וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילת בותרה, החייל החשוד התאבד: פרשת רצח מסעירה את צבא ארה"ב

ונסה גילן נעלמה מבסיס פורט הוד בטקסס לפני כחודשיים וחצי. אחרי חיפושים נרחבים, נמצאו שרידיה, וחייל מהבסיס התאבד לפני שנעצר. גרושתו של חייל אחר הואשמה בסיוע לקבורת הגופה תחת בטון. המשפחה טוענת שוונסה הוטרדה מינית בבסיס, בצבא מכחישים

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ב-22 באפריל הייתה הפעם האחרונה שבה נראתה החיילת ונסה גילן בת ה-20 בבסיס צבא ארצות הברית פורט הוד בטקסס. אחרי חיפושים שנמשכו חודשיים, נמצאו השבוע שרידי אדם שככל הנראה היו שייכים לה, והחשוד ברצח זוהה בתור חייל אחר בבסיס, ארון דייוויד רובינסון, ששם קץ לחייו לפני שהשוטרים הצליחו לעצור אותו ביום חמישי.

"כשרשויות אכיפת החוק ניסו ליצור מגע עם החשוד בקילין, טקסס, החייל רובינסון שלף כלי נשק ושם קץ לחייו", אמר דיימון פלפס מהיחידה לחקירות פליליות בצבא ארצות הברית, במסיבת עיתונאים ביום חמישי.

החיילת ונסה גילן, שנעלמה מבסיס פורט הוד, טקסס, ארצות הברית. 04 ביולי 2020. צבא ארצות הברית, אתר רשמי
"פחדה לדווח על הטרדה מינית". ונסה גילן/אתר רשמי, צבא ארצות הברית

מי שכן נעצרה על ידי הרשויות היא ססילי אגילר, בת 22, שנאשמת בסיוע לביתור וקבורת גופתה של גילן ובניסיון לשבש ראיות. אחרי שהתקווה למציאתה בחיים התנפצה, המשפחה של הטוראית דורשת מהקונגרס לפתוח בחקירה סביב המתרחש בבסיס, והיא טוענת שבתם הוטרדה מינית על ידי חבר ליחידה שלה. עם זאת, בצבא טוענים שלא קיבלו שום תלונה או דיווח על הטרדה או תקיפה מינית ולא קשרו את היעלמותה לכך.

לופ גילן, אחותה, אמרה כי היא לא התלוננה משום שהיא לא חשבה שיקחו את הדיווח שלה ברצינות. "אחותי פחדה מכדי לדווח על הטרדה מינית משום שאף אחד לא היה מקשיב לה", אמרה. "הם מתייחסים להטרדה מינית, תקיפה מינית, כאל בדיחה. לא אכפת להם".

גילן, תושבת טקסס במקור, הייתה אחראית תחזוקת כלי נשק קלים בבסיס. היא קודמה לדרגת מומחית ביום רביעי לאור הוותק שלה בצבא.

אחותה סיפרה כי היא רצתה להיות בצבא מאז שהייתה ילדה קטנה. "היא נהגה לומר לאמי שהיא רוצה להיות חיילת משום שהיא רוצה להגן על המדינה ולשרת אותה", סיפרה גילן. "היא רצתה להיות לוחמת. היא רצתה להיות גיבורה. היא רצתה להיות מישהו בחיים. הצבא אכזב אותה".

עוד בוואלה!

ארה"ב: רצח את בת זוגו והתאבד - כי חשש שהם נדבקו בקורונה

לכתבה המלאה

בכתב האישום נגד איגלר, נכתב כי רובינסון אמר לה שהוא הרג חייל בבסיס. הוא הודה שהכה אותה למוות בפטיש בנשקייה של פורט הוד לפני שהעביר את הגופה למקום מרוחק. לאחר ההיעלמות של גילן, בסביבות שעות אחר הצהריים ב-22 באפריל, נמצאו בנשקיית הבסיס מפתחות החדר והמכונית שלה, תעודת הזהות והארנק שלה.

רובינסון ניסה להיפטר מהגופה של גילן, ופנה לעזרתה של אגילר, גרושתו של חייל לשעבר מהבסיס. אחרי שהוא הראה לה את הגופה, היא זיהתה שזאת גילן, והשניים ניסו לבתר אותה עם סוג של מצ'טה, לפני שקברו את השרידים בשלושה חורים. לאחר מכן, הם שבו למקום ומילאו את החורים בבטון.

השרידים, שאותרו על ידי שוטרים צבאיים, סיירים, סוכני FBI ומשטרה מקומית ליד נהר ליאון, 38 ק"מ מהבסיס אחרי שקיבלו טיפ, טרם זוהו רשמית כשייכים לאלו של גילן. אם אגירל תורשע, היא עומדת בפני 20 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully