וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקפו נתינים זרים ללא סיבה: שני צעירים מהצפון הואשמו בפשע שנאה

13.12.2019 / 12:54

נועם משה, תושב טירת הכרמל בן 18 וכן צעיר נוסף, הואשמו בהכאת שני נתינים סודנים עד זוב דם וללא סיבה בשני מקרים אחד אחרי השני בעיר. המשטרה לא דיווחה לתקשורת על האירוע, למרות שלבית המשפט ציינה "מדובר במקרה קשה מנשוא ומטריד - אותו החברה אינה צריכה לסבול"

צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: תקיפה על רקע לאומני של צעירים ערבים בטירת הכרמל, אוגוסט השנה)

פשע שנאה בטירת כרמל שכלל לא דווח על ידי המשטרה, הוביל אתמול (חמישי) לכתב אישום שהוגש בבית משפט השלום בחיפה בגין תקיפה, כנגד נועם משה, צעיר תושב טירת כרמל בן 18, וכנגד נער שהיה עמו. כפי שעלה מהחקירה, השניים התהלכו בשבוע שעבר ברחובות העיר, כשהם "טעונים" בעקבות ויכוח קשה שהתגלע בין משה לאמו - על רקע ניתוק קו הסלולארי שלו.

משה והצעיר הנוסף פגשו במשה מוסטפא, נתין זר מסודן, שצעד ברחוב גיורא באותו הזמן. מכתב האישום עולה כי השניים הבחינו בו ושאלו אותו האם הוא סודני. מוסטפא ניסה להתחמק אך הם רדפו אחריו וכשהשיגו אותו, תקף אותו נועם והכה אותו בגרונו, ולאחר מכן הכה אותו עם כיסא. מכתב האישום עולה כי שני חברים נוספים של נועם משה הצטרפו לתקיפה, אך מוסטפא הצליח להימלט. כשמסר את תלונתו ידע לומר כי במהלך התקיפה שמע את החברים נוקבים בשמו של התוקף, "נועם".

אולם, התקרית לא הייתה חד פעמית. זמן קצר לאחר מכן המשיכו נועם משה וחברו בדרכם, אז הבחינו ביוסף, גם הוא נתין זר מסודן, כשהוא יושב על חומה לצד בניין מגורים ומשוחח בטלפון עם בני משפחתו. על פי עובדות כתב האישום, השניים ניגשו אליו ללא סיבה והחלו להלום בו באגרופים בראש ובגבו, עד שנפל והחל לדמם. שתי עדות ראייה מסרו כי מדובר בתקיפה ברוטאלית שהחלה ללא סיבה ובפתאומיות והיא נפסקה רק לאחר שהתוקפים שמעו כי יזמינו להם משטרה.

עובדים זרים בדרום תל אביב 3.9.17. ראובן קסטרו
הפסיקו מהתקיפה רק לאחר ששמעו כי יזמינו להם משטרה. נתינים זרים בדרום ת"א/ראובן קסטרו

שוטרי טירת הכרמל הגיעו לזירה, ומוסטפא ויוסף פונו לבית החולים כרמל, שם טופלו. נועם משה שתק בחקירתו וכן גם בעימות שנעשה לו. עם הגשת כתב האישום הדגישה המשטרה כי "מדובר במקרה אותו החברה אינה יכולה ואינה צריכה לסבול", וכי "הניסיון לדמות את הליכי האירוע הינו קשה מנשוא, מעיב, מכביד ומטריד". עם זאת, מסיבות השמורות לה, היא כלל לא דיווחה עליו לתקשורת.

התביעה מבקשת את הארכת מעצרו של נועם משה והצעיר עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב הודיע כי תקיים דיון לגופה של הבקשה בשבוע הבא, ובינתיים, בהסכמת הסניגורים, עו"ד בוריס שרמן ועו"ד ורדה לב ממשרדו המייצגים את נועם משה, ובהסכמת עו"ד מיכאל כרמל המייצג את התוקף הנוסף, כולם מכחישים את המיוחס להם. הם הוסיפו כי הם לומדים את תיק החקירה, והשופטת האריכה את מעצרם בשני דיונים נפרדים, עד להחלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully