וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר הנגבי: "להגיד שלאנשים אין מה לאכול זה חארטה"

בריאיון אצל "אופירה וברקוביץ'" התייחס השר ללא תיק לפגיעה הכלכלית שחוו אזרחים בעקבות משבר הקורונה, ואמר כי "יש עסקים שנפגעו והם במצוקה קשה אבל להגיד שאין מה לאכול זה פופוליזם"

עריכה: ירדנה עבודי פוקס

השר ללא תיק צחי הנגבי אמר הערב (שישי) כי הטענות לפיהן לאזרחים שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה אין מספיק כסף כדי לרכוש מזון, הן שקריות. "השטויות האלה שלאנשים אין מה לאכול זה חארטה", אמר הנגבי.

בריאיון לתכנית "אופירה וברקוביץ'" בערוץ 12 אמר השר כי "יש מיליון מובטלים שעד היום רובם קיבלו דמי אבטלה ועכשיו אנחנו צריכים להחזיר אותם לעבודה. יש עסקים שנפגעו והם במצוקה קשה אבל להגיד שאין מה לאכול זה פופוליזם".

המראיינים העמידו את השר על דבריו, אך הוא המשיך ואמר, "אותו ביטוי שאין לאנשים מה לאכול" הוא "ביטוי מוגזם". עוד אמר הנגבי כי "יש אנשים שנקלעו למצוקה קשה. כמי שחי את הציבור, ומקבל אלפי מסרונים מהציבור, יודע שהציבור הבין עד לפני מספר שבועות את הצורך שבסגירת המשק, מה שגרם לאותו נזק כבד של אותם אזרחים".

לדבריו, "עכשיו אנחנו נאבקים עם השיניים והציפורניים כדי למנוע את סגירת המשק, כדי שלא יהיה מצב שלאנשים לא יהיה מה לאכול גם בהמשך".

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | צחי הנגבי  24 במאי 2020. ראובן קסטרו
"צריכים להחזיר את האנשים לעבודה". הנגבי/ראובן קסטרו

שירות התעסוקה פרסם השבוע נתונים על הפגיעה שנגרמה לשוק בעקבות משבר הקורונה. אם לפני המשבר שיעור הצעירים (עד גיל 34) עמד על 41.7%, במהלך המשבר עלה שיעורם עד לרמה של 47.6%. עלייה זאת מצטרפת לנתונים על צעירים אשר "אינם נמצאים בהשכלה, הכשרה או תעסוקה" שעמד ב-2018 על 13.3% - נתון גבוה ביחס לרובן הגדול של מדינות ה-OECD.

כמו כן, לפי סקר שפורסם בחודש מאי על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), מצבם הכלכלי של כמחצית מהישראלים הורע במהלך המשבר. נכון לאותו החודש, בכ-50.3% חששו מקושי בכיסוי הוצאותיהם ו-46.1% דיווחו כי בעקבות משבר הקורונה, החמיר המצב הכלכלי שלהם ושל משפחתם. כ- 16.2% דיווחו כי הם נעזרים במישהו המסייע להם בהבאת מזון, תרופות וכד'. נתון זה תקף במיוחד לאוכלוסייה המבוגרת בישראל - כ-45.5% מבני ה-65 ומעלה דיווחו כי נזקקו לסיוע כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully