וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה: מתנגד משטר צ'צ'ני נורה למוות ליד וינה

המשטרה עצרה חשוד ברצח, שמוצאו צ'צ'ני גם כן, בעיר לינץ. המניע לירי, האחרון בשורת תקריות באירופה נגד גולים צ'צ'נים, עדיין לא ידוע

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: בית הולדתו של היטלר באוסטריה יהפוך לתחנת משטרה)

מתנגד משטר צ'צ'ני נורה היום (ראשון) למוות ליד וינה, ומשטרת אוסטריה עצרה חשוד במעשה, צ'צ'ני במקור אף הוא, שהתגורר במדינה. החשוד בירי, בן 47, נעצר בעיר לינץ, כ-200 ק"מ מווינה. המשטרה אמרה כי המניע לירי במתנגד המשטר, שזוהה על ידי התביעה המקומית בתור מרטין ב' בן ה-43, עדיין לא ידוע. לפי המשטרה, הוא היה מבקש מקלט, אך היא לא הרחיבה מעבר לכך.

הקורבן, על פי משרד הפנים האוקראיני, מסר עדות ב-2017 על תיק רצח במדינה, שבו אדם שתכנן להתנקש בחייו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפצע ואשתו נהרגה מירי ליד קייב.

הירי באוסטריה התרחש במקביל חששות גוברים לגבי ביטחונם של גולים צ'צ'נים.

זירת האירוע בה מתנגד משטר צ'צ'ני נורה למוות סמוך לוינה שבאוסטריה. 05 ביולי 2020. AP
זירת האירוע בה מתנגד המשטר הצ'צ'ני נורה למוות סמוך לוינה/AP

בפברואר, בלוגר צ'צ'ני ומבקר של השליט רמזאן קדירוב הדף אדם חמוש בפטיש. חודש קודם לכן, אימראן אלייב, מנהיג אופוזיציה צ'צ'ני, נמצא מת בחדר מלון בעיר ליל שבצרפת, אחרי שנדקר 135 פעמים.

אחרי שתי מלחמות בשנות ה-90 בין בדלנים ברפובליקה המוסלמית שבקווקז לבין רוסיה, החל גל של הגירה מהאזור, כשרבים עברו למערב אירופה. צ'צ'נים נוספים יצאו לגלות בשנים האחרונות בשל התנגדותם למנהיג קדירוב, בעל ברית קרוב של פוטין, שמואשם על ידי ארגוני זכויות אדם בהפרות זכויות חמורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully