וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות מומחים של ביהמ"ש קבע: מלכה לייפר - כשירה לעמוד לדין

לייפר נאשמת בעשרות עבירות מין בקטינות באוסטרליה, והליך הסגרתה הוקפא בשל חוות דעת שונות בנוגע למצבה הנפשי. צוות המומחים של בית המשפט מונה בשל "פגמים רבים שעלו בחוו"ד הפסיכיאטר המחוזי". עורכי דינה הגיבו: "אין שום הפתעה בחוות הדעת שהוגשה לביהמ"ש"

צילום: רויטרס

צוות המומחים שמינה בית המשפט קבע היום (חמישי) כי מלכה לייפר כשירה לעמוד לדין. לייפר נאשמת בעשרות עבירות מין בקטינות באוסטרליה, והליך הסגרתה הוקפא בשל חוות דעת שונות בנוגע למצבה הנפשי.

בספטמבר החליט בית המשפט המחוזי בירושלים למנות פאנל מומחים בשל "פגמים רבים שעלו בחוות הדעת מטעם הפסיכיאטר המחוזי, שבין היתר התבססו על עובדות שגויות שהוצגו בפני הרופאים, והדבר השפיע על דעתם בטרם חוות הדעת".

טל גבאי ויהודה פריד, עורכי דינה של לייפר, מסרו בתגובה כי "אין שום הפתעה בחוות הדעת שהוגשה לבית המשפט. חשוב להדגיש ולהזכיר ששתי חוות דעת קודמות אשר קבעו כי לייפר מתחזה וכשירה לעמוד לדין נדחו כליל על ידי בית המשפט לאחר הליך הוכחות". הם הוסיפו כי "אנחנו צופים שכך יהיה בעניינה של חוות הדעת הזו. נתייחס באופן ענייני לחוות הדעת בבית המשפט".

מלכה לייפר, מנהלת בית הספר באוסטרליה שחשוד בעבירות מין בתלמידותיה וישראל לא מסגירה בחזרה לשם, 28 בדצמבר 2019. AP
לייפר בבית המשפט/AP

לייפר הואשמה בביצוע עשרות עבירות מין בקטינות שלמדו בסמינר החרדי "עדת ישראל" במלבורן, שאותו ניהלה בשנים 2001 ועד 2008. היא נמלטה לישראל לפני שהועמדה לדין באוסטרליה. בתחילת 2014 ביקשה אוסטרליה מישראל את הסגרתה - מה שהחל מאבק משפטי שנמשך עד היום.

במסגרת הדיונים, בדק את את לייפר פסיכיאטר מחוזי וקבע כי היא כשירה לעמוד לדין ולכן ניתן להסגירה. לפי ממצאי המשטרה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, פנה אל הפסיכיאטר והבהיר לו כי מבחינתו דרושה חוות דעת שונה. בתוך מספר חודשים, אותו פסיכיאטר הוציא חוות דעת מנוגדת לחלוטין, שקובעת שלייפר לא כשירה לעמוד לדין ואינה ברת הסגרה.

באוקטובר קיבל בית המשפט העליון את הערר שהגישה המדינה וקבע כי מלכה לייפר תישאר במעצר עד שיוכרע אם תוסגר לאוסטרליה. השופטת ענת ברון התייחסה להחלטת בית המשפט המחוזי בירושלים למנות פאנל מומחים שיכריע האם לייפר, שנאשמת באוסטרליה בעשרות עבירות מין בתלמידותיה, אינה כשירה לעמוד לדין - או שמא היא מתחזה. "עצם ההחלטה למנות פאנל מומחים שייתן דעתו לעניין מצבה הנפשי של המשיבה מדברת בעד עצמה", כתבה השופטת ברון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully