וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דן בערעור תושב הצפון שהרג את תהילה נגר: "צריך להירקב בכלא"

2.7.2020 / 10:34

ראיד רושרוש ערער על העונש שהוטל עליו - 19 שנות מאסר, בטענה כי "נסיבות אישיות" הביאו אותו להרוג את תושבת קיבוץ גינוסר שהייתה בת זוגו בשנת 2016. "הוא לא ריחם על הבת שלי, אז למה שירחמו עליו?", שאלה אמה של נגר לפני הדיון

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

בית המשפט העליון דן היום (חמישי) בערעור שהגיש על עונשו ריאד רושרוש, שהורשע בהריגת תהילה נגר מקיבוץ גינוסר בשנת 2016. על רושרוש נגזרו 19 שנות מאסר, 258 אלף שקל פיצויים ו-23 שנות מאסר על תנאי. רושרוש ערער באמצעות סנגוריו, עורכי הדין שאדי סרוג'י, תמי אולמן ושמוליק ברזאני. ראשון טען בדיון ברזאני, שטען כי מעובדות כתב האישום ניתן להסיק שהיסוד הנפשי שלו היה קלות דעת, וכי יש להחיל את החוק בנוסח שלאחר רפורמת ההמתה - שמטיל על הריגה בקלות דעת לכל היותר 12 שנות מאסר.

בכתב האישום המקורי הואשם רושרוש ברצח, אולם במהלך המשפט גובש הסדר טיעון שהביא להרשעתו בעבירת הריגה. פרקליטות המדינה טענה לעונש של 20 שנות מאסר - המירבי לעבירה זו.

השופט ג'ורג' קרא אמר כי "יש לכם איזה בלבול מושגים. יסוד נפשי נקבע לפי ראיות וחזקות ראיתיות. בית המשפט יישם את זה ואמר שאדם שלוקח אבן של 30 קילו לראשו של אחר, הוא לא יכול לצפות לתוצאה שלא תהיה קטילה. אז עם זה תתמודד".

ערעור רוצח תהילה נגר, ראיד רושרוש, על גזר דינו, ביהמ"ש העליון, 2 ביולי 2020. יונתן זינדל / פלאש 90, פלאש 90
רושרוש בערעורו, היום/פלאש 90, יונתן זינדל / פלאש 90

עו"ד אולמן טענה בדיון כי "אין ספק שמדובר בעבירה חמורה אבל אנו סבורים שהחמירו יתר על המידה. הפסיקה במחוזותינו שונה לחלוטין. המערער מודע שמדובר בעבירה שלא הייתה צריכה תקרות עובדה שהודה. הרקע למעשה היחסים בינו ובינה היו עכורים, בלי לפגוע בכבודה, כשהיו לה קשרים עם אחרים בד בבד עם הקשר איתו".

השופט ניל הנדל, ראש ההרכב, התקומם על הטענה, ממנה השתמע כי לנגר היתה אחריות מסוימת להריגתה שלה. "אנחנו במאה ה-21 והטענות האלה עובדות כמו בומרנג", אמר הנדל. "היא קורבן. היא לא עשתה משהו שנותן (הצדקה להריגתה). זה לא מקרה של הגנה עצמית, זה לא המצב. אנחנו בעולם אחר לגמרי".

אולמן ביקשה לתקן את הרושם שעלה מהטיעון: "כבודו צודק, אני רציתי להוביל לנקודה אחרת, לנקודה אישית של המערער. הוא מגמגם בנקודה קשה ביותר, לאורך כל חייו התעללו בו על צורת הגמגום שלו".

עוד בוואלה!

19 שנות מאסר נגזרו על ראיד רושרוש שהרג את תהילה נגר

לכתבה המלאה
הוריה של תהילה בערעור רוצח תהילה נגר, ראיד רושרוש, על גזר דינו, ביהמ"ש העליון, 2 ביולי 2020. יונתן זינדל / פלאש 90, פלאש 90
הוריה של תהילה נגר, היום בבית המשפט/פלאש 90, יונתן זינדל / פלאש 90

לאחר מכן טענה אולמן כי העונש שהוטל על רושרוש - 19 שנות מאסר לאחר שהורשע בהריגה - חורג מהעונשים שמוטלים בדרך כלל במקרים דומים. השופט שטיין השיב: "גברתי צריכה להביא מקרה אחד של אלימות סדרתית נגד בת זוג שיש שם אסקלציה ומסתיים בהמתה".

"עמדת המשפחה היא שזה תיק רצח. גם ערערנו לבית המשפט, שאמנם דחה את העתירה, אבל מעולם לא הסכמנו לנושא של ההריגה", אמר במהלך הדיון יגאל נגר, אביה של תהילה. "צריך לקחת בחשבון שהוא גם הרג אותנו. זמני בעולם הזה קצוב, וזו לא קלישאה. גם אני וגם אשתי חלינו. לא מדובר על משפחת הקורבן - אנחנו, שלא עשינו כלום".

השופט הנדל השיב לו, "זה ברור". האב הוסיף כי "אנחנו מבקשים החמרה. בעם ישראל רבבות מחכים למוצא פיכם ולהחמרה בעונש. לא נוותר לעולם". בתגובה אמר הנדל, "אני מודה לאדוני שדיבר בצורה מכובדת. אתה צריך להבין שאנחנו פועלים במסגרות מסוימות. אין ערעור על העונש מטעם המדינה, וכמובן שאנחנו משתתפים בצערכם, ושלא תדעו עוד צער".

תהילה נגר, בת 31 שגופתה נמצאה בסמוך למושבה מגדל. 21 בדצמבר 2016. באדיבות המשפחה
נגר/באדיבות המשפחה

טרם הדיון אמר יגאל נגר כי "עבודות פרך, זה מה שמגיע לרוצח. הוא בחור צעיר שיישב גם עוד מאה שנה בכלא".

אמה של נגר אמרה כי "אני לא מאמינה שהשופטים יקבלו את הערעור שלו. אני מקווה מאוד. הוא לא ריחם על הבת שלי. אז למה שירחמו עליו. מי שרצח צריך לשבת בכלא. ככה לא יגמרו רציחות הנשים פה. אם הענישה לא תהיה חזקה. אם עושים לרוצחים ויתורים ויש לרוצחים האלה זכויות - ברגע שהם לקחו חיים באכזריות של אדם אחר - הם רצחו אותנו כמשפחה".

גופתה של נגר, בת 31, מקיבוץ גינוסר, נמצאה ליד צומת מגדל בבוקר 20 בדצמבר 2016. כמה שעות אחרי שנמצאה גופתה נעצר רושרוש בחשד לרצח. רושרוש, אז בן 27, הוא תושב היישוב עילבון שמצפון למחלף גולני. בחקירתו הוא הודה כי נפגש עם תהילה, אך טען כי הם נפרדו בטבריה ומאז לא ראה אותה. הוא שתק במהלך חקירותיו. מאחר שכפר בחשדות, לא שיתף פעולה ולא שיחזר את הרצח, גם לא נאמר מפיו המניע למעשה האכזר.


(עדכון ראשון: 10:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully