וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת גן ברמת גן לא דיווחה על התעללות - ותפצה את הורי הילדים

6.7.2020 / 12:48

בעלי גן "הקטנטנים של יעל" חתמה על הסדר טיעון שבמסגרתו הודתה כי הודתה כי לא הייתה מודעת למעשי אלימות ספציפיים, אך עצמה עיניים מול המידע הכללי שהגיע לידיה על תקיפה של נשות צוות. במסגרת ההסכם הוטל עליה עונש מאסר על תנאי

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: עשרות הורים מחו מול ביתה של מנהלת הגן "הקטנטנים של יעל", יוני 2018)

הבעלים ומנהלת גן "הקטנטנים של יעל" ברמת גן, יעל סבתו, הורשעה היום (שני) במסגרת הסדר טיעון בכך שלא דיווחה לרשויות על ההתעללות שהתרחשה בגן. לפי ההסכם יוטל על סבתו מאסר על תנאי, והיא תשלם פיצוי להורי הילדים בגן. הסדר הטיעון מגיע לאחר שלפני כחודש וחצי הודו גננת ושתי סייעות בגן בשורת מקרים של תקיפת פעוטות.

ההתעללות בגן נחשפה לפני כשנתיים באמצעות תיעוד מצלמות האבטחה במקום, שבו נראו הגננת, סיגל אלקיים, ושתי סייעות - אולגה מירושקין וקרן קריף - מכות את הפעוטות. שלוש העובדות הואשמו בסעיפים שונים של תקיפה, ואף הורשעו בהם, אך עונשן טרם נקבע.

הגשת כתב אישום נגד הגננת מהגן הקטנטנים של יעל , שלום ת"א: 4 בנובמבר 2018. ניב אהרונסון
ההורים דיווחו כי ילדיהם חוזרים הביתה עם חבלות. ההורים בבית המשפט בעת הגשת כתב האישום, 2018/ניב אהרונסון

סבתו נחשדה גם היא בתחילה בעבירה חמורה של תקיפה על ידי אחראי, אך לבסוף הואשמה רק בהפרת חובת הדיווח, והיום במסגרת ההסכם גם הורשעה. על פי כתב האישום המתוקן בו הודתה סבתו, ההורים בגן דיווחו לה כי ילדיהם חוזרים הביתה עם סימני חבלות. בנוסף לכך, היא שהתה באותו חלל בזמן בו בוצעו חלק ממעשי האלימות שבכתב האישום, והייתה "מודעת לאווירה האלימה השוררת בגן", אך לא דיווחה דבר למשטרה או לעובד סוציאלי.

במסגרת ההסכם נקבע כי אף שסבתו לא הייתה מודעת למעשי אלימות ספציפיים, היא עצמה עיניים מול המידע הכללי שהגיע לידיה.

עוד בוואלה!

"הילדה לא הצליחה להזיז את היד": עדויות חדשות מהפעוטון ברמת גן

לכתבה המלאה

סנגורה של סבתו, עו"ד שרון נהרי, מסר: "אנו מהתחלה טענו שיעל לא קשורה ולא ידעה על התקיפות שהיו בגן. הגענו להסדר ויעל הודתה תוך עצימת עיניים שלא דיווחה. העונש, מאסר על תנאי ופיצוי הוא מידתי וראוי. טוב שהפרקליטות הורידה את סעיפי התקיפה על ידי אחראי שלא קשורים אל מרשתי".

אבי פעוטה שהייתה בגן סיפר כי "אני זוכר שצלצלו לאשתי מהגן ואמרו שהילדה שלנו לא מצליחה להזיז את היד אבל שלא נדאג ואין צורך שנגיע אל הגן". התנהלות צוות הגן הכעיסה את הורי הפעוטה, ועוד יותר כאב להם הגיבוי המידי שהעניקה מנהלת הגן יעל סבתו לגננת סיגל אלקיים. האב אמר כי "לא אשכח את המילים שלה, 'מה אתם רוצים מאתנו? ככה הבת שלכם הגיעה מהבית'. יעל משנה גרסאות ומשקרת להורים על ימין ועל שמאל - היא פושעת לא פחות מסיגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully