וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התנער מדברי הנגבי על נפגעי המשבר: "מצוקת הקורונה אמיתית"

4.7.2020 / 20:36

ראש הממשלה מסר כי הוא מצר על התבטאותו של השר, שאמר כי "השטויות האלה שלאנשים אין מה לאכול זה חארטה". לדברי נתניהו, "הקורונה גובה מחירים כבדים של חיים, בריאות ופרנסה". גם שר האוצר מתח ביקורת על הדברים שעוררו סערה: "לא נטיח האשמות וביטויי גנאי"

צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התנער היום (שבת) מדברי השר צחי הנגבי, שאמר כי "השטויות האלה שלאנשים אין מה לאכול זה חארטה". נתניהו מסר כי הוא מצר על אמירות "כאילו מציקות הקורונה היא לא אמיתית".

עוד מסר ראש הממשלה כי "כמו בכל העולם הקורונה גובה גם בישראל מחירים כבדים של חיים, בריאות ופרנסה. המצוקה היא אמיתית וראש הממשלה עמל מסביב לשעון כדי לתת לה מענה. לרבות סיוע כלכלי והזרמת כספים מהירה לעסקים ולאזרחים".

אתמול, בריאיון לתכנית "אופירה וברקוביץ'" בערוץ 12, אמר השר כי "יש מיליון מובטלים שעד היום רובם קיבלו דמי אבטלה ועכשיו אנחנו צריכים להחזיר אותם לעבודה. יש עסקים שנפגעו והם במצוקה קשה אבל להגיד שאין מה לאכול זה פופוליזם". המראיינים העמידו את השר על דבריו, אך הוא המשיך ואמר כי "אותו ביטוי שאין לאנשים מה לאכול" הוא "ביטוי מוגזם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה 28 ביוני 2020. רויטרס
"הקורונה גובה גם בישראל מחירים כבדים". נתניהו/רויטרס

מוקדם יותר היום, הנגבי התנצל על דבריו בעקבות הסערה שהתעוררה ברשתות החברתיות. הנגבי אמר כי מדובר ב"התבטאות חריפה" במהלך ריאיון, ולדבריו, "רציתי לומר למראיינים שביקורתם המוקצנת והבוטה כלפי הממשלה מייצרת חרדה בציבור במקום תקווה. רציתי לומר שהממשלה שאני חלק ממנה פועלת יום ולילה כדי להחזיר את ישראל למסלול של משק בריא וצומח.‏ לצערי, בלהט הדיון התבטאתי באופן שפגע ברגשות הציבור. זו לא הייתה כוונתי ואני חוזר בי מן הדברים".

הנגבי הוסיף כי "הקורונה היא מגיפה עולמית שגובה מחירים אמיתיים וכבדים, בריאותיים, כלכליים וחברתיים.‏ בתוך עמי אני חי, ואני ער למצוקה הגדולה של ציבור שלם שנמצא במלחמת הישרדות. אני מבטיח שנמשיך לפעול באחריות וברגישות כדי להחזיר את המשק למסלולו, ולפצות ככל הניתן רבים שחרדים, בצדק, לעתידם ולעתיד משפחותיהם".

עוד בוואלה!

מתמחה בוועדת החוץ והביטחון נדבק בקורונה, היו"ר האוזר ייכנס לבידוד

לכתבה המלאה
צחי הנגבי בישיבת הממשלה, 21 ביוני 2020. מארק ישראל סלם, פול צלמים
התנצל על "ההתבטאות החריפה". הנגבי/פול צלמים, מארק ישראל סלם

גם שר האוצר ישראל כץ מתח ביקורת על ההתבטאות של הנגבי, ואמר כי "‏רבים בציבור הישראלי נקלעו למצוקה כלכלית עקב מגפת הקורונה. אני וחבריי מחויבים לעשות הכול כדי לחבק את כולם ולתת להם כל סיוע נדרש - עד להגעה לעתיד בטוח. לא להטיח בהם האשמות וביטויי גנאי".

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה (כחול לבן) הגיבה גם היא על התבטאותו של הנגבי. "טוב עשה השר הנגבי שחזר בו", כתבה השרה תמנו שטה. "שהרי יש כל כך הרבה אנשים שבטחונם התזונתי מעורער, רבים חיים בהישרדות. יש לא מעט מחוסרי בית, צעירים חסרי עורף כלכלי, אמהות חד הוריות, אזרחים וותיקים במצוקה רבים שחיים בעוני ועסקים קורסים". לדבריה, "החובה הראשונה שלנו היא עכשיו לדאוג לכ-מליון מובטלים והעסקים שקורסים זו צריכה להיות משימתנו העיקרית, לחלץ את ישראל ממשבר הקורנה וזה מתחיל בהבנת מצוקות האזרח".

מיכל כהן, מנכ"לית קרן רש"י ולשעבר מנכ"לית משרד החינוך, מסרה מוקדם יותר כי "העוני אמיתי וקיים והפערים בין השכבות השונות בחברה הישראלית רק הולכים ומעמיקים בחסות הקורונה - אנו רואים זאת יום יום בעבודתנו אל מול הפריפריה החברתית בישראל. וכן, ישנם אנשים בישראל שסל המצרכים שלהם קטן משמעותית בתקופה הזאת".

לדבריה, "במקום להתכחש לסבלם של מאות אלפי אנשים בישראל - יש לייצר להם אופק תעסוקתי אמיתי. הקורונה פגעה אנושות בעובדים צעירים ומבוגרים כאחד - המשותף לכולם שהם אינם מעוניינים ברחמים ובנדבות אלא בחזרה למעגל העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully