וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מתנחלים נפצעו קל בעימותים בשומרון; דיווח: פלסטיני נפצע בינוני מירי

יניר יגנה ויפעת רוזנברג

5.7.2020 / 16:56

מחקירה ראשונית עולה שהמתנחלים הגיעו לאזור מעלה שומרון, ובמקום התפתח עימות אלים בינם לבין חקלאים פלסטינים. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי 2 פלסטינים נפצעו מירי, אולם טרם התברר אם נורו ע"י כוחות הביטחון או המתנחלים. נסיבות האירוע בבדיקה

צילום: תוכן גולשים - שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים עריכה: איתי עמרם

(בוודיאו: חייל מחלץ פלסטיני מקטטה אלימה עם יהודים בחברון, בחודש שעבר)

ארבעה מתנחלים בני 20 נפצעו באורח קל היום (ראשון) במהלך עימותים אלימים שהתפתחו סמוך להתנחלות אל מתן שבשומרון. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי צעיר פלסטיני שהיה במקום נפצע באורח בינוני מירי באגן, וכי לצעיר נוסף נגרם שבר בכתף ופציעה בצוואר.

על פי הסהר האדום, הצעיר הפלסטיני נפצע מירי כוחות הביטחון. עם זאת, נבדק גם החשד כי מי שביצע את הירי הוא אחד מהמתנחלים שנכחו בעימותים.

ארבעת המתנחלים שנפצעו, טענו שנפגעו מיידוי אבנים מצד הפלסטינים. צוותי מד"א העניקו להם טיפול רפואי במקום ופינו אותם לבית החולים מאיר בכפר סבא כשהם סובלים מחבלות בגופם.

פצוע הירי בבית החולים לאחר חיכוך בין מספר מתיישבים לפלסטינים סמוך למעלה השומרון 5 ביולי 2020. עיריית בידיא, אתר רשמי
הפלסטיני שנפצע בינוני במהלך עימותים עם מתנחלים בשומרון, היום/אתר רשמי, עיריית בידיא

מחקירה ראשונית עולה כי כמה מתנחלים הגיעו לאזור הוואדי שבין שבי שומרון לקרני שומרון, ובמקום התפתחה קטטה בינם לבין פלסטינים שעיבדו שטח אדמה.

כוחות משטרה וצבא שהגיעו לזירה החלו באיסוף ממצאים וגביית עדויות. נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע.

עוד בוואלה!

ישראלים ופלסטינים הפגינו נגד הסיפוח: "עתיד משותף במקום בתי קברות"

לכתבה המלאה

על פי ארגון "יש דין", קבוצה של יותר מעשרה מתנחלים הגיעה לאזור חקלאי בסמוך לכפר בידיא באזור מעלה שומרון, כשהם מלווים בכלבים וחלקם נושאים נשק. המתנחלים דרשו מהפלסטינים שעבדו באדמתם לצאת מהמקום, בעוד שהחקלאים ,שעבדו באדמות הפרטיות שלהם, סירבו לצאת מהשטח, והתפתח ויכוח בין הצדדים. הפלסטינים הזעיקו את ראש עיריית בידיא שהגיע לאזור יחד עם חקלאים פלסטינים נוספים.

על פי הדיווח, בשלב מסויים כמה מהמתנחלים פתחו בירי לעבר הפלסטינים, וגרמו לפציעתם של שניים. צעיר בשנות ה-20 לחייו נפצע באורח קשה מירי בפלג גופו העליון וברגלו. הוא פונה לבית החולים סלפית ולאחר מכן לרפידיה בשכם. הפצוע נוסף, פלסטיני בן 52, נפגע מירי בבטנו ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully