וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי התנצל על הזלזול בנפגעי הקורונה: "התבטאות חריפה בלהט הדיון"

השר פרסם בחשבון הטוויטר שלו התנצלות בעקבות דבריו במהלך ריאיון ל"אופירה וברקוביץ'" שעוררו סערה. "בתוך עמי אני חי, ואני ער למצוקה הגדולה של ציבור שלם שנמצא במלחמת הישרדות", כתב. שר האוצר כץ: "לא נטיח האשמות וביטויי גנאי"

צילום: לע"מ

השר צחי הנגבי התנצל היום (שבת) על כך שזלזל אתמול במצוקות הכלכליות של נפגעי הקורונה ופרסם ציוץ הבהרה בטוויטר בו חזר בו מהדברים. אתמול בריאיון לתוכנית "אופירה וברקוביץ'", הנגבי אמר כי "השטויות האלה שלאנשים אין מה לאכול זה חארטה". הדברים עוררו סערה ברשתות החברתיות והיום הנגבי פרסם התנצלות.

"אני מתנצל על התבטאות חריפה שנאמרה על ידי במהלך ריאיון אתמול", צייץ. "רציתי לומר למראיינים שביקורתם המוקצנת והבוטה כלפי הממשלה מייצרת חרדה בציבור במקום תקווה. רציתי לומר שהממשלה שאני חלק ממנה פועלת יום ולילה כדי להחזיר את ישראל למסלול של משק בריא וצומח.‏ לצערי, בלהט הדיון התבטאתי באופן שפגע ברגשות הציבור. זו לא הייתה כוונתי ואני חוזר בי מן הדברים".

צחי הנגבי בישיבת הממשלה, 21 ביוני 2020. מארק ישראל סלם, פול צלמים
מתנצל. הנגבי/פול צלמים, מארק ישראל סלם

הנגבי הוסיף כי "הקורונה היא מגיפה עולמית שגובה מחירים אמיתיים וכבדים, בריאותיים, כלכליים וחברתיים.‏ בתוך עמי אני חי, ואני ער למצוקה הגדולה של ציבור שלם שנמצא במלחמת הישרדות. אני מבטיח שנמשיך לפעול באחריות וברגישות כדי להחזיר את המשק למסלולו, ולפצות ככל הניתן רבים שחרדים, בצדק, לעתידם ולעתיד משפחותיהם".

עוד בוואלה!

מפקד מג"ב אובחן כחולה קורונה אחרי שנכח בטקס עם ריבלין וגנץ

לכתבה המלאה

בריאיון לתכנית "אופירה וברקוביץ'" בערוץ 12 אמר השר כי "יש מיליון מובטלים שעד היום רובם קיבלו דמי אבטלה ועכשיו אנחנו צריכים להחזיר אותם לעבודה. יש עסקים שנפגעו והם במצוקה קשה אבל להגיד שאין מה לאכול זה פופוליזם".

המראיינים העמידו את השר על דבריו, אך הוא המשיך ואמר, "אותו ביטוי שאין לאנשים מה לאכול" הוא "ביטוי מוגזם". עוד אמר הנגבי כי "יש אנשים שנקלעו למצוקה קשה. כמי שחי את הציבור, ומקבל אלפי מסרונים מהציבור, יודע שהציבור הבין עד לפני מספר שבועות את הצורך שבסגירת המשק, מה שגרם לאותו נזק כבד של אותם אזרחים".

לדבריו, "עכשיו אנחנו נאבקים עם השיניים והציפורניים כדי למנוע את סגירת המשק, כדי שלא יהיה מצב שלאנשים לא יהיה מה לאכול גם בהמשך".

"במקום להתכחש לסבל, יש לייצר אופק תעסוקתי"

מיכל כהן, מנכ"לית קרן רש"י ולשעבר מנכ"לית משרד החינוך, מסרה בתגובה כי "העוני אמיתי וקיים והפערים בין השכבות השונות בחברה הישראלית רק הולכים ומעמיקים בחסות הקורונה - אנו רואים זאת יום יום בעבודתנו אל מול הפריפריה החברתית בישראל. וכן, ישנם אנשים בישראל שסל המצרכים שלהם קטן משמעותית בתקופה הזאת. במקום להתכחש לסבלם של מאות אלפי אנשים בישראל - יש לייצר להם אופק תעסוקתי אמיתי. הקורונה פגעה אנושות בעובדים צעירים ומבוגרים כאחד - המשותף לכולם שהם אינם מעוניינים ברחמים ובנדבות אלא בחזרה למעגל העבודה".

גם שר האוצר ישראל כץ מתח ביקורת על ההתבטאות של הנגבי, ואמר כי "‏רבים בציבור הישראלי נקלעו למצוקה כלכלית עקב מגפת הקורונה. אני וחבריי מחויבים לעשות הכול כדי לחבק את כולם ולתת להם כל סיוע נדרש - עד להגעה לעתיד בטוח. לא להטיח בהם האשמות וביטויי גנאי".

(עדכון ראשון: 14:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully