וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המניע גזעני": 7 צעירים הותקפו בפארק בטירת הכרמל ופונו לטיפול

25.8.2019 / 17:19

הצעירים בילו בפארק ציבורי וטענו כי הותקפו באלות, באבנים ובגז מדמיע, ושניים מהם נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים. לטענתם, במהלך התקיפה נשמעו קריאות גזעניות נגד ערבים. המשטרה: "מדובר בתקיפה הדדית"

צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

שבעה צעירים ערבים שבילו ביום שישי האחרון בשעת ערב בפארק ציבורי בטירת כרמל, טוענים כי הותקפו על רקע לאומני באלות, אבנים וגז מדמיע. לטענתם, במהלך התקיפה נשמעו קריאות גזעניות נגד ערבים. שני צעירים לפחות נזקקו לטיפול רפואי בבתי חולים. אחד מהם עדיין מאושפז בבית חולים רמב"ם עם שברים בלסת וממתין לניתוח. צעיר אחר עם שברים ביד וינותח.

חלק מהפצועים הגישו תלונה במשטרת חיפה ובעקבות פניית וואלה! NEWS היום (ראשון) למשטרה לקבלת התייחסות לאירוע ולהתנהלותה, הגיע שוטר לבית החולים לגביית עדות מהפצוע. מהמשטרה נמסר כי "המשטרה פתחה בחקירה אמש, עם קבלת דיווח על קטטה בין מספר צעירים בגן ציבורי בטירת הכרמל, לרבות השלכת אבנים ככל הנראה הדדית ואף שימוש בגז פלפל. כוחות משטרה הגיעו למקום ועיכבו לחקירה ארבעה מתושבי האזור החשודים במעורבות לצד איסוף ממצאים מהזירה ובחינתם. הרקע והנסיבות בבדיקה, וככל שיתקבלו תלונות ועדויות נוספות, לרבות רישום רפואי בדבר נפגעים באירוע, הדבר ייחקר בהתאם".

הפצוע מהקטטה בין מספר צעירים בגן ציבורי בטירת הכרמל 25 באוגוסט 2019. אתר רשמי
ידו השבורה של אחד הצעירים שהותקפו בטירת כרמל/אתר רשמי

שבעה חברים היו באירוע, בני ישובים שונים בצפון ומכירים בעיקר במסגרת הלימודים האקדמיים. חלקם אף סטודנטים מצטיינים. שניים מהם מספרים לוואלה! NEWS מבית החולים רמב"ם כי הם נוהגים להיפגש בפארק שבכניסה לטירת כרמל מדי שבוע, משום שהוא נוח ונגיש.

הם סיפרו כי הם עושים בו "על האש", שומעים מוסיקה, מדברים וצוחקים. "אף פעם לא היו לנו בעיות. אבל במהלך הערב הזה מפעם לפעם היו שולחים לנו מישהו שיפריע. שייראה מי אנחנו. הגיע מישהו עם קטנוע ובכוונה עשה לנו רעש. שלחו איזה ילד שיגיד דברים. ככה כל הערב", שיחזרו.

"בסביבות השעה 03:00 הגיעו פתאום 30-40 איש, התחילו לזרוק אבנים, להרביץ, לקלל. התיזו גז. זרקו רימון הלם. אחד החזיק אקדח וירה", סיפרו. "תוך זה צעקו כל מיני דברים גזעניים כמו 'ערבים מסריחים' ועוד דברים כאלה. זה נגמר רק כשהם ראו שאנחנו לא פראיירים ומגנים על עצמנו ובשלב מסוים הם ברחו למגרש חנייה. אז באה משטרה והם אמרו להם שתקפנו אותם וגרמנו נזק לכלי הרכב שלהם, אבל זה לא נכון", הוסיפו.

עוד בוואלה!

נתניהו סייר בגולן: "כל מדינה שתתקוף את ישראל תישא בתוצאות"

לכתבה המלאה
הפצוע מהקטטה בין מספר צעירים בגן ציבורי בטירת הכרמל 25 באוגוסט 2019. אתר רשמי
"המרכז בקשר עם חלק מהפצועים". אחד הצעירים שהותקף/אתר רשמי

עוד אמרו הנערים כי התוקפים היו שיכורים, וכשזרקו אבנים "פגעו גם במכוניות של עצמם". המשטרה הזעיקה את מד"א שהעבירה שניים מהם לבית חולים. את החמישה האחרים השוטרים עיכבו לתחנת חיפה, שם נחקרו בעצלתיים עד השעה 11:00. המשטרה יודעת על עוד שלושה מהחבורה המקומית שככל הנראה עוכבו אף הם. לטענת המשטרה מדובר בארבעה. כולם שוחררו. המשטרה מתייחסת לעניין כקטטה. "שום קטטה", אמר הפצוע עם לסת שבורה, "פשוט באו ותקפו אותנו. לא עשינו שום דבר לאף אחד".

לטענתו מדובר בתקיפה על רקע לאומני, "זה באמת פוגע. ובאמת כואב בלב. זו הפעם הראשונה שקורה לי דבר כזה. אנחנו אזרחים במדינה הזו, משלמים מיסים, לא פוגעים באף אחד. אז למה רק בגלל שאני ערבי שייתקפו אותי?". לצדו יושבים הוריו. אביו הנו בכיר ברשות מקומית בישוב מגוריהם ואמו מורה-גננת. גם הם עדיין מזועזעים מהאירוע. הם גם מתוסכלים מטיפול המשטרה שהגיעה לגבות עדות מבנם רק לאחר ששחררה את התוקפים ורק לאחר פניית וואלה! NEWS להתייחסות.

"מדובר בחבורת גזענים"

מרכז מוסאוא, לזכויות האזרחים הערביים בישראל טוענים כי מדובר באירוע תקיפה גזעני מובהק. מנהל המרכז ג'עפר פרח פנה למשטרה והוא דורש לבצע חקירה מהירה ויעילה. לטענתו, "מדובר בחבורת גזענים כנראה מטירת הכרמל שפועלת בהשראת ראשי ערבים כמו עפולה שסוגרים פארקים בפני ערבים. המרכז בקשר עם חלק מהפצועים ויפנה גם לעיריית טירת הכרמל כדי לאתר את החשודים באמצעות המצלמות".

ראש העיר אריה טל מסר בתגובה: "אני מגנה בתוקף כל אירוע אלים וקורא למשטרה לחקור ולהגיע לחקר האמת ולא להיחפז להסיק מסקנות לפני שהמשטרה תסיים את חקירתה ותפרסם את מסקנותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully