וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמונים ירו לעבר ביתו ורכבו של ראש עיריית שפרעם; אין נפגעים

חמושים פתחו בירי על ביתו של עורסאן יאסין שבעיר, נזק נגרם לבית ולמכוניתו. הרקע לאירוע טרם התברר. כוחות משטרה הוזעקו למקום והחלו בסריקות נרחבות לאיתור החשודים. ראש העיר: "אני בהלם, אמרתי למשטרה שאף אדם לא מאיים עליי"

צילום: אנשי הדממה, דוברות משטרת ישראל, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: אירוע ירי ביפו: בן 20 נורה למוות, ילד שנפגע מהאש נפצע באורח אנוש)

אלמונים ירו במהלך הלילה (ראשון) לעבר ביתו ורכבו של ראש עיריית שפרעם, עורסאן יאסין. לא היו נפגעים ונזק נגרם למכוניתו ולבית. כוחות משטרה הוזעקו למקום והחלו בסריקות נרחבות לאיתור החשודים. חוקרים אספו ממצאים ופתחו בחקירה. הרקע לאירוע טרם ברור.

האירוע החל בסביבות השעה 01:30 בלילה, כשבבית היו ראש העיר, רעייתו ובתו בשנות השלושים לחייה. במצלמות אבטחה רואים שני גברים רכובים על קטנוע ללא לוחית זיהוי, רעולי פנים עם קסדות, שנמלטים לאחר הירי. הירי בוצע ככל הנראה באמצעות רובה סער מסוג M-16.

"אני בהלם, פשוט מאד", אמר ראש העיר לוואלה! NEWS. "אני ישן בקומה שניה, בסביבות 01:30 שמעתי יריות והאמת כולם שמעו את היריות האלה. אז לבשתי חולצה וירדתי לראות מה קרה. ראיתי שירו על המכונית ויש נזק, קראנו למשטרה והם באמת הגיעו ועשו את העבודה שלהם במקום כל הלילה. דיברתי עם מפקד התחנה ועם מפקד המחוז. אמרתי להם שחשוב לי מאד לדעת מי האנשים האלה כי לא עשיתי רע לאף בנאדם ואף אחד לא איים עלי".

ירי לעבר בית ראש העיר שפרעם, 5 ביולי 2020. -, אתר רשמי
כוחות משטרה בזירת האירוע בשפרעם, הלילה/אתר רשמי, -

עוד אמר ראש העיר כי "אני עד עכשיו לא מאמין שמישהו ירצה לעשות דבר כזה. רק טוב עשיתי לכל תושבי שפרעם. פתרתי הרבה בעיות לתושבים בעיר ומחוצה לה. גם סכסוכים אישיים שלהם. כולם באים אלי. אני משרת את תושבי שפרעם כבר פעם שלישית והייתי גם חבר מועצת העיר 15 שנה והייתי גם סגן ראש העיר. אני מבוקר ועד לילה עובד בשביל התושבים שלי ועושה את העבודה שלי בנאמנות. הבית שלי פתוח לתושבים והמשרד שלי פתוח. אני נכנס לבניין העיריה ב-07:30 ולפעמים לא יוצא ממנו עד 20:00-21:00".

לדבריו, הוא מתנגד לשירותי אבטחה צמודים. "אני לא רוצה שומר. אני לא אלך עם שומר, כבר אמרתי את זה למשטרה וביקשתי מהם שלא יצמידו לי אבטחה. מי שלא עשה רע לאף בנאדם לא צריך שומר. אני בן אדם חזק ואני אדם מאמין. יש אלוהים. רק אלוהים מרתיע אותי. אך אחד אחר לא מפחיד אותי. גם אם אני מאבד את חיי זה לא מפחיד אותי".

"בתקופה האחרונה אנחנו עדים למרבה הצער לאיום על ראשי רשויות ובעלי תפקידים ברשויות", אמר לוואלה! NEWS, מודר יונס, ראש המועצה המקומית ערערה שבוואדי ערה, המכהן גם כיו"ר הוועד הארצי של ראשי הרשויות המקומיות הערביות בישראל. "מדובר במצב בלתי נסבל שפוגע במשילות ובתיפקוד הרשויות המקומיות. אנחנו מצפים כי המשטרה תעשה את כל המאמצים על מנת קודם כל להגיע לכל אלה שמבצעים את מעשי התקיפה והאיומים נגד נבחרי הציבור ותשליט סדר ברחוב בישובי החברה הערבית ובכלל", הוסיף.

עוד בוואלה!

אלמונים ירו על ביתו של ראש עיריית סכנין; שני חשודים נעצרו

לכתבה המלאה
ראש עיריית שפרעם, עורסאן יאסין, שביתו נורה. עיריית שפרעם, צילום מסך
ראש עיריית שפרעם עורסאן יאסין/צילום מסך, עיריית שפרעם

הפעם האחרונה בה בוצע ירי לעבר בית של ראש עיר בצפון הייתה בדצמבר אשתקד, אז חשודים פתחו בירי על ביתו של ראש עיריית סכנין, ספואת אבו ריא. ראש העיר נכח בעת האירוע בכנס ראשי רשויות בינלאומי בבלגיה, ולא היו נפגעים באירוע, אך נגרם נזק לבית. אז, חשודים בני 22 ו-23 מסכנין נעצרו בחשד למעורבות באירוע.

הירי בסכנין הצטרף לאירועי ירי על בתי ומכוניות ראשי מועצות נוספים. בתיהם של ראשי מועצות טמרה וכפר יסיף נורו וירי נפתח על מכוניתו של ראש מועצת נחף. שבועיים לפני כן, ביתו של ראש מועצת ג'דידה, סוהיל מלחם, נורה פעמיים. באחד מהמקרים, מאבטחו של ראשי העיר נפצע מהירי.

למחרת האירוע חוקרי תחנת עכו עצרו גבר תושב הישוב בן 30, והביאו אותו לבית משפט השלום בחיפה. עם זאת, השופטת אביגיל זכריה מצאה כי החשד אינו מבוסס דיו ובעצם כל שיש למשטרה הוא מזכר של רכז מודיעין בתחנה. היא שיחררה את החשוד בהרחקה מהיישוב.


(עדכון ראשון: 08:08)

  • עוד באותו נושא:
  • שפרעם
  • ירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully