וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביקור בהדסה והאיום מהרופאים: ליצמן בניסיון אחרון למנוע שביתה

11.2.2019 / 17:28

סגן שר הבריאות הגיע להדסה עין כרם בניסיון למנוע את השביתה שצפויה לצאת מחר לדרך, בשיאה יעבוד המרכז הרפואי במתכונת מצומצמת. לוואלה! NEWS נודע כי ליצמן הבטיח לקלוט את המתמחים שעומדים במחלוקת ולהסדיר את תנאי העסקתם. הנהלת בית החולים: "שביתה מיותרת"

צילום: כנס ירושלים ה-16 של העיתון "בשבע", עריכה: תומר לוי

בניסיון אחרון למנוע את השביתה בשניים מבתי החולים המרכזיים בירושלים, הגיע היום (שני) סגן שר הבריאות יעקב ליצמן להדסה עין כרם ושוחח עם בכירים במרכז הרפואי. לוואלה! NEWS נודע כי ליצמן הבטיח לצוות הרפואי כי יסייע בקליטת המתמחים שעומדים בלב המחלוקת וכי הוא ומשרדו יסייעו בהסדרת תנאי העסקתם של המתמחים - בתנאי שהשביתה תבוטל מחר.

בתחילת השבוע דחה בית הדין האזורי בעיר את בקשת המרכז הרפואי הדסה לצו מניעה לשביתה המתכוננת. בהתאם לכך, מחר בשעה 06:00 צפויה לצאת לדרך השביתה שבשיאה יעבדו בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים במתכונת שבת מצומצמת. זאת, בתגובה להחלטת הדסה שלא לקלוט לעבודה כעשרה רופאים מתמחים שאותם התחייבה להעסיק.

עוד בוואלה! NEWS:
בשל עומס חריג: רופא בכיר לקה בלבו והתמוטט במהלך משמרת בביה"ח
"אם יפתחו עוד תיקים כמו של זדורוב - יעלו שאלות גם עליהם"
"המהות - לעזור לאנשים": אלפי אחים ואחיות חדשים במערכת הבריאות

ישיבת ממשלה, 6 בינואר 2019. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
הבטיח לסייע בהסדרת תנאי העסקת המתמחים. ליצמן/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

מהדסה נטען כי הסיבה להחלטה היא כישלון המשא ומתן הארוך שהתנהל מול כ-200 רופאים, המשתייכים לסגל האקדמי של האוניברסיטה העברית, בעקבות הכוונה לקצץ 15 מיליון שקלים משכרם. לאחר החלטת בית המשפט, מסר יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי מסר כי "אנחנו מקווים שהנהלת הדסה תתעשת ותקלוט לאלתר את המתמחים הממתינים מתחילת פברואר".

עוד קודם לכן שיגר פרופ' ציון חגי מכתב דחוף בנושא למנכ"ל הדסה פרופסור זאב רוטשטיין, שבו נכתב כי עצירת קליטת הרופאים היא צעד "פתאומי ופוגעני" שבגללו "הרופאים הללו תכננו והסתמכו על מועד תחילת העבודה שקבעתם עמם והם כעת, בגלל החלטתך, יושבים בבית ללא שכר ומבלי שהחלו את התקופה הקריטית לקריירה הרפואית שלהם - היא תקופת ההתמחות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
מחלקות פנימית בית חולם ברזילי אשקלון. ראובן קסטרו
בית החולים יעבוד במתכונת מצומצמת/ראובן קסטרו

"ידוע לך שתקופת ההתמחות ממילא הינה תקופה רגישה, עמוסה ומורכבת והצעד בו נקטת עלול להיות הרסני ולהסב למתמחים הללו נזק בלתי הפיך ופגיעה קשה בקריירה הרפואית העתידית", כתב חגי. "מיותר לציין כי במקביל, ההחלטה פוגעת במתמחים שעובדים בהדסה ונותרים במחלקות בכוח אדם חסר. ככל שתמשיך בהתנהלותך כאמור, לפורום המתמחים אין כל ספק שהדסה תהפוך להיות מקום אליו מתמחים לא ירצו להגיע".

רוטשטיין מצדו שיגר קשה מכתב לרופאי בית החולים: "בחסות הר"י וועדי הרופאים הכרזתם מלחמה נגד הנהלת הדסה ונגדי, שהיא בעצם מלחמה נגד הבית של כולנו. הגענו בתחילת השנה הרביעית שלי ושנתיים לפני תום תקופת ההבראה לנושא הכואב ביותר, והוא צמצום ההוצאות והקטנה נוספת של גירעון הדסה ליעד קשה להשגה אך הכרחי של 28 מיליון שקל".

בהדסה מסרבים להגיב או לאשר את ביקור סגן שר הבריאות בבית החולים. אולם, ב"הדסה" מסרו כי ההנהלה פנתה אל בית הדין הארצי בבקשת ערעור על החלטת בית הדין האזורי לעבודה. "הדסה תמשיך ותעשה הכול על למנוע שביתה מיותרת ללא סיבה ושעלולה לפגוע במטופליה. פרופ' רוטשטיין שב ופנה למצפון הרופאים המתעתדים לשבות מחר, לבטל את השביתה ולהימנע מהפגיעה המיותרת בחולים. הוא המשיך וציין כי שביתה בהדסה תפגע אנושות ביכולת הדסה להשתקם. כבר עתה, עוד לפני השביתה נפגעו, כולם לרבות הרופאים, וחייבים לעבור לדיבורים ועבודה משותפת ולהפסיק את ההשמצות ואת האיומים בשביתות".

בית החולים הדסה עין כרם בירושלים. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה
בית החולים הדסה עין כרם/מערכת וואלה, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully