וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין על התפטרות סדצקי: "אנחנו בקרב, תפקידי אינו לרוץ לאחור"

שר הבריאות הביע צער על התפטרותה של ראשת שירותי בריאות הציבור, אך נמנע מלומר אם יקרא לה לחזור בה מהחלטתה. "אם מישהו לא יכול להמשיך בלחימה, תפקידי למצוא לו מחליף ולא להסתכל אחורה", אמר. על הביקורת שהשמיעה בנוגע לתפקוד המערכת: "אף אחד לא איבד את הכיוון"

צילום: רוני כנפו

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר (רביעי) כי הוא מצר על התפטרותה של פרופ' סיגל סדצקי מתפקיד ראשת שירותי בריאות הציבור, אך לדבריו "לא מדובר בשאלה פרסונלית". בריאיון ב"כאן ב'", אמר השר כי "ישראל מצויה בקרב", וכי "אם מישהו לא יכול להמשיך להילחם, המשימה שלי היא להמשיך קדימה בניהול ולא לרוץ לאחור".

כשנשאל אם היה קורא לפרופ' סדצקי לחזור בה מהחלטתה, אמר כי לא שוחחה עמו לאחר קבלת ההחלטה. "אני אשמח לשבת איתה ולהבין את מהות הטענות, לצערי זה לא קרה, אך צריך להבין את עניין הקרב שבו אנחנו נמצאים".

בפתח דבריו, אדלשטיין הביע צער על ההתפטרות על רקע עבודתה הקשה במהלך ימי המשבר. עם זאת, בהתייחסותו להאשמות שהפנתה במכתב התפטרותה בנוגע לניהול המשבר, ציין כי ההחלטות במשרד הבריאות נשקלות בדיונים פתוחים, בהשתתפות כלל הבכירים, אולם הן מתקבלות לבסוף על ידו. "אף אחד עוד לא איבד את הכיוון, המצפן עדיין בכיוון הנכון", אמר.

פרופ' סיגל סדצקי, במהלך מסע"ת בנושא נגיף הקורונה 31 במאי 2020. -, פלאש 90
"לא יכול לרוץ לאחור". אדלשטיין וסדצקי במסיבת עיתונאים במאי/פלאש 90, -

בהקשר זה, אדלשטיין ציין את המחלוקת שעלתה בסוגיית הבדיקות בדבר התפיסה שהובילה פרופ' סדצקי, לפיה יש לצמצמן רק לחולים א-סימפטומטיים. "אם יש חדשות טובות במצב הזה זה שעלינו מ-3,000 - 4,000 למצב הנוכחי", אמר. "אני חושב שהמדיניות הזאת שלה הייתה שגויה. יש קונצנזוס בקרב מומחים שהמצב הנוכחי הוא טוב". עם זאת, הדגיש: "כשהשתנו הנסיבות השתנו ההחלטות. זה לא קשור להתפטרות זה קשור להתנהלות. וזה נוגע לקורונה בכלל".

אדלשטיין אף הדף את הביקורת בנוגע להתנהלות המשרד לנוכח העלייה בתחלואה. "אף אחד לא רוצה לשמוע את הדברים הפחות נעימים, אבל אמרנו שאנחנו במצב של אקורדיון", אמר. "אני זוכר את עצמי אומר עם אישור הקלות שאני מצטער לקלקל את החגיגה, וזו בדיוק המציאות שאנחנו חיים בה. מי שחושב שההחלטות שהתקבלו עכשיו יהיו נכונות לספטמבר טועה ומטעה".

עוד בוואלה!

מ"הישגים מעוררי השראה" ל"הכחשת הנתונים": מאחורי מכתב הזעם של סדצקי

לכתבה המלאה
מעבדת קורונה של קופת חולים כללית, תל אביב, 9 ביוני 2020. יוסי זלינגר / פלאש 90, פלאש 90
"הגישה לגבי הבדיקות הייתה מוטעית"/פלאש 90, יוסי זלינגר / פלאש 90

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הודיעה אתמול על פרישתה מהתפקיד. "לצערי, מזה כמה שבועות מצפן הטיפול במגיפה איבד כיוון. למרות התרעות שיטתיות וסדורות במערכות השונות, ובדיונים בפורומים שונים, אנו צופים בתסכול בשעון החול של ההזדמנויות הולך ואוזל", כתבה בחשבון הפייסבוק שלה. "הגעתי למסקנה שבתנאים החדשים שנוצרו ובהם דעתי המקצועית לא מתקבלת - אין ביכולתי עוד לסייע להתמודדות אפקטיבית לבלימת התפשטות הנגיף".

סדצקי התריעה כי בשבועות האחרונים ישראל נעה למקום מסוכן. "הנתונים, מפת התחלואה הנוכחית והצפי לעתיד הקרוב מעידים על כך. ישראל שנחלה הצלחה בהתמודדות עם הגל הראשון נפרדה ממדינות מובילות אחרות בכך שסטתה מהמדיניות שהן נקטו באמצעות שחרור מהיר מאוד של פעילויות חברתיות", כתבה. "לצערי, המצאת הגלגל מחדש לא צלחה. אבל, לאחר שדרך זו לא עבדה, מספר החולים עלה - והיה צריך לתקן ומהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully