וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמונים ירו על ביתו של ראש עיריית סכנין; שני חשודים נעצרו

אש נפתחה הלילה על ביתו של ראש עיריית סכנין. שני חשודים נעצרו ויובאו להארכת מעצר; הרקע למקרה לא ברור. הירי מצטרף לאירועי ירי על בתי ומכוניות ראשי מועצות נוספים בחודשים האחרונים.

עריכה: עמית שמחה

אלמונים ירו הלילה (שבת) לעבר ביתו של ראש עיריית סכנין ספואת אבו ריא, שנמצא בכנס ראשי רשויות בינלאומי בבלגיה. לא היו נפגעים באירוע, אך נגרם נזק לבית. שוטרים שהוזעקו למקום, הקימו מחסומים והחלו בסריקות לאיתור חשודים. במסגרת החקירה שנפתחה על ידי שוטרי משטרת ישראל ואיסוף הממצאים, לפני זמן קצר נעצרו שני חשודים בני 22 ו-23 מסכנין שנעצרו בחשד למעורבות באירוע. החשודים הובאו לתחנת המשטרה לחקירה ובמוצאי שבת יובאו לדיון בבקשה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בחיפה.

הירי הלילה מצטרף לאירועי ירי על בתי ומכוניות ראשי מועצות נוספים בחודשים האחרונים. בתיהם של ראשי מועצות טמרה וכפר יסיף נורו וירי נפתח על מכוניתו של ראש מועצת נחף. בשבועיים האחרונים, התרחשו שני אירועי ירי על ביתו של ראש מועצת ג'דידה, סוהיל מלחם. האירוע הראשון התרחש ביום שלישי השבוע, בו נורה אחד ממאבטחיו של ראש המוצעה סמוך לביתן השמירה שליד ביתו. האירוע השני התרחש לפני כשבועיים; חשוד ירה לעבר בית ראש המועצה והצית רכב במקום.

למחרת האירוע חוקרי תחנת עכו עצרו גבר תושב הישוב בן 30, והביאו אותו לבית משפט השלום בחיפה. עם זאת, השופטת אביגיל זכריה מצאה כי החשד אינו מבוסס דיו ובעצם כל שיש למשטרה הוא מזכר של רכז מודיעין בתחנה. היא שיחררה את החשוד בהרחקה מהיישוב.

הירי הלילה (שבת) על ביתו של ראש עיריית סכנין. אתר רשמי
ביתו של ראש עיריית סכנין, הלילה/אתר רשמי
הירי הלילה (שבת) על ביתו של ראש עיריית סכנין. אתר רשמי
המשטרה פתחה בחקירת האירוע. ביתו של ראש עיריית סכנין/אתר רשמי

ראש מועצה תחת איומים; מאבטחו נורה

בבית משפט השלום בעכו הוגש השבוע (חמישי) כתב אישום כנגד תושב ג'דיידה מכר עודאי שינאוי בן ה-20 בגין איומים על רקע סכסוך עם ראש המועצה שלו, סוהיל מלחם. כתב אישום השני, נגד אחיו עלי שנאוי בן ה-25, צפוי ליום ראשון, והצהרת תובע נגדו הוגשה כבר אתמול (שישי).

דווקא בגין האירוע החמור של ירי לעבר מאבטחו האישי של ראש המועצה שאירע ביום שלישי, נמצאת החקירה במבוי סתום. המאבטח, תושב נהריה, נורה בבטנו על ידי אלמוני שהגיע לפתח בית ראש המועצה, ירה בו מטווח קצר בפלג גופו העליון והסתלק. צוות מד"א פינה את המאבטח במצב קשה למרכז הרפואי לגליל בנהריה שם נותח ואושפז במחלקה לטיפול נמרץ.

שוטרים רבים ואנשי זיהוי פלילי היו בזירה, גבו עדויות ואספו ממצאים. המשטרה טענה שעולה כי "הרקע לירי הוא אירוע איומים כלפי המאבטח שהחל זמן קצר קודם לכן בין המאבטח לבין החשוד וככל הנראה אין קשר בין אירוע הירי לבין ראש המועצה". לא ברור הבסיס לטענה הזו. יצוין כי לפני כשבועיים גם נורו יריות לעבר ביתו של ראש המועצה, ובסמוך הוצת רכב השייך לאחד מבני משפחתו. התנהלה חקירה, והיו עצורים על בסיס מידע מודיעיני אולם כולם טענו כי אין להם קשר להתנכלויות והם שוחררו תוך זמן קצר.

עוד בוואלה!

אלמונים ירו לעבר ביתו של ראש מועצה סמוך לעכו; מאבטחו נפצע בינוני

לכתבה המלאה
אירוע ירי בג'דידה מכר בו נפצעה גבר בן 28 באורח קשה. 10 בדצמבר 2019. דוברות משטרת ישראל, דוברות משטרת ישראל
המשטרה בזירת האירוע לאחר הירי במאבטח ראש המועצה (צילום: דוברות המשטרה)/דוברות משטרת ישראל, דוברות משטרת ישראל

היחידה המרכזית של מחוז חוף חוקרת את האירועים וידוע כי ראש המועצה סוהיל מלחם מאוים מזה זמן, ועל פי הנחיות המשרד לביטחון פנים צמודה לו ולביתו אבטחה סביב השעון. האירועים שהובילו לכתב האישום שהוגש אתמול נגד עודאי שינאוי, החלו ביום שלישי האחרון בבוקר. המאבטח המדובר הבחין לדבריו ברכב פולקסוואגן נוסע במהירות לעברו בצורה מחשידה ומעוררת חשש, סוטה ברגע האחרון ובולם בסמוך אליו. לטענתו, עודאי שינאוי סירב להזדהות בפניו בטענה "מי אתה בכלל" וקרא לכיוון ראש המועצה מלחם שיבוא וישוחח איתו ועם אחיו. מלחם סירב והורה לו לדבר בנימוס עם המאבטחים. מכתב האישום עולה כי בתגובה שינאוי קילל בגסות את ראש המועצה וכשהמאבטח בתגובה ביקש ממנו לעצור בצד הדרך עם מכוניתו, הוא נמלט מהמקום. המאבטח הזעיק שוטרים ושוטר שהבחין בעודאי שנאוי עיכב אותו לתחנת המשטרה בכפר יסיף. מכתב האישום עולה כי בתחנת המשטרה איים עודאי שינאוי כי הוא הולך "לטחון את סוהיל מלחם" משום שלא מנע את מעצרו על ידי המשטרה, ועוד הוסיף כי "אני לא מפחד ממנו, מה זה משנה לי, אני עוד מעט נכנס לכלא וזה יהיה חורף, לכן לא מפריע לי להיעצר".

ביום שישי, הגישה יחידת התביעות של מחוז חוף במשטרה הצהרת תובע בבית משפט השלום בחיפה נגד עלי שינאוי, אחיו בן ה-25 של עודאי, גם כן בחשד לאיומים על ראש המועצה המקומית. עלי שינאוי נעצר ביום שלישי אחר הצהריים, לאחר שאחיו נעצר באותו היום בבוקר, והוא הודה כי מעט קודם לכן על רקע מעצר האח הוא הגיע לפתחו של בית ראש המועצה ודיבר עם המאבטח, אבל הכחיש את המיוחס לו. סנגורו עו"ד באסל פלאח אמר כי "מדובר בגרסה מול גרסה לעניין תוכן הדברים", לדבריו, "מעבר לאותם דברים שנאמרו על ידיו בעצבים כשהגיע למקום - הוא לא ניסה לעשות דבר ובוודאי שלא ניסה לתקוף". הוא אמר כי מדובר באדם פצוע על קביים וכי אם נאמרו דברים הרי שהם נאמרו בפני המאבטח ולא שהוא ניסה להגיע לראש המועצה עצמו. "אני מבין שזה ימ"ר וזה ראש מועצה, אבל כל מקרה לגופו", טען הסנגור בפני השופטת , "פה אדם התעצבן מזה שאחיו נעצר". השופטת סיגלית גץ-אופיר הותירה אותו במעצר אבל גם נעתרה חלקית לסנגור והותירה את עלי שינאוי במעצר עד יום ראשון, אז יוגש כתב אישום גם כנגדו.

האירוע החמור יותר של הירי במאבטח, נותר כאמור לא מפוענח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully