וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוקשת שנים בגין 74 עבירות מין: זו המורה שליצמן חשוד כי סייע לה

מלכה לייפר נמלטה לישראל לאחר שהוכרזה כמבוקשת באוסטרליה, שם ניהלה מוסד חרדי. במשך שנים מתנהל מאמץ להסגרתה, שנבלם לאור חוות הדעת הפסיכיאטרית עליה ניסה על פי החשד להשפיע סגן שר הבריאות. עו"ד מטעם הפרקליטות: החשודה מתחזה לסובלת מבעיות נפשיות ועלולה להימלט

צילום: חדשות עשר, עריכה: תום זואילי

בדיוק לפני שנה נעצרה בישראל מלכה לייפר, המבוקשת באוסטרליה בחשד של לא פחות מ-74 עבירות מין קשות בקטינות, בהן גם 11 מעשי אונס. החשודה, מנהלת מוסד חרדי באוסטרליה נמלטה ארצה, ובשנת 2013 הוגשה בקשה להסגרתה. חוות הדעת הפסיכיאטרית היא שעצרה את הליכי הסגרתה והוחלט כי היא תעבור בדיקות פסיכיאטריות במשך תקופה, עליהן ניסה על פי החשד להשפיע סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

לאחר תקופה ארוכה נעצרה המורה לשעבר בחשד לשיבוש הליכי משפט בנסיבות מחמירות, בידוי ראיות והתחזות. מעצרה הוארך בתנאי אשפוז פסיכיאטרי. "אנחנו חשות תחושת רווחה שהיא לא מסתובבת ברחובות", אמרו אז המתלוננות. מני ווקס, יו"ר ארגון "קול ועוז", המלווה את המתלוננות באוסטרליה, הוסיף עם מעצרה כי "מבחינתנו, היום זה הכי טוב שיכולנו לקוות. מהיום היא לא חופשיה. כל הזמן טענו שאם היא לא במצב לעמוד מול בית משפט, היא צריכה להיות מאושפזת. הנפגעות עוברות מצב מאוד קשה".

עוד בוואלה! NEWS:
חשיפה | מפקד לוחמי נצח יהודה שהואשמו בהתעללות התריע: "מטורף שילוו עצורים"
"השפעת איראן רעילה": לשכת רה"מ פרסמה שיחה סגורה של בכירים ערביים
בלי חגיגות ובלי כוכבים: חברי מרצ נוהרים לקלפיות למרות הסקרים

החשודה בעבירות מין בקטינות באוסטרליה. אוליבייה פיטוסי, הארץ, אתר רשמי
"תחושת רווחה שהיא לא מסתובבת ברחובות". לייפר/אתר רשמי, אוליבייה פיטוסי, הארץ

בדיון בבית המשפט בפברואר 2018 הציע עורך הדין מתן עקיבא מטעם הפרקליטות סרטונים ותמלול שיחות של לייפר, וטען כי הם מוכיחים שהתחזתה לסובלת מבעיות נפשיות ועלולה להימלט. הוא ביקש שתאושפז בתנאי מעצר לצורך בדיקה פסיכיאטרית, וכן ביקש שחוות הדעת הפסיכיאטריות לא תיערך על ידי הפסיכיאטר של מחוז ירושלים, בנימוק שהצליחה להפילו בעבר. עורך דינה של החשודה, יהודה פריד, אמר כי הסרטונים לא מוכיחים דבר.

השופט רם וינוגרד קיבל אז את בקשת המעצר, אך דחה את הבקשה שיבדוק אותה פסיכיאטר אחר. "החשש משיבוש הליכים קיים ורמתו גבוהה מהרגיל", ציין השופט והוסיף כי "מוטל על המדינה להישמר מלעמוד בפני מצב בו תימצא מפרה את התחייבויותיה הבינלאומיות". כאמור, היום נחקר סגן שר הבריאות בחשד כי עשה שימוש בסמכותו להשיג לה חוות דעת רפואית שקרית כדי שיהיה ניתן למנוע את הסגרתה.

עוד באותו נושא

"התערב למניעת הסגרת חשודה בפדופיליה": ליצמן נחקר בחשד לשחיתות

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה, 6 בינואר 2019. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
חשוד כי עשה שימוש בסמכותו למנוע את הסגרתה. ליצמן/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

"ההמתנה ארוכת השנים לעשיית צדק הייתה קשה וכואבת מאוד. עם זאת חיכינו בסבלנות מתוך הבנה כי ההליך הפלילי לוקח זמן", אמרה היום דסי ארליך, אחת מנפגעותיה של לייפר. "לצערנו הגילוי שההמתנה נגרמה לכאורה בשל שחיתות ברמות הגבוהות ביותר גורם לנו לתחושה קשה מאוד. אנו מקוות שהגילוי יהיה צעד משמעותי ולמרות כל ניסיונות הסיכול - ההחלטה על ההסגרה תתקבל בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully