס, בעת שהייתה מורה. בשנת 2013 הוגשה בקשה להסגרתה. חוות הדעת הפסיכיאטרית היא שעצרה את הליכי הסגרתה והוחלט כי היא תעבור בדיקות פסיכיאטריות כדי לבחון שינויים. לפני שנה היא נעצרה בישראל בחשד לשיבוש הליכי משפט בנסיבות מחמירות, בידוי ראיות והתחזות.

(עדכון ראשון: 18:05)

דיון בהארכת מעצרה של חשודה בעבירות מין בקטינות באוסטרליה שנעצרה בישראל, בית המשפט המחוזי בירושלים, פברואר 2018. רויטרס
חשודה בעבירות מין בקטינות. הישראלית המבוקשת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully